GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Nippon

Nippon

"Nippon" jest szybką, ekonomiczną grą, wymuszającą podejmowanie trudnych decyzji, osadzoną w ważnej części japońskiej historii, w której rodził się nowy,wspaniały naród.

cena:

179.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 120 min.

wydawca: Hobbity (2015)
projektant: Paulo Soledade , Nuno Bizarro Sentieiro

wersja językowa: polska

Opis


Japonia podczas okresu Meiji, z izolowanego, feudalnego kraju, zaczęła przekształcać się w nowoczesne państwo na wzór zachodni. Imperium wysłało na zachód swoich emisariuszy,sprowadziło inżynierów i nauczycieli, wybudowało sieć kolei i zapoczątkowało niezwykle szybką rewolucję przemysłową. W grze “Nippon”, gracze kontrolują Zaibatsu i starają się stworzyć własną sieć powiązań ekonomicznych, inwestując w nowy przemysł, zdobywając nową wiedzę, przewożąc ładunki za granicę i zaspokajając lokalne potrzeby. Wszystko po to, aby rosnąć i zdobywać kontrolę nad modernizującą się Japonią.

Zawartość pudełka:
1 Plansza
4 Plansze Graczy
48 Robotników (po 8 w 6 kolorach)
4 Dyski (po 1 w 4 kolorach graczy)
ok. 90 czarnych sześcianów
1 Biały Znacznik Podliczania (biały cylinder)
24 żetony Pociągu (po 6 w 4 kolorach graczy)
24 żetony Statku (po 6 w 4 kolorach graczy)
40 żetonów Wpływu (po 10 w 4 kolorach graczy)
24 żetony Fabryki
24 żetony Maszyn
32 żetony Kontraktów
16 żetonów Projektu (z wartościami: 1 i 2)
9 żetonów Miasta
24 żetony Nagrody (z bonusem z przodu i Mnożnikiem 2x-5x PZ z tyłu)
4 żetony Mnożnika PZ (2x PZ z obydwu stron)
1 woreczek
banknoty

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-11-21 Ciężka ekonomia autor: Jacek Izydorski

Nippon to dość ciężka gra ekonomiczna o produkcji i dystrybucji dóbr w Japoni.
Klimatycznie trzyma się to kupy - kupujemy fabryki, doskonalimy wiedzę techniczną, zwiększamy wydobycie węgla, by fabryki mogły pracować, w końcu dystrybuujemy towary po Japonii rywalizując z innymi graczami.
Trzonem mechaniki jest worker "displacement". Otóż zdejmujemy ludki z pól na planszy, a pole z którego on pochodzi, mówi o możliwej akcji. Bardzo proste w założeniu. Dodatkowo ludki są w różnych kolorach, co komplikuje wybór, bo za każdy odmienny kolor jaki weźmiemy trzeba zapłacić.
Reguł trochę jest, nie jest tak prosta i elegancka gra jak Le Havre, ale jednocześnie bardzo satysfakcjonująca. Rozgrywka idzie prędko, trzeba się na czymś skupić - nie da się zrobić wszystkiego, zabraknie na to czasu.
Coś na minus? Praktycznie identyczny układ startowy, zawsze są te same fabryki, na planszy jedynie niewielkie, symboliczne zmiany. Nic nie wymusza zmieniania strategii przed rozpoczęciem. Druga sprawa to niezbyt urodziwe wykonanie. Wszystko czytelne, ale jakieś bez polotu, takie siermiężne, w stylu What's Your Game.
Ogólnie polecam fanom cięższych ekonomii. Rozgrywka nie jest za długa, a ograniczona liczba ruchów zachęca do ponownego zagrania inną strategią. Mechanika też jest pomysłowa, a prosta w założeniu. Dla mnie 8/10.