gry planszowe gry RPG > Numenera Destiny
GRY RPG
logo przedmiotu Numenera Destiny

Numenera Destiny

Dodatkowa książka do gry w systemie Numenera.

cena:

219.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Monte Cook Games
nr katalogowy: MCG160

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Become a part of the setting, and help shape the future of the Ninth World. The people of the Ninth World are locked in a medieval-like state, a world of struggle and danger and often suffering—all in the shadows of the prior worlds’ wonders. Numenera Destiny allows you to build adventures and campaigns in which players don’t just explore the wonders of the past—they utilize them to help lift the Ninth World out of darkness. You can make the world a better place. Help a community defend itself from abhumans or the iron wind. Create centers of learning or trade. Innovate, build, and protect. Manage an entire community and help it prosper and grow—or simply create new cyphers, a cool base, or maybe a vehicle for your adventuring group. Numenera Destiny will allow you to take what you discover and make use of it, for yourself or the future of the Ninth World.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-08-29 O tym, jak budować Dziewiąty Świat autor: Andrzej Stój

Nowe wydanie Numenery składa się z dwóch podręczników - Discovery (zawierającego w zasadzie wszystko, co jest potrzebne do gry) oraz Destiny, pozwalającym na mocniejsze sprofilowanie gry zgodnie z jej założeniami (odkrywanie sekretów poprzednich cywilizacji) i dodanie nowych elementów, jak budowanie społeczności oraz crafting.

Wbrew temu, co można przeczytać w różnych miejscach Sieci, Destiny nie jest w ogóle wymagane do dobrej zabawy. Jest elementem zestawu podstawowego zgodnie z narracją wydawcy, nie zawiera jednak niczego co jest niezbędne. Czy to znaczy, że zakup Destiny to zły pomysł? Absolutnie nie! To kilkusetstronicowy dodatek wypakowanuly naprawdę dobrą treścią.

W Destiny na pierwszy plan wychodzi społeczność. Bohaterowie graczy nie żyją w próżni. Mają gdzieś swój dom, choćby był to pokój w karczmie albo zasypany bunkier gdzieś na odludziu. Mają rodziny, znajomych, sojuszników, konkurencję i wrogów. Dodatkowo, świat wokół nich żyje. Wybuchają wojny, rodzą się sojusze. Miasto, w którym bohaterowie mieszkają od początku kampanii może stać się celem wrogiej armii i zostać oblężone. Numenera stawia na pierwszy plan odkrycia, ale ludzie pozostali ludźmi - walczą o dobra, wplywy i władzę.

Bohaterowie mogą stać się częścią tej gry. Destiny zawiera zasady i rady dotyczące tworzenia, zarządzania oraz rozwojem społeczności. Są tu również przykłady gotowych osad i wskazówki jak prowadzić przygody kręcące się wokół nich. Społeczności posiadają swoje statystyki i mogą wchodzić z innymi w interakcje. System jest prosty i opiera się na tych samych podstawach, co reszta mechaniki, jest więc prosty do ogarnięcia, a jednocześnie wzbogaca kampanię.

Społeczności to jeden filar Destiny. Drugim jest crafting albo - pisząc precyzyjniej - cały moduł zasad i informacji settingowych poświęconych odnajdywaniu, zrozumieniu i ponownym wykorzystaniu numenery. I nie chodzi tu o działające urządzenia, ale podzespoły, źródła zasilania, surowce, prefabrykaty - wszystko to, co może posłużyć bohaterom do zbudowania własnych artefaktów, wzmocnienia ekwipunku albo... rozwoju społeczności. Są tu więc różne rodzaje substancji (zwanej io) o niezwykłych własnościach, reguły zbierania ich z numenery oraz tworzenia z nich czegoś nowego. To łączy się ze społecznościami (np. w aktualnie prowadzonej przeze mnie kampanii BG są na pokładzie olbrzymiego automatona, Ratathruum, który powoli się degeneruje - jeśli społeczność nie zdobędzie ładunku bursztynowych kryształów, maszyna się zepsuje).

Z tym wszystkim łączą się nowe opcje dla graczy - trzy nowe typy (arkus - przywódca, delver - badacz i zbieracz oraz wright - crafter) oraz masa nowych deskryptorów i fokusów (oczywiście przydatnych nie tylko w kampanii opartej na społecznościach). To wszystko uzupełniają istoty z bestiariusza, podpowiedzi dla MG, gotowe przygody. Destny jest skrzynką z narzędziami do upiększenia Dziewiątego Świata oraz surowcami budowlanymi potrzebnymi do uzupełnienia kampanii o nowe elementy.

Podsumowując - można grać bez tego podręcznika i świetnie się bawić. Mimo to, zwłaszcza jeśli grupa zamierza rozegrać w Numenerze więcej, niż jedną kampanię, gorąco polecam zaopatrzyć się w Destiny. Naprawdę warto.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne