gry planszowe ekonomiczne > Great Western Trail (edycja polska)
GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Great Western Trail (edycja polska)

Great Western Trail (edycja polska)

Ameryka, druga połowa XIX wieku...

cena:

155.90 139.90 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 75 do 150 min.

wydawca: Lacerta
projektant: Alexander Pfister

wersja językowa: polska

Opis


Jesteście ranczerami i nieustannie gnacie swoje stada z Teksasu do Kansas City, szlakiem zwanym Great Western Trail. U celu wędrówki sprzedajecie krowy i wysyłacie je w dalszą drogę pociągiem. Pozwala to zarabiać pieniądze i gromadzić punkty zwycięstwa. Jest więc oczywiste, że każdorazowo po przybyciu do Kansas City, chcesz mieć najbardziej wartościowe stado.

Wymaga to nie tylko trzymania stada w dobrej kondycji, ale także efektywnego wykorzystania usług oferowanych w napotkanych wzdłuż szlaku budynkach. Do osiągnięcia sukcesu niezbędne będzie również zatrudnienie wykwalifikowanych pomocników:

kowboje zadbają o stado,
rzemieślnicy pozwolą zbudować własne budynki,
inżynierowie zajmą się zarządzaniem ważnymi połączeniami kolejowymi.
Jeśli umiejętnie zarządzisz swoim stadem i będziesz sprawnie kluczyć między możliwościami i pułapkami Great Western Trail, masz szansę zdobyć najwięcej punktów zwycięstwa i wygrać.

Zawartość pudełka:

1 plansza główna
54 żetony pomocników
18 żetonów niebezpieczeństwa
22 żetony tipi
4 plansze graczy
4 żetony pomocnicze (dwustronne)
4 drewnianych ranczerów
4 drewniane znaczniki lokomotyw
56 drewnianych znaczników gracza
4 drewniane znaczniki certyfikatów
128 karty krów
28 karty celów
47 żetonów budynków
5 żetonów zawiadowców stacji
55 żetonów monet
1 żeton rynku pracy
1 notatnik punktacji
1 instrukcja

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-01-20 ciekawa gra autor: aherian

Okładka gry, która na pierwszy widok odstrasza. Ale pozytywne opinie o grze skłoniły mnie do jej zakupu.
Wnętrze pudełka pokazuje już znacznie lepszą jakość wykonania. niż sądziłem po wyglądzie okładki. Jedyny zarzut mam do białego elementu planszy, który nie pasuje do klimatu gry.
Zaznajomienie się z regułami trochę zajmuje, ale dopiero problem zajmuje tłumaczenie współgraczom zasad, których jest sporo. Pierwsza gra była zatem taka sobie choć czuć było potencjał gry. Kolejne rozgrywki były już jednak płynne i bardzo przyjemne.
Współgracze - stała ekipa w tym przypadku, byli zadowoleni z kilku partyjek jakie udało się zagrać w tą grę i wyrazili chęć kolejnego podejścia do niej za jakiś czas. Wiadomo, ile razy można grać w to samo:) Na dłuższą metę, nie wiem czy gra zachowa stałe miejsce na półce albowiem zbyt dużo ciekawych gier wychodzi, które warto sprawdzić.
GWT to gra w którą warto zagrać, jeżeli nie straszne jest początkowe dłuższe tłumaczenie zasad gry współgraczom. Potem to już z górki.
dodano: 2018-10-29 Znakomita gra autor: pawelacb

GWT to na pewno nie jest moja ulubiona gra. Nie znajdzie się na liście to 5, nawet biorąc od uwagę rozgrywki z dodatkiem który jest znakomity. Nigdy jednak nie odmówię zagrania w GWT i zawszę będę się dobrze przy niej bawił. Każda rozgrywka jest inna, podobnie jak strategie i możliwości jakie daje setup. Różne konfiguracje budynków, różnych kolejnościach. Inne rozłożenie bonusów, inny zestaw krów do pozyskania. Ta gra nie ma prawa się nudzić. Do tego jest odporna na downtime (w większości przypadków) i bardzo sprawna mechanicznie. Trudno o słabe punkty. To gra która mnie nie zachwyca tak jak kilka innych tytułów, ale mam pewność, że nigdy nie rozczaruje. Świetnie się skaluje na 2,3,4 osoby. Jeżeli chcecie postawić na pewniaka to stawiajcie na krowy!
dodano: 2017-08-13 Gra warta świeczki autor: stokroteczka15

Jest to bardzo ciekawa i złożona gra euro. Dróg do zwycięstwa jest wiele, a co za tym idzie strategi aby je osiągnąć. Wykonanie gry stoi na wysokim poziomie. Każdy gracz ma własną talie krów, dodatkowa talia krów dostępnych na targu.Grałam z osobą, która nie jest zapalonym fanem gier planszowych, Great Western Train jest pierwszą grą euro w naszej kolekcji przy której nie kręciła ona nosem. Przed zakupem Great Western Train przeczytałam wiele recenzji o tej grze, które oceniały ją bardzo dobrze i polecały. Od siebie dodam: polecam. Gra jest warta swojej ceny. Jest w niej zaprezentowana różnorodność strategii, duża liczba komponentów, ciekawy pomysł związany z handlem krowami, rozwojem swojego stada, realizacją celów. Jeśli chodzi o klimat - ja go czuję. Dla mnie osobiście rozwój własnego stada, zatrudnianie pracowników jest angażujące.
dodano: 2017-08-01 Wyjątkowe, klimatyczne euro autor: Janusz Smoła

Jeszcze nigdy podróżowanie z krowami przez Amerykę nie było tak interesujące. Gra jest połączeniem wielu różnych mechanik, które bardzo dobrze się tutaj uzupełniają. Zarządzanie własną talią kart, rozbudowa pól na mapie, rozwijanie umiejętności naszej postaci, wypełnianie celów widocznych na kartach. To tylko kilka z mechanik, które sprawiają, że gra ma mnóstwo sposobów na rozgrywanie partii.

Warto jednak zauważyć, że mimo tak licznej liczby mechanik, w każdej turze jesteśmy mocno ograniczeni co do tego, co możemy zrobić. Powoduje to, że istotna staje się strategia długofalowa i jednocześnie wszystkie tury przebiegają dość szybko jak na grę tego typu i o tak dużej złożoności.

Jakość wykonania jest bardzo dobra i dość klimatyczna. Wszelkiego rodzaju grafiki są ładne, a ikony czytelne (choć tych akurat jest trochę za dużo, by wszystko zapamiętać przed rozgrywką).

Losowość w grze jest niezwykle przyjemna i satysfakcjonująca. Jest jej dość niewiele, jednak losowy dobór kart powoduje, że nie zawsze akcje, które będziemy wykonywać, będą optymalne. Prócz doboru kart, występują również losowe kafle - te będą nieznacznie modyfikować możliwości zakupu pracowników, co może na niektórych graczach wymusić lub zachęcić do zmiany strategii.

Nie da się ukryć, że Great Western Trail to gra w której mimo wszystko liczą się punkty. To nadal euro i osoby szukające przygody nie znajdą tu nic dla siebie. Jeżeli ktoś jednak lubi gry euro, to jest to jedna z lepszych pozycji na rynku - szczególnie w tym progu cenowym.
dodano: 2017-07-25 Dużo możliwości, Dobra gra autor: Zbigniew Rzepiejewski

Bardzo monumentalna gra. Jest dziesiątki zasad i szczegółów, które musimy przyswoić. Na przeczytanie instrukcji trzeba sobie zarezerwować kilka godzin. W moim przypadku, gdy analizowałem punktację końcową gry na ostatniej 16 stronie instrukcji, to zupełnie zapomniałem, zasady z początkowych stron. Jednak instrukcja napisana jest przystępnie i poparta wieloma ilustrowanymi przykładami. Ten gąszcz przepisów przedstawiany jest na planszy w formie ikonek, są one niewielkie i w pierwszych rozgrywkach mogą sprawiać graczom olbrzymie problemy. Po pierwsze z wielkością, a po wtóre z ich ilością. Na początku trzeba ciągle wracać do instrukcji. Jeżeli już przebrniemy przez ten labirynt reguł i je opanujemy, to rozgrywka jest nawet przyjemna. Gra oferuje wiele dróg do zwycięstwa, jest dosyć mocno regrywalna, gdyż niektóre opcje są w niej ciągle zmienne. Gra się płynnie w każdym składzie osobowym. Oczywiście w czworo jest większy tłok na planszy i więcej interakcji miedzy graczami. Wykonanie gry na wysokim poziomie- super ładna plansza, grube elementy, (pomimo niewielkich rozmiarów ikonek), instrukcja czytelna. Moim zdanie gra jest trochę przekombinowana. Można by niektóre zasady uprościć, albo z nich zrezygnować. Przekrojowo gra jest ciekawa, chociaż ciągle przez kilkanaście rund pokonujemy tę sama drogę z punktu A do punktu Z (poprzez punkty B,C,D,E,....itd.) ale za każdym razem może mieć ona inne budynki, inne niebezpieczeństwa lub inne ścieżki poboczne tak więc jest zmienna w czasie. Po kilku partiach wszystko staje się jasne i przejrzyste i gra się naprawdę miło. Na koniec jeszcze jedna uwaga - tłumaczenie zasad gry swoim współgraczom, którzy jeszcze w nią nie grali, to naprawdę jest duże wyzwanie i trzeba się do niego przygotować
dodano: 2017-07-10 Znakomita, wymagająca gra ekonomiczna. autor: wielkipsuj

