gry planszowe figurkowe i bitewne > Marvel: Crisis Protocol
GRY FIGURKOWE I BITEWNE
logo przedmiotu Marvel: Crisis Protocol

Marvel: Crisis Protocol

Figurkowa gra bitewna w uniwersum Marvela

cena:

399.90 339.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 339.9)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2

wydawca: Atomic Mass Games (2019)
nr katalogowy: MSG01

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Marvel: Crisis Protocol is a tabletop hobby miniatures game set in the Marvel Universe. Players assemble, paint, and collect an ever expanding line of highly detailed plastic miniatures representing iconic Marvel characters. Players choose characters from their collections to form their own Marvel inspired dream team and then pit their chosen forces against each other on an interactive tabletop where the very terrain itself can be thrown, crashed into, and destroyed during the super powered showdown.

Box Contents:

10 hard plastic character miniatures:
- Black Widow
- Captain America
- Captain Marvel
- Iron Man
- Spider-Man
- Baron Zemo
- Crossbones
- Doctor Octopus
- Red Skull
- Ultron
10 bases
1 Daily Bugle stand
2 cars
2 dumpsters
2 traffic lights
2 lampposts
170 Tokens
20 team tactics cards
3 map cards
2 affiliation cards
10 character stat cards
6 crisis cards
3 movement tools
4 range tools
1 learn to play guide
10 dice

Miniatures are supplied unpainted. Some assembly may be required.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-03-02 Przystępny i dynamiczny bitewniak autor: probe9

W starterze jest (prawie) wszystko co potrzebne do cieszenia się pełnią rozgrywki - jest 10 figurek, zestaw miarek, kości i tokenów oraz co nie jest wcale normą w bitewniakach - tereny w liczbie wymaganej do ułożenia mapy (9). To czego brakuje to mata oraz...więcej figurek :) Do samej gry te 10 oczywiście wystarczy bo każda z drużyn liczy po 5, ale zgodnie z zasadami dla normalnej rozgrywki początkowo każdy wybiera po 10 postaci i dopiero po wylosowaniu kart kryzysów (one decydują o liczbie punktów, za które budujemy drużynę, celach i sposobie punktowania oraz układzie mapy) każdy wybiera 5, które wezmą udział w grze. Więc już wiemy, że posiadanie samego startera odbiera nam część zabawy polegającej na doborze drużyny pod konkretną misje. No ale potrzeba dokupienia kolejnych figurek to oczywistość w kontekście każdego bitewniaka, więc idziemy dalej.
Karty taktyki to dla mnie must have dla każdego bitewniaka bo nadaje grze dodatkowej głębi. Ostatnio namiętnie ogrywam A Song of Ice and Fire i tam odgrywają kluczową rolę, tu ta rola wydaje się mniejsza (a przynajmniej mniej oczywista dla początkującego). Istnieją przesłanki, wskazujące, że wraz z doświadczeniem graczy ich rola jest jednak większa. Chodzi o to, że nie mamy żadnej talii i maksymalnie w grze będziemy mieć ich 5 (podobnie jak z postaciami - zaczynamy od wyboru 10 i po wyborze drużyny schodzimy do maksymalnie 5) i mamy je od początku gry a możemy się z nich wypsrzykać przy 1 aktywacji :) To jest spory ciężar jednak, w ASOIAF mamy talię kart i w trakcie gry dobieramy kolejne, więc te karty zazwyczaj po prostu opłaca się zagrywać od razu jak się pojawią nawet kosztem maksymalizacji ich efektu bo zależy nam na ich szybkim mieleniu.

Zasady są dość proste, w szczególności jak na bitewniaka. Nie ma żadnych skomplikowanych mechanik a część rzeczy jest wręcz do bólu uproszczona (odległości pomiędzy punktami na różnych wysokościach mierzymy przystawiając poziomo miarkę tak jakby były na równi). Jest oczywiście faza początkowa (w której każdy model dostaje 1 moc czyli niejako walutę umożliwiająca wykonywanie potęzniejszych akcji), potem faza aktywacji i na koniec porządkowanie. Czyli bitewniakowe podstawy. W fazie aktywacji mamy naprzemienne tury, w ramach których wykonujemy do 2 akcji (do wyboru z raptem 4). To co robi w grze różnice (oprócz kart taktyki) to supermoce. Jeżeli nie zaznaczono wyraźnie w ich opisie to nie traktujemy ich jako akcje, zazwyczaj płacimy za nie energią (która dostajemy za wykonywanie podstawowych ataków, a także za otrzymane rany w stosunku 1:1). Wobec tego, jeżeli dobrze zarządzamy tą energią to w swojej akcji możemy wykonywać niezłe kombosy. No i po 1 rozgrywce odniosłem wrażenie, że to jest właśnie ten element, który nadaje grze największej głębi. Stanowi jednocześnie ten element gry, który najbardziej podnosi próg wejścia, bo chociaż zasady gry są dość proste to wykucie umiejętności (średnio po 6) dla każdej postaci sprawia, że musimy wykuć się i ogarniać 30 (często dość rozbudowanych) umiejek.

Rozgrywka jest dynamiczna i stosunkowo szybka. Spokojnie można ją zamknąć w 60-90 min.