gry planszowe gry RPG > Never Going Home RPG
GRY RPG
logo przedmiotu Never Going Home RPG

Never Going Home RPG

Podręcznik do Never Going Home RPG

cena:

79.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Wet Ink Games (2020)
nr katalogowy: WIG-200

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Never Going Home is a role-playing game set in horror haunted trenches during the First World War.

Party-Focused: Never Going Home uses the +One System to focus play and growth on what an individual character can do as part of the larger story that follows a group of soldiers called a Unit. Individual characters may depart regularly as they die from injuries or collapse into madness due to forces from beyond the Veil. Characters are quick to create, so players should expect to re-join the story portraying a new member of the Unit. Each character can have their own heroic moments, but the story of the Unit is the focus.

Horror-Haunted: The Veil between worlds has been opened by the slaughter from the war; and the monstrous Whispers of beings wholly alien to humanity can now be heard. Some people have listened to the Whispers enough to gain arcane powers and now struggle to maintain control as their minds and bodies begin to change. Others are too far gone, mutated into barely-recognizable versions of their former selves. War consumes the days and monsters stalk the nights. Not even dreams are
safe. Players manage their characters’ mental and emotional resources with a dwindling hand of cards.

The First World War: The setting is the real Earth and the characters are all humans. A terrible new element has been added to the war, but the true horrors of the real war are part of the story as well. The game is set in the years between when the Veil was torn in 1916 and when the war really ended in 1918. The focus is on the front-line soldiers who are fighting and experiencing the worst of the magic and monsters. There is some mention made of, but little exploration of, the “home fronts” of any of the belligerents and civilians only appear in passing.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-09-20 Solidna gra autor: Jakub Seelau

Walka z potworami na początku XX wieku? Czy to Call of Cthulhu? Jeśli ktokolwiek grał w Zew, to pierwsze skojarzenie będzie dokładnie takie samo jak moje. Gra jednak jest inna. Na pierwszy rzut oka motyw jest podobny, jednak umieszczenie gry w okopach pierwszej wojny światowej nadaje jej innego tempa. Tak jak w CoC postacie można w miarę łatwo stracić, tak tu ta śmiertelność jest podbita kilkukrotnie. Dla jednych to zaleta, dla drugich wada, ale warto pamiętać, że do sesji warto usiąść z trzema gotowymi postaciami.

System jest prosty, może nawet momentami za bardzo, ale pozwala to wprowadzić nowych graczy praktycznie bez problemów. Mechanika, nawet jak nie unikalna, to używanie talii kart w grze nie jest częstym zabiegiem.

Za tą cenę polecam. Na pewno będzie to ciekawe doświadczenie na jednorazową grę lub małą kampanię.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne