gry planszowe gry RPG > Dark Heresy 2ed (edycja polska)
GRY RPG
logo przedmiotu Dark Heresy 2ed (edycja polska)

Dark Heresy 2ed (edycja polska)

Podręcznik podstawowy

cena:

167.90 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Copernicus Corporation

wersja językowa: polska

Opis


Dark Heresy 2 edycja to gra fabularna o niebezpieczeństwie, tajemnicy i brutalnej przemocy, osadzona w dalekiej, zepsutej przyszłości świata Warhammer 40.000. Gracze przyjmują role Akolitów służących na pierwszych liniach wielkiej, tajemnej wojny, mającej na celu wykorzenienie niebezpieczeństw, które zagrażają całej Ludzkości.


Jako obrońcy ludzkości, Akolici wplątują się w niebezpieczne przygody w mrocznym sercu Sektora Askellon, w ponurej, dalekiej przyszłości 41-ego milenium. Działają pod dowództwem jednego z Imperialnych Inkwizytorów – niezwykle potężnych agentów poświęcających się za wszelką cenę ochronie Ludzkości.

Inkwizytorzy podróżują na dalekie krańce galaktycznego Imperium Ludzkości, aby wykrywać i niszczyć różne zagrożenia i są nieugięci w swoich pościgach. Mimo że posiadają ogromną potęgę, Inkwizytorzy to wciąż tylko ludzie; nie mogą być wszędzie i przez to muszą polegać na swoich Akolitach, którzy wspierają ich w działaniach. Bycie Akolitą to posiadanie mocy, o jakiej większość ludzi nawet nie śniła. Lecz tą mocą należy władać mądrze, gdyż wykorzystanie jej w zły sposób może przynieść więcej zniszczeń, niż nieużycie jej wcale.

Ciężkie czasy wymagają podjęcia desperackich działań, a to są najmroczniejsze czasy jakie znała ludzkość. Imperium jest osaczone przez wrogów, tych wewnętrznych, zewnętrznych i nawet jeszcze dalszych. Tylko jedno uderzenie serca dzieli Ludzkość od wymarcia i zadaniem Akolitów jest zapewnienie, że rodzaj ludzki przetrwa, przynajmniej jeszcze jeden dzień…

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-05-24 Nie jest źle, ale mogło być lepiej autor: Andrzej Stój

Pierwsza edycja Dark Heresy kupiła mnie już pierwszą zajawką, jaka pojawiła się na jej temat w Sieci. Gra przekonała mnie nie tyle uniwersum, konwencją czy klimatem, ale założeniem jaką rolę będą pełnić bohaterowie graczy – mieli być akolitami w służbie inkwizytora i wykonywać misje mające na celu zwalczanie nienaturalnych wrogów Imperium. To był strzał w dziesiątkę. Biorąc się za bary z DH nie tworzyłem byle kogo, losowego awanturnika, który nie ma żadnego miejsca w świecie. Nie musiałem się martwić o motywację, zgranie drużyny ani w ogóle sens jej istnienia. W Dark Heresy dostawałem paczkę fachowców gotową do wykonywania kolejnych misji. Genialne w swojej prostocie.
Pierwszą edycję kupiłem na krótko przed zapowiedzią drugiej. Mimo bliskiej premiery zdecydowaliśmy się z graczami rozpocząć rozgrywkę na niej, a potem przenieść postacie do nowej, już polskiej. Rozegraliśmy bardzo długą kampanię podzieloną na dwie części – mam więc porównanie jakości wydania z akcją osadzoną w sektorze Calixis, jak również drugoedycyjnym Askellon. Oba wydania są dobre, na obu edycjach prowadziło mi się bardzo dobrze, jednak pod pewnymi względami 1. edycja zwycięża z 2.
Mechanicznie obie edycje są dość podobne, z bohaterami o procentowych charakterystykach rodem z Warhammera Fantasy Roleplay, uzupełnionymi przez umiejętności i talenty oraz ekwipunek (o licznych cechach specjalnych). Druga edycja jest pod tym względem bardziej rozbudowana i nieco bardziej elastyczna – poszczególne opcje dotyczące roli, pochodzenia i specjalizacji bohatera nie blokują mu innych opcji rozwoju, a jedynie je utrudniają (trzeba wydać więcej PD by zdobyć talent czy rozwinąć cechę, która nie jest ważna dla takiej postaci). Ekwipunek został przeładowany licznymi cechami, czasem różniącymi się drobnymi detalami. Podobnie zaprojektowana jest walka, w której postać może wykonać kilkadziesiąt różnych akcji – każda ma własne, drobne reguły. Nie przeszkadza mi zaprojektowanie gry w taki sposób. Jestem fanem Pathfindera (zwłaszcza 2. edycji), równie mocno upakowanego zasadami. Z DH miałem jednak problem, nie potrafiłem się przekonać do tego, że te reguły są potrzebne, niezbędne jest rozdrobnienie aż na tak niski poziom. Na dodatek w DH pozostała wada (dla niektórych to cecha, dla mnie wada) niskiej kompetencji postaci na początku kariery. Nie jest już tak, że teoretycznie dobrze wyszkolony bohater ma 30% na trafienie przeciwnika, ale testy rekwizycji obnażają luki – zdobycie amunicji do zwykłej spluwy może być wyzwaniem ponad siły Inkwizycji zdumiewająco często.
Tym, co moim zdaniem dawało poprzedniemu wydaniu mocnego kopa, był sektor Calixis. Askellon jest znacznie mniej interesujący. Planety są wtórne i nudne, ich cechy charakterystyczne naiwne nawet jak na specyficzny, groteskowy świat Czterdziestego Tysiąclecia. Prowadząc w Calixis co rusz sięgałem po oficjalne materiały. W przypadku drugiej edycji większość szczegółów musiałem tworzyć samodzielnie. Patrząc z perspektywy zakończonej kampanii, wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby poprowadzić nową historię w sektorze opisanym w starych podręcznikach, ale na mechanice nowej edycji.
Czy Dark Heresy jest warte kupienia? Tak i nie. Tak, jeśli drużyna jest nastawiona na kampanię w realiach Warhammera 40k, gdzie gra się akolitami (kiedyś, kiedyś być może uda się przebić szklany sufit i zostać inkwizytorem, ale gracze nie powinni zakładać, że stanie się to po kilku sesjach), a mechanika jest bardzo rozbudowana i dba o szczegóły. Tak, jeśli MG jest zauroczony uniwersum i chętnie będzie sięgał do wiki albo innych źródeł, uzupełniając podręcznikowe braki, ignorując naiwność sektora Askellon. Nie, jeśli Dark Heresy ma być szybką, elastyczną grą o śledztwach w mrocznych realiach WH40k – bo choć teoretycznie to jest system o tropieniu heretyków, mutantów, demonów i xenos, w praktyce jest to klasyczny, mainstreamowy erpeg upakowany mechaniką dotyczącą walki. Śledztwa trzeba sobie rozgrywać fabularnie.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne