GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Hansa

Hansa

Zostań najlepszym spośród XIV-wiecznych kupców

cena:

69.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Abaccus
projektant: Michael Schacht

wersja językowa: europejska
instrukcja: niemiecka

Opis


Gracze rywalizują o miano Mistrza Miast Hanzeatyckich w XIV wieku. Przemierzają Morze Bałtyckie na statku kupieckim, szukając ciągle okazji na zdobycie wartościowych towarów. Rozmieszczają sieć kramów w miastach, która pozwala im na odsprzedawanie towarów w najbardziej korzystnej chwili i zwiększa ich władzę i prestiż.
Na końcu gry, gracz, który będzie miał najlepsze placówki i największe zyski, zostaje zwycięzcą.

Do gry nie jest wymagana znajomość języka obcego, a szybkie poznanie reguł gry umożliwi Ci dołączona polska instrukcja.

 

Zawartośc opakowania

  • 1 plansza
  • 1 statek kupiecki
  • 22 talary
  • 78 żetonów towarów
  • 60 kramów
  • 4 żetony sakiewek
  • instrukcja

 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-06-19 Łatwa a trudna autor: Zbigniew Rzepiejewski

Na pozór lekka gra zasady można wytłumaczyć w 5 minut ale w rzeczywistości trzeba się bardzo nagłówkować. Fajna gra szybka można zagrać przed czymś dłuższym
dodano: 2011-07-02 Polecam. Dobra i dla 2 i dla 4 os autor: mgrabiec

Moim zdaniem bardzo przyjemna gra. Nie jest zbyt skomplikowana, ale na tyle, aby zagranie w nią sprawiało przyjemność :). Gra się super zarówno w 2 osoby (co dla nas było niewątpliwą zaletą, bo wiele gier traci na uroku przy 2 graczach), jak i w 3-4 os. Zaletą jest też to, że rozgrywka nie zajmuje za dużo czasu. Z resztą do pewnego stopnia można tym w trakcie gry sterować. Niestety dość długo rozkłada się wszystkie elementy przed grą. W każdym razie u nas ostatnio najczęściej „na tapecie”.
dodano: 2009-10-28 Solidna pozycja autor: kisio

Kolejna gra stworzona przede wszystkim dla dwóch osób. Przy większej liczbie traci blask, nie da się przewidzieć sytuacji na planszy pomiędzy swoimi ruchami.
Jeśli grają doświadczone osoby staje się naprawdę "ciężką" pozycją, zarazem z banalnie prostymi zasadami.
Należy wyprowadzić z błędu wszystkich, którzy oczekują, że Hansa to gra ekonomiczna. Nic bardziej mylnego, można ją zaliczyć do grona gier z mechaniką pick-up and deliver.
Najlepsza gra Michaela Schachta.
dodano: 2009-09-01 Najgorsza w jaką grałam autor: kasiaciepal

Gra z opisu wydawała się idealna dla mnie, ekonomia i te sprawy, do tego mnóstwo pozytywnych recenzji. Niestety nie rozumiem zachwytów. Tak jak czasem jestem obiektywna i zdaję sobie sprawę, że niektórym podoba się coś, mimo, że mi nie (Filary Ziemi, Osadnicy z Catanu) tak tutaj poprostu nie rozumiem. Przestawiamy statek z portu do portu, kupujemy lub sprzedajemy co?- beczki od jeden do 3 i tyle. Do tego nie można przekroczyć posiadania 3 talarów bo i tak będzie je trzeba oddać jako podatek , podobnie z towarami, więc skrzydeł rozwinąć nie można. Nudna, monotonna gra. Dawałam jej szansę z 5 razy ale niestety nie chwyciło, żadnych emocji, nic. Jak mam przestawiać statek z portu do portu, to wolę zagrać w coś co wywołuje emocje i chce się grać. Moim współgraczom też się nie podoba. Próbuje wymienić się na forum ale brak chętnych. Wykonanie na tle moich gier średnie. Plansza solidna, choć nieładna, papierowe elementy takie sobie, do tego te wyblakłe kolory planszy i kramów. Chińczyk trzyma bardziej w napięciu niż Hansa. Liczyłam na zupełnie inną grę. Nawet by mi nie przyszło do głowy, że to gra ekonomiczna...
dodano: 2009-05-27 Dla 2 graczy POLECAM! autor: serafin1

Naprawdę dobra gra, wymaga możdżenia i moim skromnym zdaniem granie we dwóch/dwoje to najlepszy dla tej gry tryb, bo daje maksymalną kontrolę przy minimalnym (z możliwych) „downtime” - czacha się może zagotować, bo przy jednym przeciwniku gra nieco zmienia swój taktyczny - da radę zaplanować i optymalizować tylko ruch w danej kolejce - styl i pozwala zaplanować coś więcej, np. wywieźć przeciwnika na manowce, albo zmusić go, by ustawił się tak, by nam było łatwiej zrealizować swój plan w następnej kolejce.
Wydaje mi się ,że gra jest łatwiejsza niż Osadnicy, a przy tym daje większe możliwości planowania, gdyż element losowy ograniczony jest do minimum. Żadnych rzutów kostkom, jedyne losowanie to uzupełnianie towarów w magazynach, ale zawsze mamy wybór z którego magazyny skorzystamy, rzadko jesteśmy skazani na kupno towaru o małej wartości ( jedna beczka).

Podsumowując: Hanza to prosta (pozornie) gra taktyczno-handlowa, w której celem jest kupno i sprzedaż towarów, a także budowa sieci dystrybucyjnej (stoiska w miastach Ligi Hanzeatyckiej). Każdy sprzedany przez nas towar to punkty zwycięstwa, tak samo stoiska są pod koniec gry przeliczane na PZ. Gra kończy się, gdy wyczerpiemy zapasy towarów magazynowanych w specjalnym miejscu na planszy, wtedy podliczamy punkty zwycięstwa. Może być kilku zwycięzców. Na uwagę zasługuje wykonanie gry - wszystkie żetony są bardzo wysokiej jakości, a grafiki na nich bez wątpienia mogą się podobać, szczególnie żetony talarów - waluty w grze. Bardzo przypadła mi go gustu plansza stylizowana na średniowieczną mapę. Gra rozgrywa się pośród fal Morza Bałtyckiego, więc tym przyjemniejsza jest rozgrywka, która daje możliwość odwiedzenia średniowiecznego Gdańska ;) Polecam wszystkim miłośnikom gier handlowych, które nie starają się być wierną i skomplikowaną symulacją, a są przyjemną grą, w której trzeba sporo myśleć :)

Grałem w dwie osoby, i gra się sprawdza. Trzeba mocno kombinować, żeby wygrać, szczególnie że każda rozgrywka jest inna. W trzy czy cztery osoby na pewno nie zagram w Hansę, są lepsze tytuły. Ale dla dwóch graczy według mnie warto ją kupić.




dodano: 2009-01-20 bardzo fajna autor: rafor

Gra bardzo ciekawa musze przyznac, relacja cena do grywalnosc wrecz rewelacyjna.
gra posiada ciekawa mechanike, otoz wszyscy gracze steruja statkiem, ktory plywa po baltyku i zawija do roznych miast, gdzie w skrocie mozna budowac swoje stragany, badz sprzedawac dobra. grajac w dobrym gronie, naprawde trzbea sie sporo naglowkowac, zeby przewidziec ruchy rywali, a na dodatek czesto trzeba zmieniac obrane wczesniej zalozenia.
losowosc w bardzo malym stopniu, duza interakcja miedzy graczami, czasem troszke konfliktowa;) ale to tygrysy lubia najbardziej:)))