gry planszowe strategiczne > 7 Cudów Świata: Pojedynek
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu 7 Cudów Świata: Pojedynek

7 Cudów Świata: Pojedynek

Dwuosobowa wersja znanej i cenionej gry 7 Cudów Świata

cena:

94.90 85.90 PLN
wysyłamy w: 3-5 dni
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 10 lat

wydawca: Rebel.pl (2015)
nr katalogowy:
projektant: Antoine Bauza

wersja językowa: polska

Opis


Poprowadź swoją cywilizację ku świetności, dbając o jej rozwój militarny i naukowy oraz konstruując niezwykłe Budowle i Cuda.

7 Cudów Świata: Pojedynek to gra dla 2 graczy, która wykorzystuje niektóre z głównych założeń bestselleru 7 Cudów Świata, ale oferuje również nowe wyzwania, specjalnie dopasowane do gry dwuosobowej.

W tej grze istnieją 3 drogi do zwycięstwa:

dominacja militarna,
dominacja naukowa,
zwycięstwo cywilne.

Gra wprowadza nowatorski sposób dobierania kart, przed grą - układamy je według podanego wzoru, a dobierać wolno nam tylko te, które nie są przykrywane przez inne karty. Wybierając jedną z nich, odkrywamy kolejne, czyniąc je dostępnymi dla mojego przeciwnika, co podczas gry prowadzi do trudnych wyborów i dylematów.

Gracze będą ze sobą rywalizować o karty rozmaitych budowli, próbując blokować ich dostępność przeciwnikowi, a dobierając te, które zapewnią im największe korzyści.

Zdobywając czerwone karty gracze "przepychają" znacznik konfliktu w stronę swojego przeciwnika, a gdy dotrze on do jego stolicy natychmiast wygrywają grę. Po drodze zdobywają żetony, które dodatkowo spowalniają przeciwnika zabierając mu posiadane monety,
Zdobyte w trakcie gry karty naukowe, zielone, pozwalają nam na kupowanie żetonów rozwoju, dzięki którym wydatnie powiększamy przewagę nad naszym przeciwnikiem,
Dzięki kartom żółtym, handlowym, otrzymywać będziemy więcej monet, które są bardzo cenną walutą w grze, która wydatnie wspomaga nabywanie surowców,
Karty niebieskie, kulturowe, zapewnią nam wyraźny zastrzyk punktów zwycięstwa,
Zagrywanie wszystkich kart będzie uzależnione od posiadania w swoim mieście odpowiedniej kombinacji brązowych i szarych kart zapewniających dopływ niezbędnych surowców do jego rozbudowy,
Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli to na koniec gry w trzeciej erze będziemy mogli także zdobyć karty gildii, fioletowe, dzięki którym będziemy mogli podsumować swoje dokonania zdobywając punkty za określoną gałąź rozwoju, wieńcząc budowę naszego miasta.

To jednak nie wszystko, bowiem każdy z graczy rozpoczyna grę także z 4 cudami świata (wybranymi spośród 12 dostępnych), każdy z nich posiada odmienne umiejętności i pomaga rozwinąć się w konkretnej dziedzinie. Można je wznosić podczas gry otrzymując przywileje, ale spośród 8 cudów w grze, tylko 7 zostanie wybudowanych. Spiesz się więc, aby ubiec swojego przeciwnika.

7 Cudów Świata: Pojedynek to dwuosobowa gra o prostej mechanice, która oferuje graczom bardzo wiele ciekawych wyborów, jednocześnie posiadając kilka dróg wiodących do zwycięstwa.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-12-21 Ideał autor: Kamil Mieczyński

Nie znam bardziej przystępnej gry planszowej dedykowanej dwóm osobom, wspaniały produkt.
dodano: 2018-08-09 Świetna gra 2 osobowa autor: corqan

7 Cudów Świata: Pojedynek jest rewelacyjną grą dwu osobową, w której budujemy swoje państwo. Rozgrywka jest oparta na drafcie kart, jednak jest pewien twist. Mianowicie ciągniemy karty ze stosów specjalnie ułożonych kart. Dzięki temu cały czas zastanawiamy się czy warto odsłonić nowe karty dla przeciwnika, czy zmusić go by to on odsłonił karty dla nas. W grze można wygrać na 3 różne sposoby - klasycznie na punkty, kulturę i militarnie. Każda strategia jest inna i pozwala wygrać nawet jak bardzo przegrywa się na punkty.
Gra wydana jest wspaniale. Elementy są dobrej jakości, grafika na kartach jest przejrzysta i bardzo ładna. Instrukcja jest dobrze napisana, a zasady są bardzo proste i intuicyjne. Gra zajmuje mało miejsca więc nadaje się na wyjazdy.
Bardzo polecam 7 cudów świata pojedynek. Jest to jedna z najlepszych gier dla dwóch osób.
dodano: 2018-01-22 Świetna gra autor: Joor81

Jedna z lepszych gier dwuosobowych, w jakie grałem. Proste zasady, ale dają dużo możliwości, dzięki czemu gra jest różnorodna. Można zwyciężyć na kilka sposobów. Gra ma bardzo fajny aspekt militarny - przesuwając znacznik konfliktu wywieramy momentalnie presję na drugiego gracza i od razu robi się ciekawiej.

Bardzo dobra gra do grania ze swoją drugą połową. Razem z żoną mamy już za sobą dziesiątki partii i ciągle nam mało. :))
dodano: 2017-11-02 Super pomysł dla dwójki osób autor: olenka1301

Gra okazała się świetnym zamiennikiem tradycyjnych 7 cudów w sytuacji, w której nie mamy większej ilości chętnych do gry. Pewne modyfikacje tradycyjnych zasad i przenosimy na nowe pole - w którym trzeba trochę pokombinować by zwyciężyć (i być uważnym - by nagle nie przegrać ;) ).

Aby ogarnąć zasady wystarczy 1-2 rozgrywki - nawet dla młodszych graczy. Gra się nie nudzi, wielość kombinacji i scenariuszy wygranej w zależności od ułożenia kart i żetonów pozwala z ciekawością podchodzić do kolejnych rozgrywek.

Wykonanie - jak najbardziej ok. Ładne zgrabne pudełeczko, karty dobrej jakości, grube żetony.
dodano: 2017-06-22 krótko mówiąc: genialna gra! autor: kopernik92

Gra jest bardzo dobrym wyborem jeśli ma się zaledwie jednego partnera do gry. Już po jednej grze gracze znają większość zasad, które wystarczają do zaciętej rywalizacji. Pozostałe szczegóły (np. znaczenie poszczególnych żetonów naukowych) można doczytać w przejrzystej instrukcji pełnej lub skrótowej.

Co do wykonania: jest bardzo dobre: rozpoczynając od wygodnej wypraski, kończąc na "monetach". Ciekawa plansza, czytelne, kolorowe i bardzo klimatyczne karty. Wszystko przemyślane i dobrze wykonane.

Gra ma bardzo fajną mechanikę. Zakryte karty powodują, że trzeba kombinować jak samemu dorwać się do dobrej karty oraz zablokować przeciwnikowi jakąś kartę tak by nie mógł nagle zakończyć gry (np. przez dominację militarną).

Tytułowe 7 Cudów Świata może nieźle namieszać, np. przez małą negatywną interakcję lub dodając nam bonus, który w danym momencie powoduje wielką przewagę.

Cena również korzystna w porównaniu do takiej gry. Polecam. Nigdy nie kończy się na jednej czy dwóch rozgrywkach.
dodano: 2017-01-30 Najlepsza, krótka gra dwuosobowa autor: Piotr Żygadło


Zacznę od wykonania. Dostajemy karty z bardzo ładnymi ilustracjami, garść solidnych żetonów i planszetkę do zaznaczania przewagi militarnej. Wszystko to w małym, zgrabnym pudełku (bardzo praktyczna wypraska), które można spokojnie zabrać ze sobą w podróż.
Sama gra jest łatwa do wytłumaczenia, natomiast złożona ikonografia na kartach i żetonach powoduje, że początkowo często trzeba sięgać do instrukcji, aby sprawdzić ich znaczenie.

Co do rozgrywki, to dla mnie i dla mojej żony jest po prostu świetna. Mnogość sposobów na zdobywanie punktów dających zwycięstwo, poprzez zakup odpowiednich kart. Konieczność ciągłego obserwowania ruchów przeciwnika, aby nie wygrał przedwcześnie (naukowo lub militarnie) zmusza do wytężonej koncentracji. Po każdej partii mam odczucie bardzo satysfakcjonującego wysiłku intelektualnego i ochotę na kolejną rozgrywkę. Dodatkowo bardzo podoba mi się mechanizm zakupu kart, które może zdobywać na kilka sposobów.

Regrywalność tytułu, wynikająca z losowego doboru kart dla każdej z trzech epok oraz losowego wyboru cudów na początku gry, jest bardzo duża.

Gram często w ten tytuł od ponad roku i jeszcze mi się nie znudził. Jak dla mnie to pozycja obowiązkowa dla każdej planszówkowej pary szukającej szybkiej, angażującej umysłowo gry.
dodano: 2016-10-31 Rewelacja autor: Przemysław Brodawka

Gra dla wszystkich fanów klasycznych 7 cudów świata, którym nie spodobał się ich tryb dwuosobowy. Pojedynek doskonale naprawia ten problem nie tracąc przy tym nic na klimacie. Dodatkowe dwa rodzaje zwycięstwa wymagają większej kontroli tego co się dzieje na stole i lepszego planowania doboru kart, a wojny w końcu nabrały wiekszego sensu. Wykonanie również jest bardzo dobre, choć rozmiar kart początkowo zaskakuje. Widać, że Pojedynek to tak naprawdę ewolucja względem podstawki, niż osobny tytuł, choć niektórym może brakować draftu, dobrze zastąpionego przez "drzewko rozwoju". Polecam!
dodano: 2016-09-29 Dynamiczna i wciągająca karcianka autor: flowermaiden

7 Cudów Świata: Pojedynek jest świetną grą, jeśli szukasz rywalizacyjnej gry dla dwojga w spokojnym klimacie. Rozgrywka jest szybka i miodna - dla mnie jak na 30 minut gry daje dobrą dawkę myślenia, emocji i planowania. A po jednej partii mam ochotę na drugą, a potem trzecią. Dzięki świetnemu mechanizmowi stopniowego odkrywania i zdobywania kart, każda rozgrywka jest inna. Dodatkową zaletą dla mnie są 3 warunki zwycięstwa. To powoduje, że warto myśleć zarówno o swoich ruchach jak i o poczynaniach przeciwnika. Oczywiście jest w tym sporo losowości (jak to z karciankami), ale częściowe odsłonięcie dostępnych kart oraz porządek ich zabierania ze stołu dodaje taktycznego myślenia typu: czy pozwolę mu wziąć tą kartę? Czy odsłonię teraz następne, z których on będzie wybierać swobodnie? Czy może przyblokuję te dwie karty jeszcze na jedną rundę? Dla mnie jest to mechanizm lepszy od klasycznego draftu.

Wykonanie jest bardzo dobre. Na kartach są ładne grafiki, żetony są solidne, plastikowy znacznik przewagi militarnej to miły dodatek, a funkcjonalna plastikowa wypraska powinna być wyznacznikiem standardu dla wszystkich gier.

Jedynym mankamentem jest przystępność zasad. Z jednej strony są proste i intuicyjne, a instrukcja jest przejrzysta i napisana przystępnie. Z drugiej strony mnogość ikon na początku może przytłoczyć i sprawdzanie wyjaśnień symboli w instrukcji jest nieuniknione. Zdarzyło mi się również mieć wątpliwości co do 2 szczegółów zasad i okazało się, że instrukcja nie daje mi na to jasnej odpowiedzi.

Klimatu nie ma w tej grze zbyt wiele, ale cenię ją za to, że "cywilizacyjna" oprawa jest estetyczna i może się podobać naprawdę wszystkich bez względu na wiek czy upodobania. Według mnie jest to świetna propozycja dla par, choć może nie na sam początek przygody z karciankami. Warto mieć tą grę w kolekcji.
dodano: 2016-09-07 Warto, jak się lubi wersję wieloosobową autor: Bartłomiej Bajda

Gra dwuosobowa z fajną oprawą graficzną i wieloma podobnymi elementami jak do pierwszej gry z tej serii. Są zmiany zasad, ale łatwo przyswajalne.

Bardzo fajny mechanizm zakupu kart. Gra ma małą szansę na znudzenie ze względu na to, że za każdym razem mamy inną lokalizację kart i ma ona wielki wpływ na taktykę i przebieg gry.

Mam jednak wrażenie, że pewne taktyki są mocniejsze od innych, jednak po 10 rozegranych partiach i tak bawimy się wyśmienicie :)

Plusy:
- wykonanie
- klimat
- mechanika
- kilka dróg do zwycięstwa
- wypraska (arcydzieło, wszystko idealnie się mieści i nie mieszają się karty nawet przy transporcie)

Minusy:
- mam wrażenie że są taktyki lepsze i słabsze
- jeśli ktoś jest przywiązany do rozwiązań z pierwszej gry to jest względem jej sporo zmian, ale ja będąc fanem pierwszej gry 7CŚ cieszę się, że jest kilka nowych rozwiązań.

