ESSEN 2017
logo przedmiotu The Cousins War

The Cousins War

Wojna Dwóch Róż

cena:

49.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 12 lat
czas gry: od 30 do 30 min.

wydawca: Surprised Stare Games (2017)
projektant: David J. Mortimer

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


The Wars of the Roses were fought between the Houses of York and Lancaster for over three decades during the 15th century in England. The houses were both branches of the royal family, therefore the Wars were originally known as "The Cousins' War". Each player represents one of the houses as they fight battles and gain influence to control England.

The Cousins' War is played over a maximum of five rounds, with each round representing between five and ten years of the conflict. Each round involves gaining influence across England and preparing for a climactic battle.

In each round, the players decide where the current battlefield will be, playing action cards to deploy troops to the battlefield, while also increasing or decreasing their influence in the regions, after which they fight. Players resolve the battle by engaging in bluff and counter-bluff, using three dice, until only one side has troops remaining on the field. Winning the battle helps to consolidate your house's influence on the board.

You win The Cousins' War either by dominating all the regions of England or by controlling the most regions at the end of the fifth round.

Two promo cards are included in each copy of The Cousins' War: Guilds of London: The Secret Guild of Guildsmen and Snowdonia: Supply Wagon/Cannon

Często kupowane razem z The Cousins War:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-02-20 Mała rzecz, a cieszy autor: adalbert1

Gierka jest malutka. Zawiera twardą mapkę podzieloną na 3 obszary, drewniane kosteczki w 3 kolorach, 3 małe kości i trochę kart (są też 2 karty promo do gier Snowdonia i Gildie Londynu). Wydanie określiłbym jako porządne.
Gra toczy się przez maksymalnie 5 rund, w których najpierw dobieramy karty, potem oddajemy jedną z nich przeciwnikowi, zagrywamy jedną, aby ustalić pole bitwy w danej turze, zagrywamy 4 albo jako wydarzenie, albo jako akcję, i wreszcie rozstrzygamy bitwę.
Akcje polegają głównie na zarządzaniu drewnianymi kosteczkami, które możemy przekładać pomiędzy polem bitwy, regionami na planszy, rezerwą i zasobami. Wydarzenia pozwalają np. wezwać posiłki francuskie do bitwy itp.
Bitwy są rozstrzygane kośćmi i toczą się, aż któryś z graczy zostanie pokonany (tzn. straci wszystkie swoje drewniane kosteczki znajdujące się na karcie bitwy) . Przede wszystkim liczy się wyturlanie dubletu, czy nawet tripletu (np. 3, 3, 3), a dopiero na drugim miejscu jego wartość. Karta, która została nam z wcześniejszej fazy, pozwoli nam jednokrotnie zmodyfikować wartość na kości. Jest tu też fajny mechanizm blefu, ponieważ gracz aktywny ogłasza, co wyturlał, a jego przeciwnik może powiedzieć "sprawdzam", co rzutuje na wysokość poniesionych strat.
Wygrywa ten z graczy (Lancaster albo York), który na koniec gry kontroluje więcej obszarów na planszy. W razie remisu wygrywa ten, kto więcej razy zwyciężył w bitwie. Można też wygrać z automatu, jeżeli np. kontroluje się wszystkie obszary na koniec rundy.
Gra jest niemal z kategorii "do piwa i precli", ale daje sporo zabawy i wywołuje emocje dzięki kościom i blefowaniu.
Póki co, ode mnie duży plus.