GRY RPG
D&D RPG - Eberron: Rising From the Last War
Odkrywaj krainy Eberron
cena:
169.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
wydawca: Wizards of the Coast (2019)
nr katalogowy: WTCC7254
kod kreskowy: 9780786966899
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
This book provides everything players and Dungeon Masters need to play Dungeons & Dragons in Eberron—a war-torn world filled with magic-fueled technology, airships and lightning trains, where noir-inspired mystery meets swashbuckling adventure. Will Eberron enter a prosperous new age, or will the shadow of war descend once again?
Meld magic and invention to craft objects of wonder as an artificer—the first official class to be released for fifth edition D&D since the Player’s Handbook.
Enter the world of Eberron in a 1st-level adventure set in Sharn, the City of Towers
Dive straight into your pulp adventures with easy-to-use locations, complete with maps of train cars, battle-scarred fortresses, and fallen warforged colossi.
Explore Sharn, a city of skyscrapers, airships, and intrigue and a crossroads for the world’s war-ravaged peoples.
Flesh out your characters with a new D&D game element called a group patron—a background for your whole party.
Explore 16 new race/subrace options including dragonmarks, which magically transform certain members of the races in the Player’s Handbook.
Confront horrific monsters born from the world’s devastating wars.
Prepare to venture into the Mournland, a mist-cloaked, corpse-littered land twisted by magic.
Eberron jest jednym z nowszych światów Dungeons & Dragons. To zwycięska praca w konkursie na nowy setting do Edycji 3.5 systemu. Według założeń miały być w nim obecne wszystkie istotne elementy światów D&D, od drowów i Podmroku, przez magię wtajemniczeń, objawień oraz psionikę, na klasycznych rasach kończąc. Faktycznie, wszystko to znalazło się w Eberronie... ale nie w tej samej roli, w jakiej występują w Zapomnianych Krainach czy Greyhawku.
Już na pierwszy rzut oka widać, że świat był projektowany specjalnie pod przesycone magią realia D&D 3.X. Magia (przede wszystkim niskopoziomowa) jest wszechobecna, a wykorzystuje się ją tak, jak współcześnie technologię. Są magiczni rzemieślnicy, czarownicy świadczą nadnaturalne usługi i nawet sam transport (kolej ciągnięta przez żywiołaki elektryczności czy statki latające dzięki żywiołakom powietrza) jest oparty o różne moce. To wielki atut Eberronu, choć nie wszystkim może przypaść do gustu wizja bardziej współczesnego (od Krain czy Dragonlance) świata. Dla fanów pseudośredniowiecza, postapokalipsy fantasy czy wypraw w dzikie ostępy też znajdzie się miejsce - trzeba jedynie osadzić akcję kampanii w obszarze leżącym z dala od centrum cywilizacji.
Sam podręcznik to solidne źródło informacji, brakuje jednak momentami miejsca. Widać, że autorzy chcieli wrzucić wszystko, co cenili fani w poprzednich edycjach - karkołomne zadanie biorąc pod uwagę, że linia d20 liczyła kilkanaście pozycji. Udało się nieźle, choć sam nie mam wątpliwości, że momentami trzeba będzie dopisywać własne materiały (to niekoniecznie wada - Faerun może przytłaczać szczegółowością) albo posiłkować się wiki.
Eberron był dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Nie sądziłem, że przypadnie mi do gustu równie mocno, jak wydana wcześniej Ravnica, ale tak się w istocie stało. Teraz stoję przed dylematem, który ze światów wybrać na nową kampanię. Jedno jest pewne - zarówno Eberron, jak i Ravnica wygrywają z Zapomnianymi Krainami.