Fabuła gry jest następująca: przepędzamy tytułowym szlakiem stado krów, a naszym celem jest stacja kolejowa w Kansas City, gdzie chcemy te krowy korzystnie sprzedać i wysłać do innych miast. Podczas gry każdy z graczy odbywa tę drogę mniej więcej 5-7 razy, jednak za każdym razem podróż wygląda inaczej. Na szlaku czekają na nas niebezpieczeństwa, ale przede wszystkim budynki, zarówno prywatne, jak i dostępne dla wszystkich. W swoim ruchu gracz porusza swoją figurkę, a następnie korzysta z akcji dostępnych w budynku, w którym zakończył ruch oraz uzupełnia rękę, jeśli za akcje zapłacił kartami krów. Dzięki temu całość ruchu gracza trwa bardzo krótko, co jest ogromną rzadkością w grach o tym stopniu komplikacji.
Gra łączy wiele znanych mechanik – przede wszystkim zarządzanie talią, w tym wypadku własnych krów, zabudowywanie szlaku prywatnymi budynkami, pozwalającymi właścicielowi na wykonanie akcji, za to spowalniającymi ruchy innych, zatrudnianie pracowników dla zwiększenia efektywności akcji, ulepszanie własnych możliwości poprzez odblokowywanie pól na planszy gracza, kupowanie punktów zwycięstwa poprzez rozwój kolei, dobór kart końcowego punktowania, co oczywiście w trakcie gry blokuje rękę, ale na koniec może dać punkty. Całość połączona jest w niezwykle sprytny sposób – nasze decyzje dość mocno wpływają na możliwości nasze i innych graczy, choć bezpośredniej interakcji prawie tu nie ma.
Istnieje wiele strategii zdobywania punktów – w końcowym podsumowaniu punktuje 11 kategorii. Jak dotąd nie udało nam się znaleźć strategii wygrywającej, za to wydaje się, ze gra nietypowo promuje specjalizację bardziej niż równomierny rozwój.
Gra posiada piękne grafiki, zwłaszcza karty krów, jest też bardzo porządnie wykonana.
Doskonale działa zarówno na 4 jak i na 3 osoby, bardzo dobrze sprawdza się też na 2, co jest rzadkością w gracz projektowanych na więcej osób.
Ogromnym atutem jest regrywalność. Wspólne budynki występują w losowej kolejności, co sprawia, że raz mamy gotówkę na ulepszanie stada, innym razem na nowych pracowników, jeszcze innym wychodzi jakoś tak, że nie mamy jej na nic. Prywatne budynki są dwustronne, a każda ze stron oferuje zupełnie inne akcje. Przed rozgrywką ustala się które strony poszczególnych budynków będą dla graczy dostępne. Dzięki temu w każdej grze opłacalne będą nieco inne strategie.
Osiągnięte przez nas czasy gry: w 4 osoby – 3,5 godziny, w 3 osoby – 3 godziny, w 2 osoby – 1 godzina i 40 minut, nie wliczając rozstawiania. Na czas gry oraz na możliwe do zdobycia ilości punktów bardzo wpływa kolejność budynków oraz wylosowane ich rodzaje.
Gra posiada jeden minus – jak dotąd nie udało nam się wytłumaczyć jej zasad nowym graczom krócej niż w godzinę.
dodano: 2017-06-04 Ależ to jest dobra gra autor: lb_lb

Powie krótko, kupować i grać. Gra bardzo rudna w ilości zasad ale tury baaardzo płynne, nie czuć upływu czasu. Gralismy 3h w 4 osoby a ja myślalem ze upłyneła max 1h.
Jest piekielnie dobra i wciągająca.