gry planszowe gry RPG > Tales from the Loop
GRY RPG
logo przedmiotu Tales from the Loop

Tales from the Loop

Wcielcie się w dzieci z lat osiemdziesiątych, które rozwiązują różne dziwne zagadki.

cena:

159.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:



wydawca: Modiphius
nr katalogowy: MUH050645

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


In 1954, the Swedish government ordered the construction of the world’s largest particle accelerator. The facility was complete in 1969, located deep below the pastoral countryside of Mälaröarna. The local population called this marvel of technology The Loop.

Acclaimed scifi artist Simon Stålenhag’s paintings of Swedish 1980s suburbia, populated by fantastic machines and strange beasts, have spread like wildfire on the Internet. Stålenhag’s portrayal of a childhood against a backdrop of old Volvo cars and coveralls, combined with strange and mystical machines, creates a unique atmosphere that is both instantly recognizable and utterly alien.

Now, for the first time, you will get the chance to step into the amazing world of the Loop.

In this game, you play teenagers in the late Eighties, solving Mysteries connected to the Loop. Choose between character Types such as the Bookworm, the Troublemaker, the Popular Kid and the Weirdo. Everyday Life is full of nagging parents, never-ending homework and classmates bullying and being bullied.

The Mysteries let the characters encounter the strange machines and weird creatures that have come to haunt the countryside after the Loop was built. The kids get to escape their everyday problems and be part of something meaningful and magical – but also dangerous.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-07-12 Bardzo dobry, zaskakująco przystępny i wciągający system. autor: Łukasz Michalak

Tales from the Loop pojawił się w RPGowym świecie w chyba w momencie największego hype'u na lata 80, w dużej mierze wywołane popularnością serialu Stranger Things. I każdy, kto będzie chciał się na szybko dowiedzieć czegoś na temat tej gry, przeczyta, że set up to alternatywne lata 80, w których nastąpił nieco inny rozwój technologiczny ludzkości, więc mamy do czynienia z retro si-fi, że gracze wcielają się w dzieciaki od 10 do 15 roku życia i muszą rozwiązywać różne tajemnice, zagadki, przeżywać przygody i budować ze sobą różne relacje. Na pierwszy rzut oka - wypisz, wymaluj Stranger Things. Można by aż pomyśleć, że twórcy chcieli wykorzystać bum na te klimaty i szybko zrobić pasującą grę. Tylko, że wcale tak nie jest. Kampania Kickstarterowa projektu ruszyła 24.10.2016, czyli faktycznie 3 miesiące po premierze pierwszego sezonu serialu, jednak cały setting został stworzony na podstawie grafik szwedzkiego artysty, Simona Stålenhaga. Jego art book o takim samym tytule, co gra rpg, został wydany po raz pierwszy we wrześniu 2014 roku. Stworzony przez niego alternatywny świat okazał się być idealnym settingiem do gry RPG. A skoro już szkic historyczny mamy za sobą, przejdźmy do samej gry.
Podręcznik jest świetnie wydany, i to od razu rzuca się w oczy. Rewelacyjna grafika na twardej oprawie, matowy lakier na okładce, oraz bardzo dobrej jakości matowy papier w środku. Jest to do tej pory chyba mój ulubiony podręcznik RPG pod względem wydania. Pierwsze szybkie przewertowanie go na pewno zwróci uwagę na naprawdę dużą ilość grafik samego Simona. Jest to gigantyczny plus, ponieważ prezentują się one cudownie na matowym papierze.
Jak każda gra RPG, podręcznik na początku wita się z czytelnikiem wstępem, opisującym co to właściwie jest RPG oraz czego będziemy potrzebować do gry. Daje nam też krótki przykład rozgrywki. Następnie przechodzimy to opisu całego settingu. Trzeba przyznać, że wszystko jest bardzo fajnie wytłumaczone, obrazowo nakreślone, a sama historia sięga lat 50 XX wieku, co jest bardzo dobrym pomysłem, bo pomaga lepiej się wczuć w klimat tego świata.
Po rysie historycznym przechodzimy do opisu dwóch settingów - amerykańskiego, czyli Boulder City w stanie Nevada, oraz szwedzkiego, czyli wysp Mälaröarna niedaleko Sztokholmu. Oba mają swój unikalny klimat i świetnie nadają się do prowadzenia w nich przygód.
Przejdźmy teraz do Mechaniki. Bazuje ona na systemie z gry Mutant: Year Zero, więc cała opiera się na rzutach K6. Jest jednak ona bardzo prosta i intuicyjna, co też świetnie koresponduje z tym, że postacie graczy to dzieci. Każdy bohater ma 4 główne atrybuty, a każdy z tych atrybutów ma trzy podrzędne cechy czy umiejętności. W zależności od tego, ile mamy punktów w danym atrybucie i podrzędnej umiejętności, tyloma kośćmi K6 rzucamy. Jeśli na którejś jest 6 to test jest zdany. Oczywiście są trudniejsze testy wymagające większej liczby sukcesów, aczkolwiek jeśli wyrzucimy więcej 6 niż potrzebujemy, to też dzieją się dodatkowe dobre rzeczy. Jeśli chodzi o same dzieciaki, to mamy tu kilka różnych archetypów, stereotypowych dla dzieciaków w wieku od 10 do 15 roku życia. To znaczy, że możemy tu zagrać min. Molem książkowym, nerdem, rockerem, sportowcem czy "popularnym" dzieciakiem. Od tego jaki archetyp wybierzemy, zależy w zasadzie tylko to ile punktów na początku będziemy mogli rozdysponować w dane cechy. To samo dotyczy wieku. Im starsza postać, tym będzie mieć mniej punktów szczęścia, ale więcej punktów atrybutów. Resztę karty postaci będą nam zajmować różne informacje kształtujące osobowość, charakter oraz relacje naszego bohatera z innymi postaciami oraz NPCami. Bardzo polecam umówić się przed grą na wspólne tworzenie postaci, ponieważ system poniekąd obliguje do wymyślenia jakichś łączących grupę historii.
W podręczniku znajdziemy również kilka informacji o tym jak tworzyć scenariusze w tym systemie, oraz jakie elementy z gotowych settingów można w nich wykorzystywać. Jest to bardzo przystępnie napisana część, tym bardziej, że przedstawia bardzo prostu i przyjemny do prowadzenia schemat scenariusza.
Wisienką na torcie są cztery scenariusze, przygotowane do tego, żeby można było je rozegrać jako pojedyncze historie, ale także jako czteroczęściową kampanię. Wszystkie są dostosowane zarówno do settingu amerykańskiego jak i szwedzkiego. Muszę przyznać, że są to jedne z najfajniej napisanych scenariuszy wprowadzających w grę jakie miałem okazję prowadzić. Nie będę zdradzał szczegółów, natomiast świetnie przedstawiają one świat, mechanikę, cały klimat i możliwości tego systemu.
Podsumowując, Tales from the Loop to bardzo przyjemna gra, świetna za równo dla nowicjuszy gier fabularnych jak i starych wyjadaczy chcących zagrać w coś lżejszego, żeby odpocząć od mrocznej fantastyki czy innych ciężkich klimatów. Podręcznik jest wydany cudownie, język jest prosty, wszystkie zasady są przejrzyste, a sam świat jest bardzo klimatyczny i aż się prosi o wymyślanie kolejnych tajemnic, jakie będą rozwiązywały dzielne dzieciaki.




kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne