gry planszowe gry RPG > D&D Tomb of Annihilation 5th Ed
GRY RPG
logo przedmiotu D&D Tomb of Annihilation  5th Ed

D&D Tomb of Annihilation 5th Ed

Przygoda z Nieumarłymi dla postaci z poziomami od 1 do 11

cena:

169.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:



wydawca: Wizards of the Coast (2017)
nr katalogowy: WTCC2208
projektant: Steve Winter , Christopher Perkins , Will Doyle

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Dare to defy death in this adventure for the world’s greatest roleplaying game.

The talk of the streets and taverns has all been about the so-called death curse: a wasting disease afflicting everyone who’s ever been raised from the dead. Victims grow thinner and weaker each day, slowly but steadily sliding toward the death they once denied.

When they finally succumb, they can’t be raised—and neither can anyone else, regardless of whether they’ve ever received that miracle in the past. Temples and scholars of divine magic are at a loss to explain a curse that has affected the entire region, and possibly the entire world.

The cause is a necromantic artifact called the Soulmonger, which is located somewhere in Chult, a mysterious peninsula far to the south, ringed with mountains and choked with rainforests.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-08-29 Grobowiec sprzeczności autor: Andrzej Stój

Tomb of Anihilation, zgodnie z zapowiedzią, to stylizowana na staroszkolną, śmiertelna kampania z mocnym sznytem eksploracji, mrugająca do fanów klasyków takich, jak Tomb of Horrors. Ma być dla graczy prawdziwym wyzwaniem, począwszy od momentu przeniesienia akcji do gorącego Chultu (co dzieje się zaraz po prologu), do samego finału wewnątrz tytułowego grobowca. Tyle w kwestii obietnic.

Kampania nie dostarcza tego, co oferuje. Tomb of Anihilation to ofiara swojego pomysłu - próba stworzenia staroszkolnego doświadczenia z wykorzystaniem współczesnego zbioru zasad, w dodatku stworzona bez refleksji, a nakierowana na graczy, którzy z pierwszymi latami istnienia hobby (i ówczesnego stylu gry) nie mają nic wspólnego. Co to konkretnie znaczy? W skrócie, że autorzy Tomb of Anihilation próbowali zbudować kompromis z niekompatybilnych klocków.

Eksploracja w D&D 5e jest nudna. Obecność druida lub rangera w zasadzie zapewnia bezpieczną wędrówkę. Tak jest też w tej kampanii - co sprawia, że jedynym realnym zagrożeniem są spotkania losowe z walką. Te są różne, z przewagą nudnych, ale 2-poziomowa ekipa może spotkać np. tyranozaura zombie. Jeden rzut kostką może doprowadzić do TPK. Walki jest sporo. Musi być sporo bo tylko dzięki kilku prostym walkom dziennie zasoby grupy maleją na tyle, by starcia były wyzwaniem. Dlatego w pałacu królowej-meduzy trzeba najpierw lać się z minionami. Fajne miejsce i ciekawa interakcja to nagroda za godzinę bezmyślnego rzucania kostkami.

Jest tego więcej. Założeniem hexcrawla, którym jest połowa kampanii, jest swoboda wędrówki bohaterów. Tylko nie ma mowy o swobodzie, skoro zegar tyka - ekipa musi wyrobić się z kampanią w skończonym czasie albo masa NPCów, wliczając w to pracodawczynię drużyny, umrze. Tomb of Anihilation cierpi też ze względu na brak logiki - arcymagini wynajmuje 1-poziomowców by znaleźli powód klątwy, która nie pozwala wskrzeszać, a wskrzeszonych powoli wpędza do grobu. Przy Tomb of Anihilation trzeba mieć sporo zawieszenia niewiary.

Czy jest tam coś wartościowego?

Fajne są niektóre miejsca, startowy Port Nyanzaru, część wyzwań, bestiariusza (zombie t-rex jest świetny!). To niestety za mało, żeby kampania się obroniła. W rezultacie mogę polecić Tomb of Anihilation jedynie największym fanom D&D, którym nie przeszkadzają podstawowe błędy projektowania, brak logiki oraz sprzeczne rozwiązania implementowane równocześnie.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne