gry planszowe gry RPG > OBCY - gra fabularna
GRY RPG
logo przedmiotu OBCY - gra fabularna

OBCY - gra fabularna

Podręcznik podstawowy do systemu Obcy RPG

cena:

194.90 175.40 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 175.4)
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Galakta (2020)
nr katalogowy: PL-OB01

wersja językowa: polska

Opis


TYLKO W PRZEDSPRZEDAŻY - do każdego zamówionego przedpremierowo podręcznika talia kart wspierających rozgrywkę oraz wersja elektroniczna w formacie PDF gratis!!!

Nie mogę Was okłamywać co do Waszych szans, ale... współczuję Wam

Kosmos jest niezmierzony, mroczny i wrogi. Promienie gamma i fale neutrin strzelają z umierających gwiazd z mocą zdolną upiec Cię żywcem, czarne dziury rozedrą Cię na najdrobniejsze cząsteczki, a pustka zagotuje Twoją krew i opanuje umysł.

Możesz krzyczeć, lecz nikt Cię nie usłyszy. Wstrzymaj oddech, a próżnia rozsadzi Ci płuca. Przestrzeń nie jest tak pusta, jak myślisz - jej granice nieustannie się rozszerzają.

Rywalizujące rządy toczą zimną wojnę, której brutalność przechodzi wszelkie wyobrażenie, zaś chciwe korporacje walczą o cenne surowce. Koloniści sięgają gwiazd i rzucają na szalę własne życie, zdając sobie sprawę, że na każdej nowo zasiedlonej planecie czeka ich ogromna nagroda albo śmierć.

Jakby tego było mało, w cieniu każdej asteroidy czają się istoty... Dziwne i nieznane. Zabójcze.



Oto Obcy: Gra fabularna - uniwersum wszechobecnej grozy i korporacyjnych gierek, gdzie syntetyczni ludzie bawią się w Boga, a załoganci statków kosmicznych i żołnierze piechoty kolonialnej stają się nosicielami dla przerażających stworów. To brutalny i bezlitosny wszechświat, w którym urodziłeś się spisany na straty.

Ten wspaniale ilustrowany, kolorowy podręcznik w twardej oprawie, zawiera zarówno opis świata Obcego w 2183 roku, jak i zestaw intuicyjnych zasad, stworzonych z myślą o zachowaniu klimatu Obcego. Rozgrywka może się toczyć w dwóch różnych trybach:

Tryb filmowy opiera się na gotowych scenariuszach, które nawiązują do pełnej zwrotów akcji fabuły filmów z serii Obcy. Opracowany z myślą o jednym intensywnym spotkaniu, ten tryb kładzie nacisk na ryzykowną, szybką i brutalną grę. Szansa, że wszyscy przeżyją, jest znikoma. Podręcznik podstawowy zawiera jeden filmowy scenariusz wprowadzający, zatytułowany Ostatni dzień Hope.
Tryb kampanii stworzono do dłuższych rozgrywek, w których biorą udział te same grupy postaci graczy podczas wielu kolejnych sesji. Pozwala to poznawać świat Obcego bez jakichkolwiek ograniczeń. Podręcznik podstawowy zawiera tabele losowe i inne rozbudowane narzędzia, które umożliwiają szybkie tworzenie systemów planetarnych, kolonii, misji, spotkań i postaci niezależnych, idealnych do twoich kampanii.
Zasady gry oparto na wysoko cenionym Silniku Roku Zerowego, wykorzystanym w wielu nagrodzonych grach, takich jak Tajemnice Pętli, Zakazane Ziemie i Mutant: Rok Zerowy. Zaadaptowano go jednak i rozwinięto, aby sprostał wymaganiom i tematyce Obcego: horrorowi oraz dynamicznej akcji dziejących się w zimnej i mrocznej przestrzeni kosmicznej.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-05-05 Przereklamowany średniak autor: Andrzej Stój

Jak widać z tytułu recenzji, Obcy nie jest systemem, który mogę polecić. Opasłe, 400-stronicowe tomisko ma wszystko, co powinno być gwarantem sukcesu: znanego i cenionego wydawcę, bogatą w treść franczyzę, dopracowany silnik mechaniczny, fachowców od pisania, poprawiania, ilustrowania i składu. To powinien być wielki sukces... i w sumie jest, bo Obcy świetnie się przyjął, jednak sukces jest niezasłużony.

Wizualnie Obcy robi dobre wrażenie. Pierwsze wrażenie, bo szybko daje się zauważyć, że skład maskuje niewielką ilość tekstu i ilustracji (ramki na tle gwiazd - ani to szczególnie ładne, ani przyjazne). Ilustracje są klimatyczne, ale pozbawione szczegółów. Zawartość książki za to irytuje - jest tu mechanika, wprowadzenie w świat, opis organizacji i miejsc oraz przykładowa przygoda, jednak w warstwie fabularnej duża część jest kompletnie nieprzydatna. System teoretycznie oferuje możliwość gry w trybie kampanii, ale MG dostaje do niego jedynie generator banalnych misji. W budowie światów masę miejsca zajmują tak mało ważne kwestie jak typ gwiazdy albo planety (jasne, wymyślając przygodę osadzę akcję nie tam, gdzie chcę, tylko na gazowym olbrzymie, bo tak zdecydowały kości). Obcy cierpi ze względu na chęć upchnięcia w podstawce informacji z filmów, komiksów i gier - nie zostało miejsca na wiele kreatywnej pracy.

Zasady - poza niepotrzebnymi regułami bitew, źle zaprojektowanymi androidami (nie panikują, więc nie kończy się im amunicja) i innymi, mniejszymi problemami - jest okej. To Year Zero Engine, znany Z Tajemnic Pętli i Powodzi albo z Coriolisa. Rzucamy pulą k6. Jedna "6" to sukces, kolejne odpalają efekty dodatkowe. Nieudany rzut można forsować - przerzuca się kości bez sukcesów kosztem wzrostu Stresu. Ten czyni postać skuteczniejszą (poziom Stresu zwiększa pulę o specjalne kostki), ale czyni podatną na panikę. Ta może sprawić, że kolejne postacie zaczną wariować i nagle cała drużyna straci nad sobą kontrolę.

Walki są bardzo w klimacie Obcego. Najpierw BG skradają się próbując nakryć wroga, a potem atakują (albo sami się stają celem ataku) i potyczka przechodzi w tryb aktywny, rozliczany runda po rundzie. Ksenomorfy są szybkie, silne i zabójcze. Lepiej próbować przed nimi uciekać.

Największym problemem tej gry jest brak wsparcia uczestników sesji. Zbyt wiele trzeba zrobić samemu, żebym mógł ocenić Obcego pozytywnie. Do tego dochodzą niezrozumiałe decyzje autorów (np. w jednostrzałach zachęcają do PvP, ale otwarta zdrada kończy się utratą postaci, która zostaje BNem). Obcy ma swoje dobre strony, jest ich jednak zbyt mało bym mógł polecić system z czystym sumieniem.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne