gry planszowe figurkowe i bitewne > Frostgrave: Second Edition
GRY FIGURKOWE I BITEWNE
logo przedmiotu Frostgrave: Second Edition

Frostgrave: Second Edition

Gra typu skirmish w świecie fantasy

cena:

136.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 8
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 120 min.

wydawca: Osprey Games (2020)
nr katalogowy: 83468
projektant: Joseph McCullough

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


A revised and expanded edition of the multi-award-winning fantasy wargame, featuring updated rules, new spells and scenarios to challenge adventurers in the Frozen City.

This new edition of the multi-award-winning fantasy skirmish wargame offers improved rules based on years of player feedback, a revised spell list, and a host of brand-new scenarios. It remains fully compatible with all previously published Frostgrave supplements, allowing players to revisit past adventures as well as face new challenges.

Choose a wizard from one of ten schools of magic, and select from a list of eighty spells. Hire a warband filled with soldiers, from lowly thugs and thieves to mighty knights and barbarians, then lead your men into the frozen ruins of the magic city of Frostgrave on the hunt for ancient treasures and the secrets of lost magic.

Be warned – it is a deadly place, filled with rival wizards, wandering monsters, animated constructs, and demonic entities. Do you dare enter the Frozen City one more time?



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-11-11 Świetny narracyjny skirmish o prostych zasadach autor: Teichan

Druga edycja gry Frostgrave nie zawodzi. Jest to świetnie wydany, gruby (ponad 200 stron) do gry figurkowej.
Tworzymy tutaj drużynę pod dowództwem maga i jego ucznia, która będzie eksplorować ruiny miasta Frostgrave. Jak przystało na grę figurkową pod rozgrywki potrzebne będą nam figurki naszych postaci (po jednym zestawie dla kazdego gracza), kostki k20 (co najmniej jedna), calowa miarka, płaski blat (90x90 cm minimum) bedacy naszym polem gry oraz coś co bedzie robić na budynki lub wzgórza.
Sama książka zapoznaje nas ze wszystkimi zasadami gry niezbędnymi do rozgrywki. Poznajemu mechanikę, zasady tworzenia drużyny. Mamy pelny opis czarów dla 10 szkoł magii oraz scenriusze (20 z czego 10 nowych i 10 znanych z 1e gry ).
Grę ta wyróznia nie tylko prosta i łatwa do nauczenia mechanika gry. Mamy tryb kampanii z rozwojem naszego maga, zdobywanie skarbów i co ciekawe nie grmy tylko przeciwko drugiemu graczowi. Czesto oprócz drugiego gracza musimupy uwazać na potwory, które atakuja wszystkich graczy i są kontrolowane przez samą grę.
Wzgledem poprzedneij edycji poprawiono tutaj wszystko co wymagało ulepszenia czy poprawienie balansu. Na plus jeszcze warto zaznaczyc, że twórca zadbał o to aby dodatki z poprzedneij wersji były kompatybilne z nową (w podreczniku jest ostatni rozdział opisujący ja je wykorzystać) zatem mamy sporą liczbę scenariuszy i urozmaiceń już gotowych do wykorzystania.
dodano: 2021-04-17 Gateway gamę dla bitewniaków autor: maruniewicz

Frostgrave nie może się co prawda mierzyć popularnością z behemotami GW czyli Age of Sigmar i WH40k, ale wśród graczy bitewniakowych cieszy się popularnością i estymą. Dla gracze planszówkowego, którego ciągnie gier bitewnych - ma jeszcze tę zaletę, że skala jest skirmishowa - to znaczy używamy kilku, kilkunastu modeli zamiast eskadr kilkudziesięciu. Nie miałem okazji zapoznać się jeszcze z żadnym z suplementów, które mocno zmieniają grę, zatem wrażenia dotyczą jedynie podstawki. Układamy nasze pole bitwy (tereny mile widziane, acz opcjonalne), tworzymy wraz z naszym współgraczem swojego maga, czeladnika i wybieramy drużynę i rozpoczynamy zabawę. Tej pierwszej czynności należy poświęcić jeszcze kilka słów. Nasz mag może być specjalista w jeden z 10 stół magii (iluzje, żywioły, czas etc), posiada swoje zaklęcia (nie tylko ze swojej szkoły), współczynniki, ekwipunek, zdobywa złoto i doświadczenie. Dodatkowo możemy nająć czeladnika, ucznia, który będzie mini wersją naszego awatara. Bardzo oryginalny system. Wsparcie zapewnią nam łotrzykowie, rycerze, łucznicy, kusznicy i tym podobni. Możemy rozgrać pojedynczą misję albo walczyć w kampanii, której celem jest - dosłownie - transcendencja. Jeżeli za kimś chodzi bitewniak, ale skala przedsięwzięcia odstrasza go od Warhammerów i Age of Sigmar - Frostgrave uchodzi za jeden z najlepszych wyborów. Plus mroźny setting i dedykowane modele w korzystnych cenach. Polecam!