gry planszowe gry RPG > Space 1889 RPG Core Rulebook
GRY RPG
logo przedmiotu Space 1889 RPG Core Rulebook

Space 1889 RPG Core Rulebook

Podręcznik zasad do gry RPG Space 1889

cena:

169.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Modiphius
nr katalogowy:MUH051051

wersja językowa: polska

Opis


n the year 1870, American inventor Thomas Edison paved the way to the stars!

“He reached Mars with the prototype of an ether flyer and was the first man to set foot on the red sand of a foreign world. He was the first of many to come who would gaze in astonishment at the wonders of Mars and its inhabitants—the canals of the Red Planet, built many millennia ago; cities that were already old when on Earth, the Sumerians stacked clay bricks to build the first settlements; and relics of old technologies the functionality of which has long been forgotten. Numerous other explorers have followed in Edison’s footsteps, not only reaching the Red Planet, but pushing forward to the other planets.”

Space: 1889 brings to life the literary fantasies created by Jules Verne, H. G. Wells, Arthur Conan Doyle, H. R. Haggard, and many others. Space: 1889 is a science fiction roleplaying game in a more civilised time. A time when gentlemen and ladies of good character discover that there are adventures to be found in London’s fogbound alleys just as much as there are on the dusty streets of Syrtis Major on Mars. A time when soldiers might be posted to East Africa or Mars by order of their country; a time when inventors rush to test their latest designs and their latest theories; a time when historians search for the secrets of the ancient Martians; and when wild Venusian Lizard-men and proud Martian steppe warriors must serve their tribes and seek fame and fortune in a time when aliens from Earth have come to their planets.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-11-28 Bardzo ciekawy świat, rewelacyjna mechanika autor: Sethaan

Zacznijmy od pierwszego wrażenia:
Podręcznik jest naprawdę "wypchany po brzegi" treścią. W porównaniu z innymi systemami RPG (przynajmniej tymi, które znam) jest zdecydowanie mniej grafiki a więcej tekstu / tabelek. Pomimo tego wydany jest bardzo ładnie a treści zamieszczone są w sposób czytelny i przejrzysty.

Opis świata i jego historia może nie jest wyczerpująca ale wszystkie potrzebne informacje zostały ujęte. Tu trochę mylący może być sam tytuł systemu, bo sporą cześć przygód w Space 1889 można prowadzić na Ziemi a podbój kosmosu stanowi wtedy bardziej ciekawostkę naukową. Oczywiście jeżeli chcemy, to inne planety naszego układu też mogą stać się miejscem akcji. Mars i Wenus zostały bardzo dobrze opisane, reszta możliwych do odwiedzenia planet nieco pobieżnie ale to daje sporo możliwości manewru mistrzom gry.

Bardzo mocną stroną systemu jest mechanika. Bazuje on na Ubiquity - jest to system wykorzystujący pulę kości zależną od atrybutu / zdolności. Mechanika należy do "szybkich" podobnie jak FATE czy FUDGE ale według mnie jest bardziej intuicyjna. Dużą przewagą jest to, że mechanika wykorzystuje dowolne kości, pod warunkiem, że mają parzystą ilość ścianek. Zasada jest bardzo prosta: parzyste liczby to sukcesy, nieparzyste to porażki. Są specjalne kości do Ubiquity, które pozwalają nawet szybciej określać wynik rzutu ale niestety w Polsce ciężko je kupić. Jeżeli pojawią się w sklepie Planszomania będą stanowiły rewelacyjne uzupełnienie sytemu.
Ciekawym zabiegiem jest również rezygnacja z rzutu i zdecydowanie się na tzw. "średnią". Polega to na tym, że posiadając w puli np. 10 kości "średnia" wychodzi 5 (każda kość ma 50% szans, że wypadnie sukces lub porażka). Jeżeli próg trudności danego rzutu wynosi 5 sukcesów lub mniej, możemy po prostu "wziąć średnią' i nie rzucać w ogóle. Opłaca się to robić przy rzutach, które nie mają większego znaczenia w przygodzie.
Są również punkty stylu działające podobnie do punktów w FATE.

Tworzenie i rozwój postaci w Space 1889 jest proste od pierwszego podejścia. Specjalizacja zdolności i talenty mogą na początku wymagać wyjaśnienia ale w późniejszej rozgrywce nie stanowią już problemu.

Teraz minusy:
Karta postaci jest dość "upakowana". Mało miejsca na zapisanie pewnych rzeczy. Ale jak się uprzemy, to możemy wydrukować na A3 i problem z głowy :)
Zamieszczanie map na wewnętrznej części okładki też nie jest według mnie dobrym pomysłem ale można pobrać mapy w wysokiej rozdzielczości ze strony wydawnictwa Clockwork Publishing.

Podsumowując:
Nie ważne jakie jest Twoje doświadczenie z RPG, ten system będzie dobry zarówno na start jak i dla weteranów. Zdecydowanie warto spróbować.
Oczywiście minusem może być to, że nie ma wydania polskiego ale dotyczy to sporej ilości systemów RPG.