GRY RPG
Fate Adversary Toolkit
Dodatkowy podręcznik do systemu Fate
cena:
59.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
wydawca: Evil Hat Productions
nr katalogowy: EHP0034
kod kreskowy: 9781613171394
projektant: Brian Engard , Ed Turner
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Calling all adversaries!
Antagonists. Obstacles. Villains. Impediments. Call them what you will, but a great campaign needs opposition to create stirring conflict. The Fate Adversary Toolkit offers a variety of ideas, mechanics, and hacks to help you make the most out of every obstacle in your game. Explore what an adversary is in Fate terms, and always remember that everything is a character. Inhabit hostile worlds and situations that work against the players. Face down mooks and big bads built to provide high stakes drama and engage everyone at the table. Learn how to use high quality adversaries to drive your stories to completion.
The Fate Adversary Toolkit is a Fate Core supplement. This Toolkit includes:
A general approach that gives you the tools to create quality adversaries regardless of setting or genre.
New categories of adversaries (enemies, obstacles, and constraints), each with their own rules, functions, and samples.
Ideas on how to use environments to create conflict and make the most of battlefield zones.
A Rogue’s Gallery, full of sample adversaries separated by genre, with ideas on how to use the characters and settings provided to create plot.
Czekałem na Adversary Toolkit długie tygodnie. Z zapowiedzi wynikało, że otrzymamy podręcznik będący skrzynką narzędziową dla przeciwników - swoisty „zrób-to-sam(a)” bestiariusz. Całość miała być uzupełniona przykładami wykorzystania zasad w praktyce.
Jest tak, jak zapowiadano, ale pomylono proporcje. Fate Adversary Toolkit to zbiór prostych mini-przygód osadzonych w różnych konwencjach, które wykorzystują nowe zasady zaprezentowane w pierwszej części książki. Dla kogoś prowadzącego kampanię 2/3 jest po prostu do wyrzucenia. Trzeba by skakać z konwencji na konwencję by móc wykorzystać ten materiał. Teoretycznie zasady projektowania wrogów wg pomysłu z FAT są fajne, ale dziwnym trafem nie ma, jak w Fate Core, dokładniejszych podpowiedzi jak, kiedy i gdzie z nich korzystać. Jest mechanika i - trzeba to otwarcie powiedzieć - słabe mini-przygody. Nie polecam tego podręcznika nikomu poza najwierniejszymi fanami FC i kolekcjonerami. To będą zmarnowane pieniądze.