gry planszowe gry RPG > Bluebeard’s Bride
GRY RPG
logo przedmiotu Bluebeard’s Bride

Bluebeard’s Bride

Gra RPG w konwencji horroru, osadzona w baśniowym świecie

cena:

199.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 5
wiek: od 18 lat
czas gry: od 120 do 240 min.

wydawca: Magpie Games
projektant: Whitney "Strix" Beltran

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


WILL YOU OPEN THE FINAL DOOR?
A young bride is wed to an ugly, but powerful man with a blue beard. He invites her to explore the house…but one room is forbidden. Eventually, the young bride falls prey to her curiosity and opens it, discovering the gruesome display of former brides murdered…

Explore Bluebeard’s mansion and create your own beautifully tragic version of the dark fairy tale with Bluebeard’s Bride. Experience the nightmarish memories that haunt the rooms of this broken place and discover the truth of what happened here. But it is up to you and your friends to decide whether or not you are a faithful or disloyal bride.

In this book, you get:

Five playbooks, each representing a different aspect of the Brides personality
Detailed instructions for running the game and playing to find out what happens
Tools for creating your own custom servants, rooms, and horors for Bluebeard’s Bride
Tips and tricks for managing horror at your table, including safety mechanisms
Bluebeard’s Bride is an investigatory horror tabletop roleplaying game that makes use of the same rules-light engine as Apocalypse World, Monsterhearts, and Urban Shadows to create stories of feminine horror in the vein of Crimson Peak, American Horror Story, and The Company of Wolves.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-07-06 Pięknie wydana, mroczna gra w baśniowych klimatach autor: Paweł Menio

Bluebeard's Bride to gra RPGie o tytułowej młodej Żonie Siwobrodego. Wszyscy gracze grają... jedną bohaterką. A konkretnie różnymi częściami jej osobowości. Gra nazywa te wcielenia Siostrami i tak też je będę nazywać.

BB to horror. Historia ubogiej dziewczyny, która wzięła ślub z potężnym i wpływowym mężczyzną, tytułowym Sinobrodym. Podobnie jak w baśni, tuż po ślubie mężczyzna wyjeżdża w podróż, a żonie zostawia klucze do każdego pokoju w domu. Pozwala jej zwiedzać posiadłość bez przeszkód poza jednym jedynym pokojem. Większość osób, która kojarzy tę historię wie, że w zakazanym pokoju znajdują się ciała poprzednich żon okrutnika. Gra w większości składa się z eksploracji różnych miejsc w domu. W większości pokoi, które skrywają przerażające tajemnice.

Gracze mają do wyboru kilka wcieleń, Sióstr: Matkę, Dziewicę, Czarownicę, Animusa I Fatale. Każda rola jest inna, każda ma specjalne ruchy, nazwijmy je dla uproszczenia "umiejętnościami", które mają duży wpływ na fabułę. Warto wspomnieć, że mechanika gry jest PbtA co w skrócie oznacza proste zasady oraz duży wpływ graczy na fabułę

No dobra ale jak w takim razie podejmowane są decyzje? W końcu sterujemy jedną postacią. Decyduje zawsze ta z Sióstr, która ma pierścień. Przekazywanie pierścienia ma osobną mechanikę i jest bardzo ważną częścią gry. Siostra posiadająca władzę nad Bride ma specjalne ruchy, które pozwalają jej podejmować konkretne działania. Ale to nie znaczy że pozostałe Graczki siedzą bezczynnie. One również posiadają ruchy które pozwalają im odkrywać przerażające sekrety domu. To trochę tak jak z kierowcą samochodu i pasażerami.

Zwiedzanie pokoi zaczyna się od wybrania klucza. Siostra która posiada obecnie inicjatywę opisuje klucz bardzo dokładnie. Klucz może być baśniowy i fantazyjny, może przybrać właściwie każdy wygląd. Na podstawie tego opisu Prowadząca (nazywana przez grę "Groundkeeper") wymyśla kolejny pokój. No dobra może nie do końca na podstawie klucza, bo na tworzenie kolejnych pokoi jest osobna mechanika, ale klucz ma być dużą wskazówką do tego co znajduje się w środku. Każdy pokój skrywa jakąś tajemnice i koszmar. Celem Sióstr jest określenie co się wydarzyło w danym pokoju, jaka jest historia która za nim stoi. A przede wszystkim czy to co się w nim stało wynika z potwornych działań Siwobrodego czy może Siostry uznają że jest on tutaj zupełnie niewinny. Prowadząca nie mówi co według niej jest prawda, a co nie. Nie ma odpowiedzi poprawnej lub błędnej. To pozostawione jest decyzji graczy.

Gdy Siostry trzy razy ocenią swojego Męża winnym lub nie, gra zmierza ku końcowi. Zależnie od drogi, którą wybrały, Prowadząca mówi co mogą teraz zrobić i jakie są tego konsekwencje. Nie chcę tutaj zdradzać kolejnych zakończeń no bo wiadomo spoilery ;)

Gra dosyć dokładnie opisuje jakie są złote zasady dla MG. Wyznacza dosyć jasną drogę, tłumaczy co jest celem gry, a co istotne Prowadząca też ma specjalne ruchy których musi używać.

Budowa pokoi i to co straszy nas w grze jest bardzo mocno powiązane z tematem kobiecości. "Zagrożenia" prezentowane w kolejnych miejscach będą związane z: Ciałem, Macierzyństwem, Religią i Seksualnością. Nie trzeba oczywiście w używać wszystkich motywów na raz ;) Ale każdy z nich jest ciekawy i każdy z nich ma swoje specjalne "ruchy". Pokoje nie mogą być zbyt dosłowne bo to Siostry podejmują decyzję co tak naprawdę się w nich zdarzyło.

To baaaardzo ogólnie tyle. Nie powiedziałam o mnóstwie rzeczy np.: o Służbie, która ma określone funkcje w grze, czy o tym jakie konkretne ruchy mają do dyspozycji gracze. Trzeba przeczytać podręcznik i tyle.

BB to nie jest gra dla każdego. Mi bardzo podoba się mechanika i klimat ale w ostatecznym rozrachunku prowadzę ją dosyć delikatnie. Gra bardzo mocno podkreśla jak budować horror, jak wykorzystywać słabości Bride, które opisują Siostry. Wyobrażam sobie, że prowadzona bardzo dosłownie i zgodnie z zaleceniami może być naprawdę ciężkim psychologicznym horrorem. Z drugiej strony ma mnóstwo ciekawych technik, które działają naprawdę fajnie. Pomysł z przekazywaniem odpowiedzialności przez graczy w formie przekazywania Pierścienia działa doskonale, tak samo możliwość interpretacji kolejnych pokoi czy różne wcielenia Sióstr (każda może wybrać spośród trzech). Wszystkie rozrywki w których brałam udział były bardzo ciekawe, plastyczne i intensywne. Pokoje były naprawdę straszne ale w ciekawy sposób, który sprawiał że chciało się je eksplorować. Żadna osoba przy stole nie miała złudzeń że ta baśń skończy się dobrze w związku z czym nie dbaliśmy szczególnie o bezpieczeństwo Sióstr ;)

Świetny produkt, który warto mieć na swojej półce! Zdecyowanie warto zwrócić uwagę również na jakość wydania. Ilustracje są nie tylko piękne, ale okładka pociągnięta jest złotą farbą co tylko dodaje jej klasy. Kupiłabym ten produkt nawet gdybym nie planowała w niego grać :)


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne