gry planszowe ekonomiczne > Imperial 2030
GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Imperial 2030

Imperial 2030

Niezależna gra oparta na regułach Imperiala

cena:

165.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 120 min.

wydawca: PD-Games
projektant: Mac Gerdts

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka

Opis


The world in 2030. The new great powers China, India and Brazil are in ascendance, threatening the hegemony of the old Imperial powers United States, Russia and Europe. This has sparked a new global race for power and influence. Ultimately, these six states are only puppets in a treacherous game, because their fates are controlled by powerful international investors operating in the background. Each player takes on the role of such an investor who is on the constant lookout for the maximum return on his investment, and therefore tries to obtain ruthless control of great powers. But control of a state may also slip away – so the cunning investor must always be ready to take advantage of the new conflicts and strategic possibilities of the ever-changing landscape.
Imperial 2030 is for 2 to 6 players, and it combines economic calculus and military skills in a unique strategy game without any luck of cards or dice.

 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-02-28 The world is yours! autor: Jacek Izydorski

W grze zostajemy inwestorami, magnatami finansowymi, którzy przez dostęp do naprawdę dużych pieniędzy stają się faktycznymi przywódcami światowych mocarstw. Pierwszą, wielką zaletą gry, jest zmienność punktu siedzenia - otóż gracz nie jest przypisany na całą rozgrywkę do jednego, określonego kraju. Kierujący mocarstwami zmieniają się, a zależy to od ilości gotówki zainwestowanej w dany kraj. Tak więc, można mieć jedno państwo przez całą grę, jak ktoś się uprze, albo przesiadać się z kwiatka na kwiatek. Naprwdę świetny i oryginalny mechanizm. Gra jest dość długa i ciężka, co dla mnie akurat jest zaletą. No może czasem się zbyt przeciąga. W grze zastosowano mechanikę rondla - są na nim różne akcje możliwe do wykonania, ale konieczność przesuwania się i to o dość ograniczoną liczbę pól wymusza wszecstronność, nie można się skupić bowiem na jednym najbardziej opłacalnym typie akcji, trzeba też robić inne rzeczy. Autor słynie z tej mechaniki, jest to już jego znak firmowy, no i trzeba mu przyznać, że jest w tym prawdziwym specem (co przyznał nawet sam Martin Wallace w jednym z wywiadów). Jak wspomniałem gra jest ciężka, naparwdę ciężka, reguł jest sporo, choć nie ich ilość takwłaściwie przytłacza, a liczba potencjalych opcji i strategii. Do tego dochodzą sojusze zawierane w imię realizacji wspólnych interesów, które jednak w każdej chwili mogą się posypać, przez... konflikt interesów:) Klimat walki o wpływy na świecie i próby zdominowania innych czuć bardzo mocno. Można się naprawdę wczuć w rolę tych, co pociągają za sznurki. Tekstu w grze pratkycznie nie ma, jest niezależna językowo.
Podsumowując: jeśli ktoś szuka nieszablonowej i ciężkiej gry, gdzie liczy się moc wpływów i zasobność portfela, a troszkę też umiejętność przekonywania, to zdecydowanie polecam! Jeśli natomiast interesuje kogoś mechanika rondla, a skomplikowanie tej gry zniechęca, to polecam Navegador'a, tego samego autora.