gry planszowe dla dzieci > Magia i Myszy
GRY DLA DZIECI
logo przedmiotu Magia i Myszy

Magia i Myszy

Kooperacyjna gra przygodowa dla całej rodziny

cena:

299.90 269.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 7 lat
czas gry: od 60 do 90 min.

wydawca: Cube (2015)

wersja językowa: polska

Opis


Dawno, dawno temu istniało potężne królestwo, którym władał dobry, lecz samotny król, w pojedynkę wychowujący swojego syna – księcia Collina. Pewnego dnia na zamku pojawił się niezwykły gość – piękna i tajemnicza królowa  Vanestra. Niedługo potem uradowany król ogłosił, że pragnie ją poślubić. A później nastały mroczne dni... 
MAGIA i MYSZY to obsypana nagrodami, kooperacyjna gra przygodowa, w której gracze wcielają się w dworzan lojalnych dobremu królowi Andonowi. Aby uciec złej królowej Vanestrze zmuszeni są przemienić się w myszy i w  tej postaci przyjdzie wam zmierzyć się z wieloma przeciwnościami.
MAGIA i MYSZY to nie tylko pełna oryginalnych rozwiązań, innowacyjna i emocjonująca gra planszowa z pięknymi komponentami i figurkami, ale także interaktywna baśń dla dużych i małych, której fabułę współtworzyć będziecie w trakcie rozgrywki. Przygoda czeka!

ZDOBYTE NAGRODY i WYRÓŻNIENIA:
2012 – Dice Tower Awards – Najlepsze grafiki – zwycięzca 2012 – Dice Tower Awards – Najbardziej klimatyczna gra planszowa – zwycięzca 2013 – Golden Geek – Najlepsze grafiki – zwycięzca 2013 – UK Games Expo – Najlepsza gra planszowa - zwycięzca 2013 – Golden Geek – Najlepsza gra planszowa – nominacja 2013 – Golden Geek – Najbardziej klimatyczna gra planszowa – nominacja 2014 – As d'Or – Najlepsze grafiki – nominacja 

ZAWARTOŚĆ: 1 instrukcja, 1 księga opowieści, 6 figurek mysich bohaterów, 16 figurek złych sługusów, 1 plansza rozwoju opowieści, 8 dwustronnych kafli pomieszczeń, 5 kości akcji, 3 arkusze ze znacznikami, 28 kart mysich zdolności, 71 kart szperania, 18 kart potyczek, 19 kart inicjatywy, 6 kart mysich bohaterów    

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-04-02 Jedna z ładniejszych gier w jakie grałem autor: Marcin Zawadzki

Zakupiona razem z dodatkiem jako wstęp do gier typu dungeon crawler i rolę tę spełniła bardzo dobrze.

Wykonanie gry jest wyjątkowo dobre, figurki są całkiem spore, solidne i bogate w detale, robią bardzo dobre wrażenie. Bardzo ładne grafiki, żetony, karty postaci i kostki, gra nie należy do super tanich, ale wyraźnie widać wysoką jakość. Rozłożona gra wymaga sporo miejsca, jeśli chcemy od razu ułożyć wszystkie kafle z rozdziału — bez większego stołu pewnie trzeba się będzie ograniczyć do jednego kafelka.

Zasady gry są dość proste, należy jedynie dobrze przyjrzeć się mechanice z dodawaniem sera i przesuwaniem klepsydry oraz znacznika końca gry. Na początku sprawiała nam trochę problemów przez złą interpretację zasad z dodawaniem kolejnych kawałków do koła podczas różnych akcji. Warto spędzić nad tym trochę czasu, bo oszczędzi później sporo nerwów, gdy gra może wydawać się trudna albo czasem nawet niemożliwa do przejścia. Mały tip: bardzo pomocną postacią w walce z serowym kołem jest Filch. Pozostałe zasady gry nie sprawiały większych trudności, jedynie zmodyfikowaliśmy w naszych rozgrywkach to, jaki ekwipunek zabieramy ze sobą do kolejnych rozdziałów — trochę szkoda było za każdym razem tracić zdobyte przedmioty "bo tak".

Rozwój postaci w trakcie rozgrywki następował dość szybko i dynamicznie, nie było problemu z wydawaniem żetonów na kolejne umiejętności i było ich wystarczająco dużo, aby z tych umiejętności potem korzystać. Może to być mały minus w późniejszych rozdziałach, kiedy skończą się nowe umiejętności do zdobycia.

Polskie tłumaczenie jest napisane w sposób mocno bajkowy, co nie każdemu może się spodobać, szczególnie jeśli mamy zamiar grać jedynie w gronie osób dorosłych. Gdybym miał ponownie ją kupić, to brałbym edycję angielską, ze zdjęć znalezionych w internecie wygląda na to, że czyta się to lepiej.

Ogólnie bardzo dobry zakup, solidnie i pięknie wykonana gra z ciekawą historią a na bajkowy styl można przymknąć oko.
dodano: 2016-02-10 Przyjemna opowieść autor: ranma11pl

Z racji że nawet nie wiem od czego zacząć recenzję, zacznę od tego co trzeba ocenić zawsze, czyli od wykonania. 22 figurki są naprawdę ładne (warto pomalować). Kafle terenu bajecznie narysowane i wydrukowane na solidnej tekturze. w ogóle grafiki w tej grze są cudowne. Naprawdę jest klimat. Niektórzy narzekają nieco na wykonanie kart ale pomimo że są dość cienkie, to mi to odpowiada. Do tego dołóżmy sporo żetonów, zestaw kostek dedykowanych do tej gry i otwierając pudło wiemy za co zapłaciliśmy(niby sporo jak na planszówkę ale zawartość pudła wynagradza jego cenę). Jedynym mankamentem jaki mogę wskazać jest brak sensownej wypraski. Zdaję sobie sprawę że ciężko o dobrą wypraskę jak mamy stos figurek, ale jakiś sensowny organizer na żetony by się przydał.

No to teraz parę słów o szeroko pojętym gameplay'u.
Mechanika nie jest trudna do opanowania. Jest nieco wyjątków przez co zasad wydaje się być dość dużo ale podstawowa mechanika jest prosta.
Niestety tutaj wspomnieć trzeba o największym mankamencie tej gry. Pomimo że przy dalszych partiach nie wpływa on na przyjemność grania w żaden sposób, to jednak nie można o nim nie wspomnieć. Mianowicie chodzi o instrukcję, która napisana jest FATALNIE! Pierwsza partia dla mnie była drogą przez mękę, właśnie z powodu ciągłego grzebania w instrukcji. W kolejnych partiach jak już rozumie się z grubsza "co i jak", powinno być już lepiej. Polecam pierwszą partię rozegrać treningowo z kimś kto już zasady zna i jest w stanie "poprowadzić" początkujących. Zaznaczam ze jedynym powodem jest trudna w odbiorze instrukcja, bo zasady trudne nie są. Ponadto warto wspomnieć tutaj, że fakt iż przez pierwszą rozgrywkę(a przynajmniej jej początek) jedna osoba będzie kierowała całą grupą(bo lepiej zna zasady) w ogóle w tej grze nie przeszkadza.
Jest tak ponieważ w tej grze bardziej liczy się fabuła niż mechanika. Opowieść którą gra przedstawia jest naprawdę przyjemna. Nie mogę jeszcze ocenić całości, ponadto nie chcę spoilować ale zdecydowanie jest przyjemnie, jest klimat i jest radocha. Niestety z nastawienia na konkretną fabułę wynika liniowość tej fabuły. Ta z kolei jest powodem pewnej kontrowersji z regrywalnością tytułu. Osoby które zazwyczaj czytają książki raz i już do nich nie wracają należy ostrzec, że po jednokrotnym ukończeniu kampanii prawdopodobnie nie będziecie mieli po co wracać do tego tytułu. Natomiast osoby które lubią wracać do znanych już sobie książek, niewątpliwie będą chętnie wracać do tej gry.
Aha... Pamiętajcie że wstawki fabularne ktoś musi czytać. U mnie w męskim gronie (przy piwku) delikatnie mówiąc nie znaleźliśmy ochotników do funkcji lektora. Proponuję zadbać o to by lektor był lub kupić audiobooka.
Z bezkompromisowego nastawienia gry na fabułę wynika ponadto jeden problem z mechaniką. Mianowicie brak skalowalności rozgrywki. Oczywiście ktoś może grać więcej niż jedną myszą(w ten sposób można nawet grać samemu). Oczywiście ktoś może robić za mistrza gry i ruszać się przeciwnikami. Nie mniej jednak konkretny scenariusz zawsze przygotowany jest dla konkretnej liczby postaci i koniec.

Podsumowując gra jest warta postawienia na półce. Zarówno z powodu wyglądu jak i rozgrywki.
Mam tylko nadzieję, że polski wydawca wyda wszystkie dodatki w naszym języku. Podstawka naprawdę rozpaliła apetyt na więcej.
dodano: 2015-12-02 Interaktywna opowieść na dobranoc w pudełku autor: Piotr Polikarski

Magia i Myszy jest grą kooperacyjną gdzie każdy gracz prowadzi swoją mysz przez wcześniej ustawioną kampanię.
Samo w sobie nie jest to może wybitnie ciekawy opis, ale dodać do tego, że gra jest okraszona we wspaniale opisaną historię, naprawde wiele zmienia.

Grywalność - 5/5
Gra jest łatwa w opanowaniu a zarazem daje ogromne ilości frajdy co pozwala grać z młodszymi. Także historia powinna ich zainteresować. Gdzie indziej możesz zostać kowalem, który poprzez magiczne zaklęcie został zmieniony w mysz i teraz walczy o przetrwanie wśród szczurzych żołnierzy złej królowej, pająków, czy karaluchów? Oczywiście najwiekszym złem grasujacym po planszy jest zwyrodniały kot siejacy zniszczenie gdziekolwiek sie pojawi.
Sama gra przychodzi z 11 rozdziałami (misjami) kampanii. Jednak to nie jest wcale tak mało jak sie wydaje. Każdy rodział ma misje poboczne które mogą zmienić jak pożniej bedzie sie rozgrywała gra.

Interakcja - 4/5
Gra jest kooperacyjna i gracze musza sobie pomóc by przezwyciężyć złą królową i jej siły. Jeśli ktoś sie wyłamie z szeregu ma raczej marne szanse na zwycięstwo.
Gra zespołowa jest bardziej niż wskazana.

Losowość - 4/5
Losowość jest naprawdę spora, ze względu na dużą ilość rzucania kostkami. Jednak ze wzgledu na to, że gra jest bardzo nastawiona na spokojne planowanie i takie samo granie, nie przeszkadza pech w nietrafianiu.

Jakość wykonania - 5/5
Gra wygląda przepięknie. Wszystkie rysunki sa utrzymane w klimacie bajkowym. Figurki aż sie proszą o pomalowanie by jeszcze bardziej tchnąć w nie życiem, którym i tak już emanują. Także i kafle z których składa się plansze do odpowiednich rozdziałów historii są wykonane wspaniale.

Końcowa ocena - 5/5
Piękniejszej gry raczej sie nie znajdzie.
Samo wykonanie to jedno, ale historia która drzemie w tym pudełku nieraz będzie nasuwała na myśl bajki opowiadane dzieciom przez ich rodziców na dobranoc (co de facto rozpoczyna cała historię).
Dla rodziców lubujących się w graniu w gry planszowe ze swoimi pociechami jest to tytuł który musza zakupić. Dla graczy lubiacych grę kooperacyjną, prowadzącą ich przez ganialnie obmyślaną opowieść jest to tytuł który muszą zakupić. Dla graczy zaczynających dopiero w świecie planszówek... cóż, by sie nie powtarzać, ciężko będzie znależć lepszą gre z na tyle intuicyjną mechaniką jak i wciągającą historią jak ta.

Innymi słowy: Polecam!