gry planszowe gry RPG > Nibiru RPG Core Book
GRY RPG
logo przedmiotu Nibiru RPG Core Book

Nibiru RPG Core Book

Remember Your Past. Secure Your Future

cena:

159.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Modiphius (2019)
nr katalogowy: MUH051317

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Nibiru is a Science Fiction Roleplaying Game of Lost Memories. Players take on the role of Vagabonds: amnesiacs lost in a massive space station, home to millions, where stories of drama and struggle are written on a daily basis.

The Nibiru Corebook features everything you need to play the game.

An introduction to the Skyless World, and to human history on the third Flicker.

Three fully detailed chapters with sample settlements and maps, for the known regions of Antumbra, Penumbra and Umbra, and featuring a large foldable insert to track your journeys across the Skyless World.

The innovative MEMOs System, which builds your character as you unearth and write their lost Memories, rewarding your creativity.

Revelations give extra dimensions to your writing. From rewarding you for writing in rhyme or creating expansive story arcs, to concocting poisons made of your worst memories and "storing" moments of your past into objects, Revelations take the MEMOs System to a whole other level.

A deep and detailed bestiary of creatures and AIs to populate the Skyless World with, full of interesting details and engaging storyhooks.

An origin story for your group to start off right from the get go, serving as an introduction to the weird world of Nibiru.
And much more!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-08-06 Wymagająca gra ale bardzo dobra autor: Sethaan

Zaczynając od pierwszego wrażenia:

Podręcznik pięknie wydany - bardzo ładna grafika, bardzo przejrzysty, papier bardzo dobrej jakości. Idealnie oddaje klimat świata gry.

Świat gry:
Rozgrywka toczy się na gigantycznej stacji kosmicznej - niby nic wielkiego bo systemów "w kosmosie" jest sporo ale cała magia tej gry to postacie graczy. Bo gracze, jak przystało na RPG, są bardzo nietypowi. Nie chcę psuć nikomu przyjemności poznania szczegółów, więc ograniczę się tylko do napisania, że postacie mają wspomnienia z innych światów niż Nibiru. Też niby nic nowego, bo można sobie stworzyć w wielu systemach postacie, które odzyskują wspomnienia ale tutaj stanowią one podstawę mechaniki.
Jak już o mechanice mowa to w grze używamy kości K4 ale w specyficzny sposób. Jest pula kości, którą rzucamy przy określeniu wyniku testu, z tym, że przy teście prostym (nie ma "siły przeciwstawnej") rzucamy pulą K4 i szukamy wyniku 4 na kostkach - tylko czwórka jest sukcesem - i określamy ilość sukcesów. Natomiast przy rzucie przeciwstawnym określoną pulą rzuca MG i Gracz (lub Gracz przeciwko innemu Graczowi) i sumują cyfry wyrzucone na kostkach. Są jeszcze rzuty specjalne ale te wykonujemy w określonych sytuacjach lub dla kreślonych cech i mechanika każdego z nich jest dokładnie opisana w podręczniku. W Nibiru rozwój postaci odbywa się tylko poprzez odzyskiwanie wspomnieć, które mogą dodawać kości do puli lub je odejmować... właściwe zarządzanie "zyskiwaniem i traceniem" kości do określonych testów pozwala rozwijać postać w zasadzie w dowolną stronę czy w kierunku dowolnej "specjalizacji" chociaż w Nibiru nie istnieje pojęcie klasy postaci czy właśnie typowej specjalizacji. Dodatkowo mamy do dyspozycji punkty wpływu (działają trochę jak punkty FATE) i punkty pamięci za które możemy "nabywać" wspomnienia, objawienia i aktywować zdolności specjalne.

System jest wymagający dla MG - historie trzeba dość dobrze przygotować i bazując na podstawach podręcznika samemu stworzyć cel i główną oś fabularną. Tu nie ma "głównego złego" i "jedynego słusznego rozwiązania" ale podręcznik tłumaczy doskonale dlaczego taki jest stan rzeczy w świecie gry.

Minusy podręcznika:
Niewygodna mapa główna w formie "rozkładówki" w podręczniku - niestety przy rozgrywce się nie sprawdza a przy każdej konieczności skorzystania z podręcznika musi zostać złożona i potem rozłożona ponownie.
Słaby spis treści i brak porządnego indeksu.
Tworzenie postaci mało intuicyjne - ma jak najbardziej sens patrząc na system ale dla osób przyzwyczajonych do innych systemów może wydać się rozpisane w dziwnej kolejności.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

sobota 03.04: zamknięte
odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne