gry planszowe figurkowe i bitewne > X-Wing Gra Figurkowa - Zestaw Podstawowy
GRY FIGURKOWE I BITEWNE
logo przedmiotu X-Wing Gra Figurkowa - Zestaw Podstawowy

X-Wing Gra Figurkowa - Zestaw Podstawowy

Gra figurkowa w świecie Gwiezdnych Wojen

cena:

99.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 14 lat
czas gry: od 30 do 45 min.

wydawca: Galakta
nr katalogowy: PL-SWX01
projektant: Jason Little

wersja językowa: polska

Opis


DAWNO TEMU, W ODLEGŁEJ GALAKTYCE....Trwa wojna domowa. Mimo znacznej przewagi liczebnej wroga, Sojusz Rebeliantów przeciwstawia się Imperium Galaktycznemu. Choć flota Imperium jest znacznie liczniejsza od rebelianckiej, Sojusz nie traci nadziei, że działania garstki dzielnych pilotów mogą odmienić los galaktyki…X-Wing to szybka taktyczna gra osadzona w uniwersum Star Wars. W trakcie rozgrywki gracze kontrolują gwiezdne myśliwce Sojuszu Rebeliantów albo Imperium Galaktycznego, wybierają pilotów, którzy siądą za ich sterami, wyposażają je w specjalne bronie i usprawnienia – wszystko to w celu pokonania swoich rywali.Zestaw podstawowy zawiera wszystkie element niezbędne dla dwóch graczy do rozpoczęcia przygody z grą X-Wing, w tym pomalowane plastikowe statki, specjalne kości, karty, żetony oraz zasady szybkiego startu. Jeśli gracze będą chcieli wynieść swoją rozgrywkę na zupełnie nowy poziom, mogą skorzystać z zasad zaawansowanych oraz scenariuszy misji, także zawartych w tym pudełku.Piloci do maszyn! Niech Moc będzie z wami!  Zawartość pudełka: pomalowane myśliwce TIE1 pomalowany plastikowy X-wing3 plastikowe podstawki6 plastikowych kolumn8 żetonów statków 3 wskaźniki manewrów4 żetony uników3 żetony skupienia12 żetonów namierzonego celu11 wzorników manewrów 8 żetonów odliczania1 żeton promu 4 żetony satelitów6 żetonów asteroid 2 żetony osłon 3 żetony stresu 3 żetony uszkodzeń krytycznych 27 żetonów identyfikacyjnych 13 kart statków 33 kart uszkodzeń 5 kart rozwinięć 1 linijka zasięgu 3 czerwone kości ataku 3 zielone kości obrony1 instrukcja 1 broszura „Szybki start”

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z X-Wing Gra Figurkowa - Zestaw Podstawowy:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-03-17 Starter z poprzedniej edycji, ale dalej warty uwagi autor: Paweł Kaczmarczyk

Jest to starter do pierwszej edycji gry X-Wing. Jest to dobry wybór dla osób, które nie wiedzą czy chcą grać w takie gry czy nie (w sumie tanio obecnie wychodzi), jak ktoś chce być na bieżąco i grać w drugą edycję to również będzie dobry wybór, bo dostajemy 3 statki, komplet kostek oraz miarki do wykonywania manewrów, reszta jest już niestety nieaktualna. Dwa najtańsze statki kosztują drożej od tego zestawu, a dodatkowe kostki ze statkiem również. Jak chcesz wejść w świat X-Winga to możesz kupić ten starter (taniej wyjdzie) zamiast nowego albo możesz go kupić dodatkowo (wtedy zamiast 3 statków do latania masz 6) plus drugi komplet kostek. Jak ktoś się wciągnie to dodatkowe kostki do późniejszych statków (dodatków) trzeba będzie i tak dokupić. Moim zdaniem zestaw wart uwagi i polecam go naprawdę dopóki jeszcze można go kupić.
dodano: 2015-09-30 Jest Moc :) autor: Max1976

Długo się wahałem i zastanawiałem nad zakupem X-winga. Czytałem, oglądałem, porównywałem z innymi grami (nawet kilka kupiłem - i sprzedałem:) i wreszcie się skusiłem.
Małe pudełko, a w środku trzy stateczki, trochę kart i żetonów. Ale ile z tego można wycisnąć!
Zasady są proste, rozgrywka szybka i dynamiczna, zwroty akcji zaskakujące. No i rzecz jasna, modele :) W zestawie podstawowym otrzymujemy tylko jednego x-winga i dwa tie, ale aż się chce je postawić na półkę lub latać nimi po mieszkaniu odtwarzając sceny z Gwiezdnych Wojen! Mój niespełna pięcioletni smyk ma mnóstwo radochy z takiej zabawy, lubi także turlać kostkami kiedy gramy "na serio" :))
Nie będę powtarzać tego, co moi przedmówcy już napisali na temat X-winga, podkreślę tylko, że gra (choć z pozoru nieduża) daje mnóstwo radochy, emocji i klimatu! Polecam wszystkim fanom GW, tym którzy nie cierpią tej sagi i tym, którzy świat Starwarsów dopiero liznęli :) A szczególnie tym, którzy tak, jak kiedyś ja wahają się - bierzcie, kupujcie, grajcie i niech Moc będzie z Wami:)))
dodano: 2013-10-25 dynamiczna i wciągająca autor: Marcin Grzelak

Zestaw startowy wydaje się być jakiś taki nieduży, raptem 3 statki i mamy z tego stworzyć porywającą bitwę?

TAK! Jest to możliwe, dzięki bardzo fajnej mechanice gry. Zasady są dosyć banalne i po przeczytaniu klarownej i niedługiej instrukcji można bez problemu startować z grą, a w razie potrzeby szybko wrócić do poszukiwanej zasady i sobie ją przypomnieć.

Bitwa zaczyna się od "złożenia" swojej eskadry.

Myśliwce TIE są szybkie, zwrotne i dosyć łatwe w produkcji dzięki czemu łatwo osiągnąć przewagę liczebną a również uzupełnić straty.
X-Wing to maszyna o niezłej sile ognia, dosyć wytrzymała dzięki zamontowanym osłonom oraz posiadająca możliwość ulepszenia w dodatkowe pociski czy roboty poprawiające osiągi maszyny. To wszystko sprawia, że jej koszt jest dosyć duży a więc Rebelianci w swojej flocie stawiają na jakość a nie ilość.

Do naszych myśliwców wybieramy pilota (od bezimiennego nowicjusza po legendy świata StarWars), który ma swoje unikalne umiejętności.

Gdy mamy wszystko gotowe zaczyna się najlepsza część zabawy. W zestawie mamy do rozegrania trzy scenariusze misji. Walka odbywa się na polu 90x90. Każdy statek ma swój wskaźnik manewrów. Gracze w tajemnicy wybierają jaki ruch ma wykonać ich myśliwiec w danej turze, jednocześnie starając się przewidzieć co zrobi przeciwnik. Następnie odsłaniają wskaźnik z wybranym manewrem i w odpowiedniej kolejności wykonują ruch. Każdy z manewrów ma swoją miarkę więc po prostu przykładamy ją do podstawki statku i przestawiamy pojazd na jej koniec. Po wykonanym ruchu, gracz decyduje jaką "akcję" chce wykonać. Może zwiększyć szansę na unik, szansę na modyfikację wyniku kostki albo namierzyć przeciwnika (i wiele więcej). Może także skorzystać z unikalnych umiejętności pilota. Po takiej próbie wymanewrowania przeciwnika dochodzi do walki. Zaczynając od najlepszego pilota strzelamy do statków przeciwnika, które są w zasięgu ostrzału. Atakujący rzuca odpowiednią ilością kości ataku a broniący kośćmi obrony (w zależności od statku, zasięgu strzału, umiejętności pilotów itd. ilość kości jak i ich wynik jest modyfikowany). Porównuje się ostateczną ilość trafień lub trafień krytycznych do ilości wyrzuconych uników. Nadmiar trafień to obrażenia jakie otrzymuje statek.

Po rozpatrzeniu wyników walki manewry zaczynają się od początku.

Sama mechanika gry jest bardzo prosta a jednocześnie bardzo wciągająca. Bardzo szybko swoje ruchy wykonujemy sprawnie co powoduje, iż gra jest dynamiczna, wciągająca i emocjonująca. No i bardzo szybko, chcemy kolejne myśliwce by bitwy stawały się jeszcze bardziej epickie.
dodano: 2012-10-06 Red leader standing by! autor: Jakub Falkowski

Dawno, dawno temu....

w porównaniu do Wings of War:
- szybsza (decydujemy teraz tylko o jednym manewrze w turze nie o trzech),
- mamy kosteczki do obrony i ataku, których ilość jak na podstawkę w zupełności wystarcza,
- myśliwce możemy dodatkowo modyfikować: piloci, umiejętności, torpedy, astromechy...
- system punktowy dzięki, któremu można całkiem dobrze zbalansować grę z różną ilością statków każdej ze strony

Gra jest całkiem prosta mimo dość pokaźnej instrukcji:
1. najpierw do wszystkich myśliwców przydzielamy na specjalnych obrotowych znacznikach manewr, który będziemy wykonywać w danej turze
2. potem zaczynając od pilota z najmniejszą wartością doświadczenia (umiejętności pilota) zaczynamy wykonywać manewry,
3. po każdym wykonanym manewrze decydujemy czy nasz pilot wykonuje jakąś akcję:
- pilot może się skupić aby podczas walki mógł mieć jakikolwiek wpływ na rzucane kostki
- myśliwce imperium jako zwrotniejsze mogą wykonać beczkę aby lepiej ustawić się na planszy lub zagwarantować sobie 1 pewny unik.
- x-wingi mogą namierzyć swój cel i przy ataku mogą przerzucić dowolną ilość wykorzystanych kostek.
- możemy zamiast tego wykonać inną akcję jeśli mamy dodatkowy sprzęt lub umiejętności

Oczywiście istnieją także modyfikatory ataku i obrony w zależności od odległości z której atakujemy bądź się bronimy i czy atak jest wykonywany przez przeszkodę (asteroidę).
Wykonując trudne manewry (czerwone) nasz pilot nie może wykonać żadnej z powyższych akcji, otrzymuje żeton stresu, który może zdjąć gdy tylko wykona manewr łatwy(zielony).

W sumie tyle zasad....
„Mała ilość” myśliwców w podstawce wcale nie przeszkadza. Duża ilość modyfikacji całkiem spora gama pilotów, system punktowy podobny do tych z prawdziwych dużych systemów bitewnych daje sporo możliwości. Gra małą ilością modeli oczywiście zajmie sporo mniej czasu i dużo łatwiej będzie opanować pole bitwy. Przy większej ilości modeli gra trwa dłużej, samo przestawianie modeli trochę trwa, a gdy mimo wszystko chcemy się streścić to mniej planowania przeważnie kończy się albo odbijaniem się od asteroid (gdyż zawsze ich używam ;) ) albo szybkim wystawianiem się na ostrzał.

Moja ocena może być lekko zaburzona przez 130 książek Gwiezdnych Wojen na półce :), ale:
Sądzę, że wariant podstawowy zadowoli młodszych graczy swoją szybkością i jak dla mnie naprawdę dopracowanymi modelami.
Duża możliwość wyboru akcji, pilotów, umiejętności, scenariusze a w końcu możliwość dokupienia dodatkowych statków i już zapowiedziane naprawdę „legendarne” statki sprawia, że bardziej wymagający gracze (oczywiście Ci, którzy dopuszczają, że kości mogą być przez całą rozgrywkę przeciwko nam) będą mogli dostosować grę do swoich potrzeb. Od szybkiego przerywnika i niezobowiązującej strzelanki, do gry gdzie warto przemyśleć każdy detal przygotowując swoje myśliwce do gry jak i każdą akcję podczas rozgrywki.