gry planszowe gry RPG > Numenera Discovery
GRY RPG
logo przedmiotu Numenera Discovery

Numenera Discovery

Dodatkowa książka do gry w systemie Numenera.

cena:

199.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:



wydawca: Monte Cook Games
nr katalogowy:MCG159

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Numenera Discovery is a revision of the original Numenera corebook, which will soon be out of print. Numenera Discovery improves the clarity of the game rules and dramatically increases the options available to players. Nanos, Jacks, and Glaives are overhauled, with expanded abilities. Many foci and descriptors are reworked. Numenera Discovery gives you more options, clearer rules, new adventure content, and expanded coverage of the Steadfast and the Beyond.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-08-25 Laboratorium fantazji autor: Mateusz Skoczylas

Gra inspirowane dziwnymi rejonami fantastyki - twórcy wymieniają zwłaszcza Księgę Nowego Słońca Gena Wolfa, ale mi kojarzy się jeszcze Umierajaca Ziemia Vanca, Morczna Wieża Kinga, płyta Crimson zespołu Edge of Sanity i ksiązki Silverberga. Świat opisany jest tu w obłędnych detalach, dając dziesiątki miejsc, w których mistrzowie gry mogą zderzyć swoich graczy z dziwacznością i obcością.

Ramy światotwórcze w tym przypadku to świat science-fantasy, gdzie w sumie pytanie o to czy dotykamy magii czy technologii nie ma specjalnego sensu. Bardzo prosta i dynamiczna mechanika przerzuca całe rzucanie kostkami na graczy, co jest rozwiązaniem które bardzo tu pasuje. W ksiązce zamieszczone są trzy scenariusze na początek - jeden znakomity, jeden dobry i jeden taki sobie, rozegrane po kolei pozwolą wskoczyć od razu w skomplikowany świat i zrozumieć zarówno MG jak i graczom z czym będą tu mieli do czynienia.

Książka jest gruba, utrzymana w jednolitej stylistyce, bogato ilustrowana i bardzo, bardzo ładna. Styl rysunków raczej pogodny - od razu spodobało się moim dzieciom.

Nie jest to tania gra, ale za te 200 pln dostajmy bardzo obszerny podręcznik, z bardzo dużym opisem świata mnóstwem ilustracji pozwalających lepiej zrozumieć jak opisywać dziwy i cuda. Postawiono tu na oryginalność i niecodzienne krajobrazy, co ma prawo być trudne dla MG - ostatcznie gracze nie grają w podręcznik, tylko w to co MG umie z niego wyciągnąć. Powiedziałbym że pomimo prostej mechaniki jest to raczej produkt dla bardziej doświadczonych rpgowców, ale może przemawia przeze mnie po prostu wiek średni (winkwink).

Gra nie ma Polskiej wersji i musze uprzedzić, że ze względu na sporo sylizowanego języka i niespotykanie wprost bogate słownictwo potrafi sprawić trudność nawet dobrze mówiącym po Angielsku. Pracuję od jakiś 15 lat w tym jezyku własciwie codziennie w mowie i piśmie, zdarzało mi się bywać tłumaczem, bywam brany za native speakera ale jak zaczałem uczyć sie reguł i tworzyć swoje pierwsze postacie to słowka googlowałem kilkanaście razy na godzine.

Dla znudzonych rpg fantasy-ową sztampą, zakochanych w tajemniczych i dziwacznych rozwiązaniach oraz nie szukajacym w rpgach taktycznej gry wojennej coś wspaniałego - dla całej reszty raczej ciekawostka, ale na pewno warta poznania.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne