gry planszowe gry RPG > Cypher System 2nd. Edition
GRY RPG
logo przedmiotu Cypher System 2nd. Edition

Cypher System 2nd. Edition

Podręcznik zawierający mechanikę Cypher System

cena:

289.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:



wydawca: Monte Cook Games
nr katalogowy: MCG205
projektant: Monte Cook

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


The Cypher System Rulebook will be a hefty hardcover rulebook with all the rules you need to run Cypher System games in a wide range of genres, along with advice on using the system to build and run those campaigns. It will draw in part from content already published in Numenera and The Strange, but tailor that content for play in different genres, and add hundreds of new genre-specific and genre-spanning types, descriptors, foci, creatures, cyphers, and rules elements. It will feature the incredible artwork and production values for which Monte Cook Games is becoming legendary.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-11-29 Cudo autor: Jakub Seelau

Trochę dłuższa wersja: Śmiało kupujcie. Jest to jeden z lepszych uniwersalnych systemów na rynku. Sam jestem ogromnym fanem Fate: Core, ale z równą chęcią odgrywam przygody i w tym systemie.

Ta najdłuższa wersja: Prosta podstawowa mechanika, bardzo dobrze utrzymane tempo dzięki braku udziału mistrza gry w rzucaniu kostkami. Szybkie i intuicyjne tworzenie postaci. No i oczywiście możliwość dopasowania do dowolnego uniwersum. Mało? Jest dostępnych pełno dodatkowych podręczników z różnymi światami, nowymi potworami i postaciami niezależnymi, a także dodatkowymi mechanikami do urozmaicenia rozgrywki. Nadal za mało? Społeczność żyje i ma się dobrze, przez co ciągle wychodzą nowe darmowe przygody przygotowane przez fanów.

Podręcznik jest pięknie wydany, twarda oprawa, kolorowe strony z dużą gramaturą. Kartki trzymają się porządnie okładki. Całość w rozmiarze trochę mniejszym od A4, zakładam, że to format B. Jeśli ktoś planuje drastyczną ucieczkę od D&D, bądź po prostu chce wejść do świata RPG małym kosztem (może nie pieniężnym, ale jakość wykonania usprawiedliwia cenę) to to jest podręcznik, po który powinien sięgnąć.
dodano: 2021-01-20 Solidny system uniwersalny autor: Andrzej Stój

Cypher System to próba stworzenia uniwersalnej mechaniki w oparciu o zasady zaprojektowane dla Numenery, potem wykorzystane również w The Strange. Monte Cook Games ma w swoim portfolio systemy używające Cyphera (oprócz wspomnianych, jest jeszcze uproszczony No, Thank You Evil!), jednak od dłuższego czasu rozwija linię wydawniczą o kolejne settingi (ostatnio bardziej o "convention booki" poświęcone określonym konwencjom). Zbiórki na nowe dodatki kończą się sukcesem, co daje zapewnienie, że Cypher - dla każdego lubiącego ten system - będzie mógł zapewnić rozrywkę na całe lata. Podstawka była wydana w dwóch wariantach - tej oraz poprawionej (nie jest to jednak nowa edycja).

Jak działa Cypher? Banalnie. MG określa poziom trudności. Liczba ta przemnożona przez 3 to minimalna wartość na k20, która pozwoli zakończyć test sukcesem (np. PT 6 wymaga wyturlania 18+). Współczyniki pozwalają zredukować PT (nawet do zera, ale jeśli się nie rzuca, nie ma szansy na krytyczny sukces). Specyficzną cechą gry jest rola atrybutów - cechy to tutejsze punkty życia. Są zasobem, o który trzeba dbać (pali się je do obniżania PT, ale po otrzymaniu obrażeń również one są redukowane). Może to brzmieć dziwacznie, ale w grze się sprawdza bardzo dobrze.

Postać jest budowana w oparciu o typ, deskryptor i przymiotnik (np. Szybki Wojownik Poruszający się niczym kot). Trzy wybory określają startowe współczynniki, początkowe umiejętności oraz kierunek rozwoju. Ten jest oparty o rangi (tier) i rozwinięcia. Zebranie kilku PD pozwala na rozwinięcie (dodatkowe punkty cech, nową umiejętność, moc itd.). Co cztery rozwinięcia awansuje się na nową rangę (najwyższa to 6). Awans jest więc w pewien sposób sprofilowany, ale nie zupełnie sztywny. Balans między poszczegolnymi typami, przymiotnikami i deskryptorami jest iluzoryczny.

Nazwa systemu pochodzi od "szyfrów", cudów zaawansowanej techniki z Numenery, które są jednorazowego użytku. Te cyphery to ogon ciągnący się za grą - w The Strange były wrzucone trochę na siłę, zaś w Predation (settingu o dinozaurach i podróżach w czasie) zbędne. Cyphery są limitowane, w założeniu bohaterowie powinni je ciągle zużywać i dostawać nowe. Problem w tym, że w grze nie ma w zasadzie takiej potrzeby... Cypher System mógłby sobie świetnie poradzić bez nich, ale byłby to trochę wsttddo autorów, że wyrzucają element zasad, od którego pochodzi nazwa mechaniki. Mamy więc cyphery wszędzie. Czy nam się to podoba, czy też nie.

Podręcznik podstawowy to dobra baza do rodziny, ale by użyć go do czegoś własnego trzeba nieco pracy. Autorzy zadbali o opisanie podstawowych konwencji, jednak coś bardziej zwariowanego wymagałpby własnych przymiotników i deskryptorów. Do zrobienia, ale na start lepiej skorzystać z podręcznika i oficjalnych dodatków.

Cypher to pełnoprawny system uniwersalny o lekkiej, nie do końca typowej mechanice (aha, rzuca ją tu tylko gracze!). Nie jest idealny, ale w swojej klasie sprawdza się dobrze. Najlepiej używa się go do liczących do 30 sesji kampanii w filmowej/przygodowej konwencji (dramę i horror też się pewnie d, le sa im dedykowane lepiej dopasowane gry).


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne