gry planszowe wojenne > Time of Crisis
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Time of Crisis

Time of Crisis

Rzymskie imperium w czasach kryzysu w latach 235-284 pne

cena:

259.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:



wydawca: GMT (2017)
nr katalogowy: GMT1610

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


In Time of Crisis, 2-4 players take the reins of Roman dynasties, gathering and wielding influence among the senate, military, and people of Rome to ensure that their legacies are remembered by history instead of being lost to the mists of time. Starting from control of one province and a few low-value cards, you are challenged to establish your base of power during this fragile period of Roman history. You must build your armies, take control of valuable provinces, develop your support, and defend yourself against barbarian incursions, inopportune events, and the machinations of your political opponents.


Time of Crisis is easy to learn and playable in about 2-3 hours. It incorporates popular game mechanisms such as deckbuilding and hand management, but also delivers a true light wargame experience. The historical flavor is strong, with many meaningful decisions and opportunities presented to players on the board. This game finally fully closes the loop between deckbuilding card games and board games. Your cards dictate what actions are available to you on the board, and in turn, your position on the board directly determines how you can add or remove cards from your deck to make yourself stronger for future turns. Will you specialize in manipulating the Senate, wielding the power of the Legions, or being a man of the People? Or will you master a blend of all three? In a twist unlike most deckbuilding games, you have the privilege of selecting the cards that compose your hand each turn! However, you still need to eventually work through your entire deck before you can use your cards again, so deck management and timing is critical.

All of the key elements of the era are present in Time of Crisis: civil wars between competing generals and governors, Roman legions defending the frontiers against barbarian tribes, Senate favoritism, barracks emperors, even angry mobs, inflation, the Praetorian Guard, and the ability to carve off your own piece of the Roman Empire. Can your dynasty arise as the new leaders of the Roman Empire before Diocletian emerges and brings peace once again?


Components:

Twelve page rulebook
One mounted game board
Four 8½ x 11 player mats
Two 4 x 5 Crisis tables
Three counter sheets (these are deluxe "1989"-style counters)
Two decks of cards (102 influence cards/18 event cards)
Two six sided dice

Często kupowane razem z Time of Crisis:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-11-03 Walka o kontrolę nad Rzymem w obliczu barbarzyńskich najazdów autor: probe9

Standardowo należałoby zacząć od jakości wykonania. Trzeba przyznać, że poziom wykonania komponentów stoi na bardzo wysokim poziomie. Zaczynając już od grubszego niż standardowe pudełko (3 calowe), które bez problemu pomieści wszystkie komponenty, nawet wraz z dodatkowym trayem na żetony oraz wszystkimi elementami z dodatku. Mapa jest utwardzana, graficznie dość przyjemna dla oka. Żetony grube, zaokrąglane z bardzo czytelnymi grafiikami. Karty trzymają solidny poziom, niby bez szału ale przyczepić też się raczej nie ma o co. Instrukcja napisana w charakterystycznym dla GMT standardzie, jednorazowa lektura zdecydowanie wystarczy do dość komfortowej rozgrywki (jest to zasługa zarówno instrukcji jak i stosunkowo prostych reguł).

Time of Crisis to połączenie deckbuildingu z elementami area control. Co turę wykonujemy akcje majace na celu zdobywanie coraz większej kontroli nad obszarem zmagań. To z kolei przekłada się na większą ilość punktów, które potem przeznaczamy na zakup coraz lepszych kart, które napędzają całą grę. To właśnie od kart zalezy ile w trakcie swojej tury będziemy w stanie wykonać akcji, a także jaką jakość będą one prezentować. Wszystkie karty (poza startowymi) mają też efekty specjalne, których przemyślane wykorzystanie pomaga w osiągnięciu zwycięstwa. Fajnym aspektem decbuildingu jest tutaj możliwość zaplanowania swoich akcji ponieważ karty wchodzące w skład naszej "ręki" nie są losowane lecz wybierane przez z nas z talii dostępnych kart.

Gra stanowi dobre połączenie nieskomplikowanych zasad z satysfakcjonującą głębią rozgrywki. Raczej nie poleciłbym gry fanom wiernego odwzorowania historii, gdyż tło historyczne jest tu dosłownie tłem dla zastosowania ciekawych mechanizmów :) Ale jeżeli szukamy stosunkowo lekkiej gry, która jednocześnie porafi zaangażować szare komórki to jest to z pewnością ciekawa pozycja.