Ogólnie 4/5 i warto kupić jak się często gra w dwie osoby i lubi 7CŚ :)
dodano: 2016-04-08 Jedna z najlepszych gier dla dwóch graczy autor: maarhabaj

Rewelacyjna wersja 7 Cudów dla dwóch graczy. Wiele dróg do zwycięstwa, płynna rozgrywka. Jeśli ktoś chciałby kupić "pełną" wersję 7 cudów żeby większość razy grać we dwoje, powinien mocno zastanowić się nad zakupem tej wersji, gdyż wariant dla dwóch graczy w "pełnej" wersji jest...słaby. Osobiście od 7 cudów wolę Pośród Gwiazd, jednak dla dwóch graczy, 7 Cudów Pojedynek jest implementacją idealną.
dodano: 2016-03-31 7 cudów dla dwojga autor: Mateusz Kominiarczuk

To prawdopodobnie moja ulubiona gra dla dwóch osób. Mylą się ci, którzy zarzucają temu tytułowi małą uniwersalność, zwłaszcza w zestawieniu z oryginalnym 7 Wonders. Porównanie obu gier wydaje się zupełnie naturalne - nie jest jednak do końca uprawnione; gorzej, może być straszliwie mylące! Stawiając Pojedynek obok 7 Cudów, patrzymy powierzchownie, głównie na oprawę i deklarowane możliwości. Zapominamy przez to o czymś znacznie ważniejszym: że mamy oto do czynienia z odrębną grą, inaczej zaplanowaną, z innymi założeniami i na co innego nastawionej.

Mocne słowa. Nie bez powodu. Jakkolwiek 7 Cudów: Pojedynek czerpie z nazewnictwa i ikonografii pierwowzoru, wykorzystuje je w bardzo odmienny sposób. To nie jest okrojony wariant ani zminiaturyzowana wersja podróżna, tylko próba odtworzenia w nowej grze, opartej na oryginalnej mechanice, dynamiki i atmosfery tytułu, który zasłynął właśnie swoimi zasadami - niemożliwymi do przeniesienia 1:1 w środowisku gry w parze!

Szczęśliwie, duet projektantów ze spotkania z przedstawioną trudnością wyszedł z tarczą. Jeśli lubicie 7 Wonder, a często gracie we dwoje - ten tytuł jest odpowiedzią. Tak samo jeśli nie znacie pierwowzoru, ale szukacie porządnej, bardziej rozbudowanej, ale wciąż szybkiej gry strategicznej dla dwóch osób.
dodano: 2016-01-19 Bardzo dobra pozycja autor: pawelacb

7 cudów: Pojedynek
Od zawsze z moją drugą połówką lubiliśmy grać w 7 cudów. Jedynym mankamentem wielkopudełkowego wydania była potrzeba zebrania większego grona, żeby móc się w pełni cieszyć rozgrywką. A co jeśli większość czasu przy planszy spędzamy właśnie w dwie osoby? Zeszłoroczne Essen przyniosło odpowiedź i rozwiązało nasze problemy - 7 cudów: Pojedynek!
Już po pierwszej partii wiedzieliśmy, że gra dostarczy nam wiele godzin rozrywki.

Po pierwsze draft kart zastąpiono dobieraniem kart z ogólnodostępnej piramidy, co wyeliminowało problemy gry dwuosobowej z oryginalnych 7 cudów. Nadal jednak pozostaje spora decyzyjność przy takim rozwiązaniu. Za każdym razem biorąc kartę zastanawiamy się, nie tylko czy jest ona nam potrzebna, ale czy przypadkiem nie odblokujemy jakiejś mocnej karty naszemu przeciwnikowi.

Po drugie dość krótki czas rozgrywki świetnie wpisuje się w nasz tryb życia, gdzie większość partii gramy "do obiadku czy kolacji". Mimo to nadal czujemy się jakbyśmy grali w pełnoprawny tytuł, a nie bezmyślny fillerek.

Po trzecie emocje towarzyszące grze ciężko wyrazić słowami. Faktycznie czuć tutaj "Pojedynek", starcie dwóch mózgów prowadzących swoje cywilizacje i walczących o swoje interesy. Dzięki różnym sposobom zakończenia gry, trzeba mieć się na baczności. Nie można się ślepo skupić tylko na jednej ścieżce.

Po czwarte - regrywalność! Dzięki temu, że w pojedynczej rozgrywce nie pojawiają się wszystkie cuda, żetony nauki oraz karty poszczególnych er, każda partia jest inna.

Jeśli szukasz świetnej gry dwuosobowej to właśnie ją znalazłeś. 7 cudów: Pojedynek to pozycja obowiązkowa, ale czego innego można było się spodziewać po tak świetnych autorach jak A. Bauza czy B. Cathala?
dodano: 2016-01-01 Godna polecenia autor: AdamLodz

Gra, która jest dwuosobową odpowiedzią na popularność 7cudów Świata. Mechanicznie gra, została dopracowana w dobrym stylu, aby nadal dawać to samo uczucie co podczas dużej gry.

W Pojedynku, mamy do czynienia z różnym rozkładem kart podczas 3 epok. W układzie część kart jest niewidoczna do czasu, aż będzie możliwość swobodnego jej odwrócenia. Gracze mogą dobierać do swojego miasta "wolne" karty z każdego układu. Podobnie jak w przypadku dużej wersji możemy kartę zbudować, odrzucić lub zbudować cud świata. Jednak w tej grze musimy bacznie obserwować co robi przeciwnik, gdyż przegrać możemy nie tylko na punkty, lecz również poprzez zdobycie przewagi militarnej lub naukowej, co kończy natychmiastowo grę.

Oczywiście nie ma już draftu kart, który dodawał uroku dużej wersji (był jej sednem). Nie przeszkadza to jednak, gdyż niewiadomą są właśnie zakryte karty, które są odsłaniane w momencie, w którym nie są przykryte tymi z niższych rzędów.

Aby choć częściowo oddać sedno gry-draft kart, mamy na początku gry dobór czterech cudów świata. Więc całkowicie , nie uciekamy od tej mechaniki.

Dla osób, które lubią 7 cudów świata, a nie lubią/nie chcą grać w wariant dwuosobowy, gra wydaje się do polecenia. Kiedy brakuje osób do gry w 7 cudów świata, wyciągam Pojedynek i rozgrywam kilka partii pod rząd.
Gra jest na tyle prosta, że dzieci są również w stanie zagrać bez specjalnej pomocy.
dodano: 2015-11-04 Kup, jeśli nie masz 7 Cudów autor: Yardezz

Jeśli szukasz dwuosobowej gry rywalizacyjnej, a nie masz 7 Cudów (wersji wieloosobowej), ta gra spełni Twoje oczekiwania.
Jest niewielka i przenośna. Wymaga jedynie małego stolika by się rozłożyć i grać. Jeśli gracze grali w 7 Cudów, to zasady Pojedynku tłumaczy się w parę chwil.
Gra jest dużo bardziej taktyczna niż 7 Cudów, gdyż jest mniej elementów losowych. Jest tylko jeden gracz, na którego planszy, zasobach i ruchach trzeba się skupić, i tylko jeden gracz, tkóry zabiera karty ze stołu pomiędzy Twoimi ruchami, więc możesz planować więcej ruchów na przód, grać tak by skutecznie przeszkodzić przeciwnikowi, i masz większe szanse że Twoja strategia przyniesie zamierzone efekty.
Zmiany w rozgrywce są moim zdaniem pozytywne - ścieżka militarna jest bardziej brutalna a walka tam bardziej zaciekła - są małe szanse, że przeciwnik odpuści sobie całkowicie karty militarne, gdyż przegra nim wyprowadzi swoją własną strategię. Więc często znacznik stanu wędruje tam i z powrotem.
Ścieżka naukowa została z kolei znacznie uproszczona. Już nie ma dodawania i mnożenia punktów. zbierasz 5 różnych symboli (z 6 - każdego są po 2 sztuki) i natychmiast wygrywasz. Każda para symboli daje Ci też wymierne korzyści w postaci specjalnej zdolności.
Kolejna poprawa - budowa "darmowych" budynków przy spełnieniu warunku. W 7 Cudach warunek był opisany na dole karty, i często przysłonięty. tutaj użyte są symbole, które są znacznie bardziej czytelne, więc strategia budowania seryjnego również jest łatwiejsza do wprowadzenia w życie.

Podsumowując, to dobra, ekscytująca gra. Bardziej interaktywna i szybsza niż 7 Cudów. Wszystkie zmiany moim zdaniem są na lepsze.
Czemu więc nie 5/5? Ponieważ jeśli masz 7 Cudów, ta gra jest trochę zbyt wtórna. No i tylko 2-osobowa, a więc mniej uniwersalna niż 7 Cudów.