gry planszowe gry RPG > Dishonored: The Roleplaying Game Core Rulebook
GRY RPG
logo przedmiotu Dishonored: The Roleplaying Game Core Rulebook

Dishonored: The Roleplaying Game Core Rulebook

Podręcznik do Dishonored RPG

cena:

169.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Modiphius (2020)
nr katalogowy: MUH051700

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


In Dishonored: The Roleplaying Game, players delve into the turbulent Empire of the Isles, to tell stories of occult lore, intrigue and drama. The Dishonored Corebook contains all the rules and background information you need to kickstart your adventure. It features a streamlined version of the 2d20 System that excels at narrative play while focusing on the core themes of Dishonored with mechanics for Chaos and unique ways to track stealth, intrigues and faction reputation.

This 308 page, full colour hardback core rulebook features:

- An introduction to the Empire of the Isles, and an in-depth look at its history, its people and the struggles they face.

- A step-by-step guide to play the role of the Protagonists: from grim assassins and rugged criminals, to intrepid explorers and stoic crown loyalists.

- A host of antagonists and a myriad different storyhooks to inspire you, from the harsh, cold lands of Tyvia to sunny Karnaca.

- Insight on the strange nature of the Void, as well as rules to harness its reality-bending powers.

- "The Oil Trail", a mini-campaign in four acts that serves as a perfect introduction to the City of Dunwall.





Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-09-20 Dla fanów gry Dishonored i nie tylko autor: nołnejm

Podręcznik w twardej oprawie na połyskliwej kredzie. Od pozostałych gier z rodziny 2d20 odróżnia go jednak już format, ponieważ tu mamy do czynienia z B5. W środku znajdziemy połyskliwą kredę i layout, który pięknie nawiązuje do gier z serii gier elektronicznych Dishonored. Do tego są również ilustracje pochodzące z samych gier lub z materiałów z nią powiązanych. Na pewno ciekawym rozwiązaniem jest znane chociażby z Miasta Mgły wykorzystanie komiksów w treści podręcznika do wytłumaczenia podstaw gry.

O świecie trudno się rozpisywać, ponieważ jest on przeniesieniem do gry RPG świata z serii gier elektronicznych Dishonored. Wskazuje na to obszerność opisów miast takich jak Dunwall i Karnaca (wraz z Serkonos) przy jednoczesnej ubogości opisu pozostałych regionów Cesarstwa Wysp. Mimo to jednak miło było przeczytać coś więcej na temat dobrze graczom znanych lokacji, szczególnie, że przy powstawaniu podręcznika współpracowały także osoby z Arkane Studios – wydawcy gier z serii gier elektronicznych Dishonored.

Jeżeli chodzi o mechanikę to mamy do czynienia z mocno uproszczonym silnikiem 2d20, znanym polskim graczom z takich gier jak Diuna czy Conan. Gra, podobnie jak Diuna, wykorzystuje wyłącznie kości k20 i w przeciwieństwie do innej „prostej iteracji 2d20”, czyli gry John Carter of Mars – zawiera spis i opis wielu talentów. Zwykły rzut wygląda następująco: gracz sumuje umiejętność (np. walka, ruch) i styl (np. odważnie, ostrożnie) i w ten sposób wyznacza próg sukcesu – jeżeli na kości d20 uzyska tę liczbę lub mniejszą gracz uzyskuje sukces. Mistrz gry określa liczbę sukcesów, które gracz musi uzyskać, aby jego postać zdała test. Oprócz tego każda „1” oznacza dwa sukcesy, a jeżeli test ma związek z zdolnością postaci (np.: bieganie, powożenie, strzelanie) wtedy podwójny sukces gracz uzyskuje, jeżeli wynik na kości d20 jest równy bądź niższy wartości umiejętności. Talenty zaś mogą wpływać na grę i pozwalają np. na przerzuty kości, uzyskanie automatycznego sukcesu, stworzenie przewagi itd. Omawiając mechanikę 2d20 należy też wspomnieć o jej „sercu”, czyli puli punktów impetu, które gracze mogą wykorzystywać np. do dokupowania kości oraz puli punktów chaosu, które mistrz gry wykorzystuje, aby postaciom graczy utrudniać życie.

W świecie gier z serii Dishonored znajdziemy również specyficzną magię, której źródłem jest mityczna postać Odmieńca. Autorzy gry RPG w elegancki sposób ją zaimplementowali. Gracz może tworząc postać albo w toku gry wybrać talent „znak odmieńca”, który daje mu dostęp do specjalnych magicznych talentów, których wykorzystywanie ograniczane jest pulą many postaci. Jeżeli zaś chodzi o kościane amulety są one przedmiotami o specjalnych zdolnościach. Należy jednak mieć na uwadze, że im potężniejszy amulet tym potężniejsze szkodliwe efekty może zawierać.

Podręcznik oferuje sporo porad dotyczących prowadzenia, a także szereg dobrych praktyk dla początkujących graczy i mistrzów gry. Uczestnicy gry są zachęcani do chociażby – znanego z mniejszych systemów – tworzenia przewag i utrudnień i zapisywania ich na kartkach, które są widoczne dla wszystkich przy stole. Prowadzi to do większego ustrukturyzowania sceny. Oprócz tego gra zachęca do korzystania z różnego rodzaju „zegarów postępu”, co przypomina grę Ostrza w Mroku. W ogóle podobieństw między tymi dwoma tytułami jest więcej, wszak Ostrza w Mroku same wskazują, że inspirowały się serią gier elektronicznych Dishonored. Mimo to, jeżeli miałbym porównywać, gra fabularna Dishonored jest grą inną niż Ostrza w Mroku i na pewno warto zerknąć do obu, bo chociaż Ostrza w Mroku mocniej strukturyzują grę i lepiej opisują i implementują pewne rozwiązania, to jednak są grą przeznaczoną do bardzo wąskiego typu grania, kiedy tymczasem Dishonored – dzięki swojemu szerokiemu spektrum – pozwala na wyciągnięcie ze świata gier elektronicznych Dishonored znacznie więcej.

Podsumowując, polecam tę grę. Szczególnie powinni się nią zainteresować miłośnicy serii gier elektronicznych Dishonored, dla których podręcznik może być artbookiem i opisem świata gry. Innymi osobami, dla których ten podręcznik powinien się sprawdzić są osoby, którym Ostrza w Mroku nie spodobały się z uwagi na ciasne struktury tej gry, za to pokochali świat, a także osoby, które lubią mechanikę 2d20. Osobiście jako miłośnik gier elektronicznych Dishonored a także mistrz gry preferujący proste mechaniki nie mogłem dać innej oceny niż 5/5.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne