gry planszowe gry RPG > Dungeon Crawl Classics RPG (softcover)
GRY RPG
logo przedmiotu Dungeon Crawl Classics RPG (softcover)

Dungeon Crawl Classics RPG (softcover)

Klasyczna gra RPG w miękkiej oprawie

cena:

84.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:



wydawca: Goodman Games
nr katalogowy: GMG5070T

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Glory & Gold Won by Sorcery & Sword

You’re no hero.

You’re an adventurer: a reaver, a cutpurse, a heathen-slayer, a tight-lipped warlock guarding long-dead secrets. You seek gold and glory, winning it with sword and spell, caked in the blood and filth of the weak, the dark, the demons, and the vanquished. There are treasures to be won deep underneath, and you shall have them.

Return to the glory days of fantasy with the Dungeon Crawl Classics Role Playing Game. Adventure as 1974 intended you to, with modern rules grounded in the origins of sword & sorcery. Fast play, cryptic secrets, and a mysterious past await you: turn the page…

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-11-09 Zwariowany rajd po fantasy lat siedemdziesiątych autor: Andrzej Stój

Dungeon Crawl Classics to dzieło sztuki. Podręcznik jest naszpikowany przefanymi ilustracjami w staroszkolnym, śmiechowym stylu, które pokazują zmagania postaci (nie bohaterów!) z mieszkańcami podziemi, dziczy i miast. To oczywiście retroklon, ale dość odległy od Original Dungeons & Dragons.
DCC jest flagowym produktem Goodman Games, firmy, która bardzo dobrze rozpoznała w swoim czasie potrzeby fanów gier fabularnych proponując produkt, który mógł przyciągnąć i utrzymać zainteresowanie ze względu na nostalgię do OD&D. System to nie tylko podręcznik podstawowy, ale też potężna linia wydawnicza ponad setki modułów utrzymanych w starym stylu. Krew tryska strumieniami, postaci padają jak muchy, a imiona nadaje się tylko tym, którzy przetrwają na tyle długo, by na nie zasłużyć. Już samo to, że na pierwszą przygodę (rozgrywaną na poziomach zerowych) robi się po kilka postaci powinno powiedzieć graczom czego się po DCC spodziewać. Staroszkolny klimat to jednak nie tylko wysoka śmiertelność, zasady inspirowane „starymi” DeDekami i awans na kolejne poziomy, ale też fabularne mięcho. Dungeon Crawl Classics niby są w konwencji fantasy, ale nie do końca. To fantasy lat siedemdziesiątych, z UFO, laserami, mutantami, bestiami z Mitów Cthulhu, przybyszami z obcych wymiarów, złymi czarownicami, plugawymi smokami i masą innych, dziwacznych stworzeń. To nie tolkienowskie fantasy, z poukładanym systemem wartości i pseudośredniowiecznym posmakiem. DCC to kocioł ze wszystkim, co nawinie się pod rękę kucharzowi.
Choć gra wzoruje się na OD&D, autorzy proponują nieco swoich rozwiązań, jak specyficzny, rozbudowany system magii (w różnych sytuacjach czar może mieć różny efekt). Gra wykorzystuje kości o nieparzystej liczbie ścianek (oprócz klasycznych). Niby da się zasymulować rzut k7 kostką ośmiościenną (ignorując najwyższy wynik), ale nie jest to idealne rozwiązanie.
Nie zagrałem do tej pory ani jednej sesji na DCC, ale podręcznik, choćby za fantastyczną oprawę graficzną, mogę gorąco polecić. Na pewno nie przypadnie każdemu do gustu, ale warto zaryzykować – wersja w miękkiej oprawie jest bardzo tania.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne