gry planszowe gry RPG > Pathfinder Second Edition Core Rulebook
GRY RPG
logo przedmiotu Pathfinder Second Edition Core Rulebook

Pathfinder Second Edition Core Rulebook

Podręcznik główny do Pathfinder drugiej edycji

cena:

214.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Paizo (2019)
nr katalogowy:PZO2101

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


This comprehensive 640-page guide to the Pathfinder roleplaying game provides everything you need to set out on a world of limitless fantasy adventure! Choose from ancestries like elf, human, and goblin and classes like alchemist, fighter, and sorcerer to create a hero of your own design destined to become a legend! Based on more than 20 years of active development and playtest feedback from more than 125,000 gamers, the new Pathfinder rules are easy to learn and exciting to master! This indispensable volume contains all rules for players and Game Masters, and it is your first step on a heroic new journey!

The Pathfinder Core Rulebook includes six heroic player-character ancestries, including elf, dwarf, gnome, goblin, halfling, and human, with variant heritages for half-elf and half-orc! You’ll also find more than 30 backgrounds like bartender, soldier, or apprentice to further immerse yourself in your hero’s backstory! Then, there are twelve character classes, including the alchemist, barbarian, bard, champion, cleric, druid, fighter, monk, ranger, rogue, sorcerer, and wizard! Inside this massive tome are hundreds of spells, lots of class feats, and other exciting abilities to help you customize your character to become the hero you envision them to be!

With the new streamlined and revised rules to help ease new players into the game, this rulebook will provide advice, character options, treasure, and more for players and Game Masters!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-11-14 Godny następca autor: Andrzej Stój

Pierwsza edycja Pathfindera miała swoje wady i zalety, stanowiła jednak najlepszą opcję dla fanów Dungeons & Dragons zawiedzionych czwartą edycją. Będący 3.5 po liftingu system obrósł tonami dodatków i przygód - było ich tak wiele, że nowe wydanie PF było moim zdaniem koniecznością.

Pierwsze recenzje PF2 nie nastrajały mnie pozytywnie. Rozleniwiony prostą, przyjemną D&D 5e, nie widziałem sensu w powrocie do rozwiązań sprzed dekady. Zaryzykowałem jednak przez sentyment i dałem grze szansę... i to była świetna decyzja, bo nowy Pathfinder jest naprawdę dobry!

Jest to, czego się obawiałem - tony opcji, cech broni, manewrów, atutów, zdolności i czarów. Początkowo to przytłacza. Siadając do PF2 trzeba mieć świadomość, że nauka tej gry potrwa. Na szczęście podręcznik robi genialną robotę pomagając w opanowaniu zasad. Tam, gdzie D&D 5e jest niekonkretna i niejasna, PF2 jest mega precyzyjny. Nie ma ryzyka, że jakaś zasada będzie niezrozumiała. Pod względem jakości prezentacji reguł nowy Pathfinder jest perfekcyjny.

I to jest już coś więcej, niż kalka 3.5. Mamy trzy akcje w turze. Awansując na kolejne poziomy wydajemy zgromadzone XP. Są osobne statusy dla ukrytych, niewidzialnych, niewykrytych postaci - nawet osobna akcja do wskazywania reszcie grupy ukrytego wroga. Dużo testów wykonuje MG. To problem dla prowadzących oszukujących graczy, ale dla mnie super patent - gracze nie wiedzą jak dobrze poszło im skradanie się albo wyczuwanie pobudek, muszą działać w oparciu o opis i dialog.

To oczywiście wierzchołek góry lodowej. Ta opasła księga zawiera wszystko - oprócz bestiariusza - potrzebne do gry. Szczerze, nie wydaje mi się bym musiał sięgać po dodatki z nowymi klasami, rasami czy zaklęciami. Bestiariusz i Gamemastery Guide wydają się koniecznym zakupem (tego drugiego niestety jeszcze nie ma), ale poza tym podstawka PF2 to księga na długie lata grania. Zdecydowanie polecam!