gry planszowe gry RPG > Kult RPG: Divinity Lost 4th edition
GRY RPG
logo przedmiotu Kult RPG: Divinity Lost 4th edition

Kult RPG: Divinity Lost 4th edition

Podręcznik podstawowy do systemu Kult RPG

cena:

229.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:



wydawca: Modiphius
nr katalogowy: MUH051655

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


“We live in a world where the sun has set.”

KULT: Divinity Lost is a reboot of the highly acclaimed and infamous contemporary horror role-playing game “Kult”, originally released in 1991. This, the 4th edition of Kult, features a completely new rule-set, and the setting is updated to present day. Escape your nightmares, strike bargains with demons, and try to stay alive in a world full of pain, torture, and death.

In KULT: Divinity Lost, the world around us is a lie. Mankind is trapped in an Illusion. We do not see the great citadels of Metropolis towering over our highest skyscrapers. We do not hear the screams from the forgotten cellar where hidden stairs take us to Inferno. We do not smell the blood and burnt flesh from those sacrificed to long forgotten Gods. But some of us see glimpses from beyond the veil. We have this strange feeling that something is not right—the ramblings of a madman in the subway seems to carry a hidden message, and, when thinking about it, our reclusive neighbor doesn’t appear to be completely human when we pass in the hallway. By slowly discovering the truth about our prison, our captors, and our hidden pasts, we can finally awaken from our induced sleep and take control of our destiny.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-09-20 Niepokojący horror RPG autor: Andrzej Stój

Nowa edycja Kultu to wielka niewiadoma. Miałem do czynienia z poprzednimi wydaniami, opartymi o średnio sprawdzające się w praktyce zasady. To było jednak w czasach, kiedy mechanika miała nie przeszkadzać – liczył się klimat, a tego system miał pod dostatkiem…
Kult: Divinity Lost wykorzystuje znany i ceniony silnik Powered by the Apocalypse. Znany z Apocalypse World (i chyba nawet popularniejszego Dungeon World), oferuje krwiste (w wielu znaczeniach tego słowa) sesje, upakowane akcją, zwrotami akcji, horrorem i trudnymi wyborami. Na papierze system wydaje się być dobrze zaprojektowany – bohaterowie nie mają rozbudowanych charakterystyk, ale to co jest na karcie postaci wystarczy w zupełności do gry. Ciężko ocenić jak te reguły będą się sprawdzać w praktyce. Kult korzysta z wariantu PbtA opartego o 2k10 (zamiast 2k6), przy częściowym sukcesie między 10 a 14. Nie wiem z czego wynika ta zmiana (zgaduję, że po to, by poszerzyć skalę wyników, podkreślić mocne i słabe strony postaci), ale nie wygląda na potrzebną. Mimo tego palę się do sprawdzenia Kultu w praktyce.
Świat wynagradza ewentualne braki. Jest to jednak świat, z którym serio nie powinni mieć do czynienia zbyt młodzi gracze. To nie pulpowe Cthulhu, gdzie macki rozrąbuje się siekierą albo odstrzeliwuje serią z karabinu. Jest o wiele ciężej nawet, jeśli potraktuje się Zew na poważne i poprowadzi w duchu opowiadań HPLa. Kult jest trudniejszy, bardziej obrzydliwy i niepokojący. Wydaje mi się, że nie powinni po niego sięgać ludzie o dużej wrażliwości – jeśli pozbawi się go pazura (rezygnując z tematów, które tacy gracze chcą pominąć) okaże się co najwyżej średniakiem.
Co to za świat? To Prawdziwa Rzeczywistość ukryta przed oczami ludzi Iluzją, stworzoną przez Demiurga, który odebrał człowiekowi tytułową „boskość”. Demiurga już jednak nie ma, jego metafizyczny oponent, Astaroth, również nie bierze już udziału w Wielkiej Grze. Teraz nadszedł czas by ich sługi – archonci i anioły śmierci – spróbowały utrzymać smycz, na której wije się ludzkość. Problem w tym, że kolejnym śmiertelnikom udaje się przebić Iluzję.
Kult nie jest systemem dla każdego, ale w swojej klasie jest znakomity. Polecam każdemu pełnoletniemu fanowi gier fabularnych w konwencji horroru, który nie obawia się trudnych tematów i łączenia grozy, horroru i gore.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne