gry planszowe ekonomiczne > Funkenschlag: Korea/China
GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Funkenschlag: Korea/China

Funkenschlag: Korea/China

Trzecia już dodatkowa mapa do Wysokiego Napięcia. Tym razem przenosimy się do gospodarki centralnie sterowanej.

cena:

34.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: 2F-Spiele
projektant: Friedemann Friese

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka

Opis


Kolejny dodatek i kolejne dwie plansze wprowadzające nieco zmian w sposobie gry.

Korea podzielona jest na część północną i południową z dwoma oddzielnymi rynkami surowców. Z uwagi na górzysty teren dużo większe niż w innych planszach są koszty robudowy sieci. 

Z kolei w Chinach mamy gospodarkę centralnie sterowaną. Elektrownie pojawiają się w określonej kolejności, a na rynku surowców pojawiają się braki.

 

Często kupowane razem z Funkenschlag: Korea/China:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2011-06-12 Dwie najlepsze plansze do WN! autor: Tomasz Laskowski

Wielkim plusem Wysokiego Napięcia są dodatkowe plansze, na których autor poza zmianą obszaru rozgrywki pokusił się też o lekkie modyfikacje zasad.

Dodatek z planszami Chin oraz Korei Północnej i Południowej to wg. wielu najlepsze rozwinięcie podstawowej edycji gry.

W Chinach, gdzie obowiązuje gospodarka planowa część kart elektrowni jest ułożona w ustalonej z góry kolejności. Dodatkowo niektóre z nich są usuwane z gry jeszcze przed rozpoczęciem. Początkowe ceny surowców oraz szybkość ich regeneracji są inne niż w podstawce. Najciekawsze zmiany dotyczą jednak rynku elektrowni. Nie ma rynku przyszłego, wszystkie elektrownie należą do bieżącego. Jednak ich łączna ilość jest zawsze o 1 mniejsza od liczby graczy i nie jest na bieżąco uzupełniana. Istnieje więc niebezpieczeństwo, że ostatni gracz nie będzie miał co kupić, albo nie będzie niczego wartego uwagi.

W Korei z racji podziału kraju na część Północna i Południową istnieją 2 rynki surowców. Ceny początkowe są jednakowe jednak już tempo regeneracji surowców, brak uranu na rynku północnym oraz ograniczenie kupowania surowców do jednego rynku na turę umożliwiają stosowanie zupełnie nowych taktyk (przed fazą kupowania surowców każdy musi określić z którego rynku kupuje). Gracze mogą zmuszać siebie nawzajem do kupna na mniej opłacalnym rynku lub też wykupić wszystkie surowce z jednego z nich (jest to teraz o wiele łatwiejsze).

Podsumowując, obie plansze wprowadzają bardzo duży powiew świeżości do oryginalnego Wysokiego Napięcia. Zmuszają do opracowania nowych taktyk, zagrań, czasem wręcz dogadywania się z innymi graczami. Jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich fanów podstawki!
dodano: 2010-03-29 świetny dodatek autor: Radek Gozdek

Plansza wnosząca wyjątkowo świeży powiew do i tak już świetnej gry.
Bardziej cenię Koreę - to tu podział surowców na dwa osobne rynki wnosi dodatkowy smaczek - trzeba dodatkowo uważać jakie elektrownie pasują nam bardziej. Kupując pierwszym dużo łatwiej zablokować surowcowo graczy - bo można kupować tyko z jednego rynku w danym momencie.
Chiny są równie ciekawe, spodobają się zwłaszcza graczom narzekającym na losowość w pojawianiu się elektrowni na rynek. Tu mamy gospodarkę centralnie planowaną, losowości nie ma - elektronie wychodzą wg. kolejności. Można więc wyliczyć sobie dużo więcej niż na innych planszach, i dokładnie zaplanować strategię na kilka tur naprzód, co może jednak wyraźnie wydłużyć rozgrywkę.
Podsumowywując - dla mnie najlepszy z dodatków, zwłaszcza Korea jest super :)
dodano: 2009-11-28 Znakomity autor: atwar

Zdecydowanie najlepsza plansza do "Wysokiego Napięcia". Zmiany zasad, szczególnie na chinach są na tyle duże, że pieniędzy brakuje zawsze i trzeba się nieźle nagłowić, żeby osiągnąć cel. Jednocześnie gra nie straciła nic ze swojej siły, nadal jest to świetna ekonomia z doskonałym mechanizmem rynku.