gry planszowe strategiczne > Roll For The Galaxy (polska edycja)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Roll For The Galaxy (polska edycja)

Roll For The Galaxy (polska edycja)

Kościana wersja słynnego Race For The Galaxy

cena:

199.00 179.00 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 14 do
wiek: od 2 do 5 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Games Factory Publishing
projektant: Thomas Lehmann , Wei-Hwa Huang

wersja językowa: polska
Egzemplarze gry kupione w przedsprzedaży posiadają wszystkie odblokowane cele kampanii z wspieram.to

Opis


Roll For The Galaxy to gra kościana, w której 2-5 graczy w wieku 14+ tworzy olbrzymie kosmiczne imperium. Kości reprezentują robotników, którzy opracowują nowe technologie, zasiedlają tajemnicze światy i zajmują się dystrybucją dóbr – zarówno wśród własnych obywateli, jak i poprzez handel. Gracz, który okaże się najlepszym zarządcą wygra, a jego cywilizacja stanie się przykładem dla całej galaktyki.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-03-09 Świetna kościanka autor: Michał Przywarski

Swojego czasu miałem w swojej kolekcji Race for the galaxy. Naprawdę bardzo, bardzo próbowałem polubić tą grę i niestety nie udało się. Kiepskie grafiki ikonografia nad którą trzeba było zawsze trochę posiedzieć żeby ją rozgryźć (tak wiem, dla fanów to nie problem). Gra ogólnie mi nie siadła. Do Rolla podchodziłem dłuuuugo, nie byłem pewny czy chce dać mu szansę. Wreszcie coś mnie tknęło i kupiłem i…rewelacja. Naprawdę kawał świetnej gry. To w jaki sposób karty zmieniły się w kości jest wspaniały. Dla tych którzy nie są obeznani kilka słów wyjaśnienia. W grze prowadzimy naszą frakcje/imperium do dominacji nad kosmosem. Kości to nasi robotnicy. Nasze gwiezdne imperium rozbudowujemy przez kolonizację planet i rozwój technologii. Pomimo tego, że to gra kościana losowość nie jest tu żadnym problemem. Mamy całą gamę akcji, technologii które umożliwiają nam wpływać na wyniki rzutów. Zasad jest naprawdę dużo i mogą na początku przytłoczyć ale wszystko jest naprawdę niesamowicie proste i po pierwszej rozgrywce wszystko już wiemy.
Jak dla mnie gra ma dwa minusy które udało mi się skutecznie wyeliminować:
- Gra jest głośna. Jeśli używamy dołączonych kubeczków do rzutów poziom hałasu jaki generujemy podczas gry jest naprawdę spory. Rozwiązanie jest bardzo proste, to filcowe wkładki do kubeczków. Można je kupić lub zrobić. Zawsze też można rzucać ręką ;)
- Wszystkie rundy wykonywane są wspólnie i naraz. To już moja personalna niechęć. Nie lubię tego i zawsze to zmieniam. W Rollu po prostu rzucamy kośćmi patrzymy jakie akcje się odpalą i potem wszyscy wszystko robią naraz. Zmieniłem to na rozgrywanie rund po kolei. Powód jest prosty jest mniejszy chaos i możliwość obserwowania posunięć przeciwników. To wcale nie wydłuża rozgrywki jakoś drastycznie. Zresztą przecież nie gramy na czas, prawda?

Dla wielu osób problemem może być też brak interakcji. Cóż gra jest pasjansowa taki jej urok. A urok ma naprawdę ;)

Ze swojej strony naprawdę polecam. Bardzo fajna gra. Zostaje w mojej kolekcji.
dodano: 2016-08-01 Świetny pasjans, beznadziejna instrukcja. autor: Ariser

Do Roll for the galaxy podszedłem z uczuciem hype'u po wielkim sukcesie tej gry na portalu crowdfundingowym, ale jednocześnie z czystą kartą, ponieważ nie dane mi było zagrać w jej karciany pierwowzór.
Pierwszemu otwarciu pudełka towarzyszy pewne zagubienie mieszające się z zadowoleniem. Pudełko wypchane jest po brzegi! Zawiera mnóstwo kafelków, worki, żetony, pomoce i zasłonki dla graczy, instrukcję, kubki, no i oczywiście kostki. Tych jest mnóstwo, ponad 100, w kilku różnych kolorach. Wykonanie gry jest absolutnie świetne, jedynie kostki mogłyby być nieco większe.
Przed przystąpieniem do pierwszej rozgrywki czeka nas jednak istna męczarnia. Roll posiada bowiem jedną z najgorszych instrukcji jaką dane mi było czytać. Solą do rany są zasłonki i planszetki graczy, z których osoba początkująca nie będzie w stanie nic wyczytać (a osoba zaznajomiona z grą nie będzie ich potrzebować). Przez to gra ma dość wysoki próg wejscia i może niektórych znechęcić. Warto jednak przez to przebrnąć i dać jej szansę!
Mechanika gry jest bardzo prosta i opiera się o rzut kośćmi (czyli naszymi robotnikami), przydzielaniu ich do zadań (takie jak praca nad technologią, eksploracja kosmosu, dostawa towarów itp.), aktywacja acji, a następnie jej wykonanie. Cześć z tych zadań wykonujemy za zasłonką, a część jawnie. Trzeba od razu zaznaczyć, że gra jest pasjansem - interakcja pomiędzy graczami jest znikoma. Nie ma tutaj podkradania czy niszczenia budynków, technologii przeciwnika. Są dwie możliwe drogi do zakończenia gry - wyczerpanie puli dostępnych dla wszystkich punktów zwycięstwa lub w momencie gdy któryś z graczy rozwinie swoje imperium do 12+ kafli. Cele te możemy osiągać w bardzo różny sposób, a samych kafli i dostępnych układów jest masa, wiec gra jest bardzo regrywalna.
Podsumowując gra jest niesamowicie przyjemna, bezstresowa, ale wymagająca myślenia i strategii. Trzeba dostosowywać się do rzutów, ale po pierwsze każdy wynik kości możemy wykorzystać i po drugie zawsze możemy w jakiś sposób wpływać na losowość. Rozgrywka jest krótka (do godzinki w 4 osoby) i często w ogranym gronie bardzo emocjonująca. Wykonanie bardzo ładne, mechanika solidna. Z wad oczywiście dos wysoka cena i ta nieszczęsna instrukcja. Ale warto, oj warto. 5/5.
dodano: 2016-05-30 Ale fajne! autor: elfuego1

Poznałem Race for the Galaxy i stwierdziłem, że warto było poświęcić czas, przejść wysoki próg wejścia, bo potem rozgrywka nie stanowi już problemu. Po ogarnięciu miliona ikon ;-) gra staje się niezależna językowo, ponieważ podpowiedzi na kartach nie są już potrzebne.

Kiedy usłyszałem, że Thomas Lehmann pracuje nad kościaną wersją karcianki stwierdziłem, że to nie wypali. Przecież Race'a nie można poprawić ;-) A jednak!
Nadal chętnie gram w Race'a, ale pogoń za tymi kolorowymi kosteczkami ma swój niezaprzeczalny urok ;-) Mało tego. Games Factory Publishing zrobiło polską wersję. Brawo!

W stosunku do wersji karcianej zmieniono parę szczegółów m.in. kolejność akcji. Teraz konsumpcja jest po produkcji, a więc w tej samej turze można wyprodukować i sprzedać towar. Dodało to grze większej płynności.
Wynikającą z kości losowość nadal możemy kontrolować umiejętnie wykładając kafle, które oferują różne bonusy w tym takie, które pozwalają na jeszcze większą kontrolę kości. Pytanie tylko, czy zdążymy je kupić, bo pozostali gracze też nie zasypują gruszek w popiele…

Zasłonki oferują komplet potrzebnych graczom informacji, a wersja ze Wspieram.to dodatkowo ma poprawioną jakość (grubość) planszy graczy oraz pasków akcji.
Na pudle jest napisane, że gra jest od 2 graczy, ale na BGG jest już opracowana i zaproponowana nieoficjalna wersja gry 1 osobowej z botem. Sprawdziłem i mogę powiedzieć, że nie raz już z tym botem przegrałem ;-)

Polecam wszystkim niezdecydowanym, bo naprawdę warto. Roll oferuje ciekawą mechanikę wykorzystania kości, która wprowadza powiew świeżości w stosunku do Race'a, nie zabijając przy tym swojego starszego, karcianego brata.