GRY RPG
Numenera Into The Night
Suplement do Numenera
cena:
164.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
wydawca: Monte Cook Games
nr katalogowy: MCG071
kod kreskowy: 9781939979247
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Dark, Mysterious, and Filled With the Unknown
The people of the prior worlds reached for the stars. They engineered our world and others, opened doorways to other dimensions, and rewrote the laws of time and space. The remnants of these efforts litter the Ninth World, but they aren’t limited to Earth. Through the magic of the numenera left behind by the ancients, the stars can be plied. Craft sail the void as if it were an endless sea, intricately designed doorways open onto distant worlds, and even stranger means of travel beckon those who are bold enough to cross the vastness of the night.
Like the Ninth World, the realms beyond Earth are mysterious, majestic, terrifying, and filled with the unknown. Will you join the midnight pilgrims and discover what lies beyond Earth’s shores?
This book includes:
Dozens of locations on the moon, elsewhere in our solar system, and beyond—all as weird and imaginative as you’d expect from the Ninth World’s setting. Visit Branu’s Kiss, the Thon Iridescence, the wreck of the Vlerryn, the cloud cities of Urvanas, and the Swarmstar, perhaps the strangest sight in the void.
Multiple ways to escape Earth’s embrace. Climb the Beanstalk, explore the Nightcraft, or step through the World Door.
New creatures and NPCs, including the machine eater, the behemoth ulagra, and the murderous shadow of the void.
Dozens of new cyphers and artifacts.
New horizons of the imagination to fill your players with wonder and take your Numenera campaign to realms you’ve never before imagined!
Into the Night to pierwsza część trylogii dodatków do Numenery (1. edycji) opisujących miejsca bliższe lub odleglejsze od Dziewiątego Świata. Mimo niewielkich różnic dzielących pierwszą odsłonę systemu i wersję Discovery/Destiny, dodatek będzie równe przydatny, będzie trzeba jedynie podmienić kilka współczynników oraz uwzględnić rozdział umiejętności Numenera na trzy części oraz istnienie iotum oraz mechaniki budowania cypherów i artefaktów.
Into the Night jest poświęcony przestrzeni kosmicznej - środkom transportu i sposobom na przemieszczanie się pomiędzy planetami (albo w ogóle opuszczenie powierzchni Ziemi), zagrożeniom czyhającym na "podróżników nocy" oraz interesującym miejscom. Czytając dodatek ze świadomością istnienia "Silnika Bogów" z Edge of the Sun widać, że wizja autorów ewoluowała - w Into the Night nie wspomina się słowem o zagrożeniu ze strony Viridian i istnieniu gargantuicznej maszynerii, która od wieków ratowała Układ Słoneczny od zagłady. O ile jednak podczas lektury EotS ma się wrażenie, że dodatek był pisany na siłę, Into the Night jest pełne wartościowego materiału, który może się przydać podczas każdej kampanii, zwłaszcza gdy bohaterowie wejdą na wyższe tiery rozwoju.
Poza bestiariuszem, wprowadzeniem opisującym sposoby eksploracji kosmosu oraz zagrożeniom dotyczącym przestrzeni kosmicznej na dodatek składa się trzynaście rozdziałów opisujących charakterystyczne miejsca, począwszy od Wenus (tu nazywanej Urvanas) i Marsa (nazywanego Naharrai), przez przemieszczające się w czasie fragmenty Księżyca, na odległych, fantastycznych konstrukcjach, jak wirtualna rzeczywistość (The Thon Iridescence) zasilana czarną dziurą. Nie wszystkie te miejsca przypadły mi do gustu, ale... właśnie, to już kwestia gustu, bo potrafię docenić pomysł autorów. Sądzę, że każdy MG będzie w stanie wyciągnąć z Into the Night coś pasującego do swojej kampanii, a jeśli spędzi z Numenerą więcej czasu, tych elementów może się pojawić w grze coraz więcej. Te miejsca nie są jedynie ozdobnikami, ale mogą być użyte bezpośrednio w grze - choć propozycje autorów są miejscami mało inspirujące, MG bez problemu dopasuje je do swojej kampanii.
O ile oczywiście zechce wypuścić drużynę poza Dziewiąty Świat.
Trzeba tylko pamiętać o jednym - według podręcznika podstawowego, cywilizacja dopiero się odradza. Ludzie mają dostęp do dawnej technologii, ale jej nie rozumieją. Używając Into the Night przesuwa się ciężar gry mocniej w stronę SF. Zaawansowana technika będzie częściej spotykana i zapewne lepiej rozumiana przez bohaterów. Nie odbiera to Numenerze uroku, ale zmienia ten pierwotny wizerunek. Ja ze swojej strony przeszedłem ten etap ze swoimi graczami i szczerze polecam takie rozwiązanie - zwłaszcza, jeśli postacie graczy awansują ponad 2 tier.