gry planszowe gry RPG > Numenera: Priests of the Aeons
GRY RPG
logo przedmiotu Numenera: Priests of the Aeons

Numenera: Priests of the Aeons

Podręcznik dodatkowy do systemu Numenera

cena:

184.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:



wydawca: Monte Cook Games
nr katalogowy: MCG166

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Calaval’s Parable of the Imager and the Spider teaches this lesson: We can no more comprehend the remnants of the prior worlds than a spider can comprehend the cathedral in which it happens to build its web. Just as our works are beyond the understanding—or even the complete perception—of the spider, we cannot understand or even fully perceive the works of the ancients. Calaval was, of course, the first Amber Pope, the founder of the Order of Truth, and the first leader of the Aeon Priests. How well do you understand them?

Priests of the Aeons lets you explore the Order of Truth. Learn its many secrets. Work with the Aeon Priests, discover new ways to optimize your character’s abilities and equipment, and perhaps even join the order as they seek to bring the wonders of the ancients to the Ninth World.

This book includes:

New descriptors and foci, plus alternate tier abilities for every focus in Numenera Discovery and Numenera Destiny. Customize your character to work alongside the Aeon Priests—or to join them!
New gear, cyphers, and artifacts that can be crafted by the priests of the aeons, including artifacts built specifically to make the most of your character’s abilities.
An in-depth look at the Order of Truth: its philosophies, structure, and role—large or small—in your campaign.
Guidelines for joining the Order of Truth, no matter what your character’s type or abilities.
Sample claves, story hooks, and two complete adventures.
A double-sided poster map featuring a map of the Amber Monolith on one side, and a new illustration of it on the other.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-06-22 Trochę ciekawie, trochę nudno autor: Andrzej Stój

Najlepszy z dotychczas przeczytanych przeze mnie dodatków do poprawionej edycji Numenery - niestety nie oznacza to, że jest bardzo dobrze.

System bardzo potrzebował tego suplementu. Zakon Prawdy jest jednym z motorów napędowych rozwoju technologicznego, a jego wpływy sięgają w Ostoi praktycznie wszędzie. Religijna otoczka nie pasuje jednak do końca, podobnie krucjata z żyjącymi na północy Gaianami. Jak zatem organizacja wygląda od środka? Jakim faktycznym autorytetem i władzą cieszą się Kapłani Eonów?

Książka odpowiada na większość pytań dotyczących Zakonu, ale wizja autorów jest miejscami nudna, informacje z podręcznika nieszczególnie przydadzą się na sesjach i nie rozwijają świata gry. Podoba mi się za to wyjaśnienie religijnego sznytu organizacji oraz powodów wywołania krucjaty przeciw "poganom" - pragmatyzm zwycięża z idealizmem.

Największa wada książki to cecha prawie całej linii poprawionej edycji. Dziesiątki stron cypherów, artefaktów, pretekstowe przygody i inne "zapełniacze" to po prostu nudny i wtórny materiał. Kostiumy rozszerzające moce fokusów to jakieś kuriozum - kilkadziesiąt stron zmarnowanych na nudne artefakty. Jeszcze gorzej jest ze szkicami przygód. Moi "faworyci" to scenariusz o latającej ręce, która zabija (MG, wymyśl sobie sam czemu to robi i skąd się wzięła) i nudna przygoda wewnątrz Bursztynowego Monolitu, która jest kiepskim dungeon crawlem o chodzeniu po labiryncie tuneli i pomieszczeń oraz walce z małpopodobnymi stworami.

Oczywiście jest tam trochę dobrego materiału (np. opisy zgromadzeń Kapłanów, szkic o SI wywołującej nieszczęśliwe wypadki), ale kiepskiej, rzemieślniczej roboty jest o wiele więcej. Wygląda tak, jakby wydawca nie miał pomysłu o czym można napisać w kontekście Zakonu Prawdy, więc zdecydował się wrzucić "co miał", starając się powiązać te materiały z Kapłanami Eonów. Dziwi mnie to, bo możliwości Numenery są ogromne, a sam na sesjach nigdy nie miałem problemów z rozbudową świata. Trzeba jednak włożyć sporo pracy, by tło przygód nie było po prostu dziwne - wrzucenie czegoś niezrozumiałego to droga na skróty.

Czy mogę polecić ten podręcznik? Z czystym sumieniem nie, ale na pewno jest bardziej wartościowy od Voices of the Datasphere. To chyba jedyna pozycja poza Building Tomorrow (z poprawionej edycji), do której mogę wrócić.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne