gry planszowe gry RPG > Alien RPG Core Rulebook
GRY RPG
logo przedmiotu Alien RPG Core Rulebook

Alien RPG Core Rulebook

Podręcznik podstawowy Alien RPG

cena:

169.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:



wydawca: Free League Publishing (2019)
nr katalogowy: ALE002

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


This is the official ALIEN tabletop roleplaying game - a universe of body horror and corporate brinkmanship, where synthetic people play god while space truckers and marines serve host to newborn ghoulish creatures. It’s a harsh and unforgiving universe and you are nothing if not expendable. Stay alive if you can.

The ALIEN tabletop roleplaying game is a beautifully illustrated full-colour hardcover book of 392 pages, both presenting the world of ALIEN in the year 2183 and a fast and effective ruleset designed specifically to enhance the ALIEN experience.

The game supports two distinct game modes:

• Cinematic play is based on pre-made scenarios that emulate the dramatic arc of an ALIEN film. Designed to be played in a single session, this game mode emphasizes high stakes and fast and brutal play. You are not all expected to survive. The core rulebook contains one introductory Cinematic scenario, Hope’s Last Day.

• Campaign play is designed for longer continuous play with the same cast of player characters over many game sessions, letting you explore the ALIEN universe freely, sandbox style. The core rulebook contains random tables and other powerful tools to quickly create star systems, colonies, missions, encounters, and NPCs for your campaign.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-05-02 Zmarnowany potencjał autor: Andrzej Stój

Alien RPG to chyba moje ostatnie spotkanie z mechaniką Year Zero Engine i z produktami Free League Publishing. Rozumiem z czego wynika popularność tych systemów, dla mnie są to gry z mechaniką bez charwkteru. Mimo, że są oparte o znane światy, nie używają ich dobrze, z przemyśleniem.

Obcy zawiera – teoretycznie – to wszystko, co powinien zawierać podręcznik podstawowy do gry fabularnej. Zasady ogólne, opis uniwersum, tworzenie i rozwój postaci, bestiariusz, porady dla MG (tu Matek Gry) oraz krótką przygodę. W praktyce po lekturze całości wiem jedynie jak prowadzić scenariusze o ludziach próbujących przeżyć w zainfekowanych koloniach albo marines oczyszczających te osiedla z ksenomorfów.

Po jednej stronę poświęcono na opis kampanii dla osadników, gwiezdnych przewoźnikach, kolonialnych marines, z czego część tekstu to klimatyczna wstawka. Teoretycznie mają je uzupełniać tabele losowe, ale to porażka – generują pretekstowe fabuły w stylu „jedź na kolonię powstrzymać zamieszki, a na miejscu dowiedz się, że protestujący to ci dobrzy”. Jest potężna sekcja o tworzeniu układów gwiezdnych (jakie w Obcym ma znaczenie wokół jakiej gwiazdy orbituje planeta, na której znajduje się kolonia?). Pod kątem przygotowania MG do prowadzenia Obcy wykłada się kompletnie.

Obcy wygląda jakby był tworzony w wielkim pośpiechu. Opis uniwersum oparty na ogólnodostępnych materiałach z minimum pracy kreatywnej, layout pozwalający rozciągnąć objętość podręcznika bez większej ilości tekstu i ilustracji, zero rad dotyczących tego jak wyjść poza schematy znane z filmów – Free League musiało mieć niewiele czasu na napisanie podstawki.

To nie jest bardzo zła gra. To średniak oparty na znanym i cenionym uniwersum, wydany przez firmę o znakomitej reputacji. Mam problem z podręcznikiem ze względu na jego niską użyteczność. Jakość materiałów settingowych jest bardzo niska. Wydaje się, że autorzy również nie mieli pomysłu na ten system – przykładowy scenariusz to prymitywny dungeon crawl, nie wykraczający nawet o krok poza filmowe schematy.

Gra byłaby zdecydowanie lepsza, gdyby odchudzić ją o ¾ i sprowadzić do roli symulatora filmów z ksenomorfami. Wystarczyłoby 100-120 stron by zawrzeć w podręczniku wszystko, co niezbędne – ale taka taktyka jest po prostu nieopłacalna dla wydawcy. To, co dostałem od Free League nie zachęciło mnie do zaproponowania Obcego graczom – system zostaje na półce.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne