gry planszowe gry RPG > Mutant Crawl Classics
GRY RPG
logo przedmiotu Mutant Crawl Classics

Mutant Crawl Classics

Powróć do lat 70-tych z nową retro grą fabularną!

cena:

149.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: 7 - 30 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Goodman Games
nr katalogowy:GMG6200

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


You’re no zero.

You’re a wasteland wanderer: a mutant, a seeker, a robot-killer, a stoic shaman guarding forgotten ancient sciences. You seek triumph and technology, winning it with mutations and magic, soaked in the radiation and quantum fields of the mutated, the savage, the semi-sentient, and the artificially intelligent. There are treasures to be won in the taboo lands and ruins, and you shall have them.

Return to the glory days of science fiction gaming with the Mutant Crawl Classics Role Playing Game. Adventure like it’s 1978 again, with modern rules grounded in the origins of post-apocalyptic role playing. Fast play, a mysterious future, and 100% compatibility with the DCC RPG system await you — just activate your artifact…

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-08-03 Postapokalipsa wg Josepha Goodmana autor: Andrzej Stój

Mutant Crawl Classics to nieślubne dziecko poprzedniej gry od Goodman Games, czyli Dungeon Crawl Classics, oraz postapokaliptycznej, zwariowanej Gamma World, wydawanej przez lata przez TSR oraz Wizards of the Coast.
Co to właściwie oznacza?
Po pierwsze, że jest to gra staroszkolna. Ma nieskomplikowaną mechanikę będącą pochodną starszych edycji Dungeons & Dragons. Po drugie, przygody w MCC są podobne do starych przygód. Dużo eksploracji (w tym starych kompleksów, ruin miast, statków kosmicznych – czyli podziemi w technologicznym wydaniu), sporo walki, nieco interakcji społecznych. Po trzecie, świat zwariował. Można grać ludźmi, mutantami, androidami, zwierzoludźmi albo chodzącymi roślinami. Mutacje są zwichrowane – część daje supermoce, inne to deformacje. Po czwarte, w podręczniku upakowano ilustracje pod samą górkę. Są czarno-białe, ale naprawdę dobre. W starym stylu, pokazujące weird SF widziane oczami kogoś żyjącego trzydzieści lat temu.
Gra nie jest idealna. Inni recenzenci, mający doświadczenie w DCC, zwrócili uwagę na elementy, które mi umknęły. Kiepsko rozplanowanego mechanicznie szamana, którego moce są śmieszne w porównaniu ze zdolnościami innych klas. Mechanizmy bezsensownie przeniesione z DCC, bez przemyślenia czy nie mogłyby działać inaczej i lepiej w postapokaliptycznej rzeczywistości. Mnie dodatkowo zaskoczył skromny opis świata – przy takich grafikach aż się prosi, żeby uzupełnić zasady i ogólny opis settingu konkretami.
Mutant Crawl Classics jest na tyle dobry, że mogą polecić go z czystym sumieniem, ale jednocześnie nie jest petardą. Osobiście kupiłem go by wykorzystać jako inspirację do sesji w innych systemach i w tej roli sprawdził się znakomicie. Nie potrafię ocenić na ile gra przypadłaby mi do gustu przy sesyjnym stole. Jest bardzo śmiertelna (na pierwszą sesję tworzy się po kilka postaci) i wymaga nietypowych kostek (k5, k7, k14 itd. – można bez nich grać, ale to trochę uciążliwe). Myślę jednak, że fan DCC i Gamma World poczułby się tu jak ryba w wodzie.