gry planszowe gry RPG > Dungeons & Dragons: Przewodnik Mistrza Podziemi
GRY RPG
logo przedmiotu Dungeons & Dragons: Przewodnik Mistrza Podziemi

Dungeons & Dragons: Przewodnik Mistrza Podziemi

Zainspiruj i rozerwij swoich graczy

cena:

179.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:



wydawca: Rebel.pl (2019)
nr katalogowy: 73602-L

wersja językowa: polska

Opis


Dungeon Master's Guide (Przewodnik Mistrza Podziemi) zapewnia inspirację i porady, dzięki którym rozbudzisz swoją wyobraźnię i stworzysz dla swoich graczy fascynujące światy pełne przygód i eksploracji. Wewnątrz książki znajdziesz sugestie i wskazówki dotyczące budowania światów oraz tworzenia niezapomnianych przygód, opcjonalne zasady gry, setki klasycznych magicznych przedmiotów i wiele innych narzędzi przydatnych Mistrzowi Podziemi.

W przewodniku znajdziesz:

wstęp do tworzenia i odzwierciedlania światów w grach fabularnych;
plany egzystencji i ich charakterystykę;
porady tworzenia własnych scenariuszy sesji jak i całych kampanii;
zasady tworzenia bohaterów niezależnych i to, czym powinni się oni charakteryzować;
ciekawe sugestie o tym, jak wykorzystywać otoczenie na sesji;
informacje, co mogą robić bohaterowie pomiędzy przygodami;
olbrzymie zestawienie skarbów i magicznych przedmiotów;
porady dotyczące prowadzenia różnych aspektów D&D;
pomocne zasady opcjonalne i takie, pozwalające wprowadzać własne opcje do gry;
szereg mniejszych dodatków, od map poprzez inspiracje dla Mistrzów Podziemi.
Piąta edycja Dungeons & Dragons® to najnowsza odsłona najbardziej popularnej gry fabularnej na całym świecie wydawanej od 1974 roku, aktualnie przez wydawnictwo Wizards of the Coast.

Przewodnik Mistrza Podziemi stanowi jeden z trzech podręczników podstawowych, obok Monster Manual (Księgi Potworów) i Player's Handbook (Podręcznik Gracza). Odwiedź też stronę rebel.pl/dnd aby dowiedzieć się więcej o polskim wydaniu tego legendarnego systemu.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-01-14 Solidny przewodnik MG autor: Andrzej Stój

Przewodnik Mistrza Podziemi nie jest podręcznikiem, który łatwo ocenić. Czytając go miałem w głowie bagaż dlugich lat prowadzenia, perspektywę zebraną z wielu - skrajnie różnych - gier. PMP ma przygotować kogoś, potencjalnie kompletnego nowicjusza, do roli prowadzącego. Z tego powodu starałem się patrzeć na podręcznik w oderwaniu od swojego gustu i doświadczeń. Z tego punktu widzenia Przewodnik Mistrza Podziemi prezentuje się fantastycznie!

Książka uczy MG niemal wszystkiego, co jest potrzebne lub przydatne podczas prowadzenia. Uczy jak tworzyć własne przygody, jak budować setting - zarówno bezpośrednie otoczenie, jak również w globalnej skali. Pokazuje jakie typy przygód można rozgrywać i co może w nich zaciekawić graczy. Uczy jak uniknąć najprostszych błędów. Daje również masę informacji o tym jak testować, tworzyć własne materiały, modyfikować zasady itd. Oczywiście jest tu też p o t ę ż n a sekcja z magicznymi przedmiotami.

Jednej rzeczy PMP nie robi tak dobrze, jak by mógł. Nie uczy budowania struktur przygód (np. lochów), prowadzący muszą działać trochę na czuja... albo po prostu sięgnąć po gotową, oficjalną kampanię. Mam też wątpliwości odnośnie wskazówek dotyczących oszukiwania na kościach - taka podpowiedź może być zinterpretowana jako przyzwolenie na ignorowanie woli graczy i samych zasad. Railroad nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem.

Plusem PMP jest szczere, jasne podejście względem systemu i tego co jest ważne w Dungeons & Dragons. Jako trzy filary wskazuje się co prawda walkę, eksplorację i interakcje społeczne, ale nie maluje się trawy na zielono udając, że wszystkie trzy są równie ważne. Walka jest w centrum D&D 5e i to jej poświęcono najwięcej uwagi. Nie wszystko udało się tak dobrze, jak by mogło (wyważenie gry na ~6 walk dziennie to koszmar, a system Skali Wyzwania pomagający budować zrównoważone spotkania nie działa... no w zasadzie w ogóle nie działa), ale dla początkujących MG cennych informacji jest naprawdę sporo.

Co nie działa dobrze z bardziej doświadczonego punktu widzenia? Moim zdaniem PMP jest napisany tak, by MG używali go tylko z oficjalnymi kampaniami. Brakuje precyzyjnych rad dotyczących tworzenia lochotłuków, śledztw, intryg, przygód drogi - gotowych struktur, bardzo potrzebnych początkującym. Niezrozumiałe jest zaplanowanie gry pod dużą liczbę walk z pojedynczymi przeciwnikami - w większości wypadków grupa rozjedźa ich walcem. Ten podręcznik wygląda, jakby był napisany przed testami nowej edycji (wówczas D&D Next) i nie zmieniony po uwagach graczy.

Próbując być obiektywnym muszę dać PMP 4 gwiazdki. Nowi MG mogą śmiało traktować podręcznik jakby był pięciogwiazdkowy - ale z zachętą, by uzupełnić go o inne źródła (zwłaszcza blog The Alexandrian).


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne