GRY RPG
Mistrz Baśni - Zeszyt Scenariuszy nr 1
Podręcznik dodatkowy do rodzinnej gry fabularnej Mistrz Baśni
Podstawowe informacje:
wiek: od 5 lat
wydawca: Szkoła Wyobraźni
nr katalogowy: 813008
kod kreskowy: 9788395404658
projektant: Marcin Kubiesa
wersja językowa: polska
Opis
Od tropikalnej dżungli po mroźne rubieże dalekiej północy rozciągają się ziemie pełne istot, które mają kłopoty. Wiele z nich zgubiło bliską osobę, którą spragnieni przygód bohaterowie pomogą odnaleźć. Łuskowaci przyjaciele utracili kontakt ze sobą z powodu awarii magicznego urządzenia. Mała dziewczynka wędruje boso po śniegu i szuka zaginionego towarzysza zabaw. Złota kura pragnie odrobiny wolności i chowa się przed zrozpaczonym olbrzymem.
Trzy scenariusze przygód do gry fabularnej Mistrz Baśni zapewnią Wam kilka wieczorów emocjonującej zabawy i kolejną dawkę kolorowania!
Zawartość podręcznika:
scenariusz Smocza Korespondencja;
scenariusz Królowa Śniegu;
scenariusz Magiczna Fasola;
Charakterystyka podręcznika:
Wersja językowa: polska
Format: 210 x 297 mm
Grubość: 5 mm
Oprawa: miękka
Liczba stron: 40
Autorzy: Marcin Kubiesa
ISBN: 978-83-954046-5-8
Wydawca: Szkoła Wyobraźni
Od gotowych przygód oczekuję trzech rzeczy. Po pierwsze, interesującej fabuły, której nie dam rady wymyśleć samodzielnie w kilkadziesiąt minut. Po drugie, wszystkich niezbędnych materiałów (mapki, współczynniki postaci tła itp.). Po trzecie, rozsądnej objętości - przygotowanie się do prowadzenia nie może zająć tyle czasu, co pisanie od zera.
Scenariusze w tym zeszycie spełniają wszystkie warunki. Są przy tym naprawdę przyjazne dzieciom - rozegrałem je jako gracz u 10-letniej Mistrzyni Gry. Pomysły, podobnie jak przygody z podręcznika podstawowego, są inspirowane baśniami, ale napisane jako pełnoprawne scenariusze RPG, w których bohaterowie grają pierwsze skrzypce.
Jakość wydania jest identyczna jak w przypadku podstawki minus twarda oprawa - bardzo dobry ruch, dzięki czemu cena jest naprawdę atrakcyjna. Pozostaje mieć nadzieję, że pojawią się kolejne Zeszyty - autor kończy właśnie osobny projekt Baśniogier, więc może teraz będzie w stanie wrócić do Mistrza Baśni.
Na koniec dwa słowa ostrzeżenia. To produkt dla dzieci. Nie sprawdzi się z drużyną dorosłych graczy, nie da się przenieść przygód w realia "RPG dla starszych". To dobrze, bo Mistrz Baśni ma specyficzne założenia (np. dotyczące przemocy), ale trzeba o nich pamiętać.