gry planszowe strategiczne > Five Tribes: The Artisans of Naqala
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Five Tribes: The Artisans of Naqala

Five Tribes: The Artisans of Naqala

Pierwsze rozszerzenie do gry Five Tribes.

cena:

79.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: od 40 do 80 min.

wydawca: Days of Wonder (2015)
projektant: Bruno Cathala

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Five Tribes: The Artisans of Naqala, the first expansion for Five Tribes, introduces a new tribe to the game, and players will want to use these artisans to help them in their quest to claim the Sultanate.

The artisans, represented in the game by purple meeples, allow players to craft precious goods or magic items, with some of these items being worth victory points (VPs) and others unlocking special powers for their owner.

To make use of these artisans, you'll need to visit the new tiles included in this expansion: workshops (where the artisans craft their items) and specialized markets (where players can purchase specific merchandise that they need). An additional tile in the game features an impassable chasm, and this tile — as well as the included mountain markers — forces players to adapt to new landscapes when moving meeples on the board.

Five Tribes: The Artisans of Naqala also includes two new Djinns.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-09-10 brać, kupować, nie żałwoać, jeśli lubisz Five tribes autor: grzegorzu

Po tym dodatku gra powinna zmienić nazwę na Six Tribes, ponieważ dochodzi nowa wioska rzemieślników (Artisians). Oprócz nich dostajemy nowe kafle, dwa nowe djinny wykorzystujące rzeczy z dodatku, wspomnianą purpurową wioskę i artefakty
1. Nowe kafle są największą zmianą . Na trzech z nich stawiamy po 2 góry + jeden który można nazwyać roboczo dziurą w ziemi. Zarówno góry jaki i dziura nie pozwalają przechodzić pionkom, kiedy robimy ruch. Ich wpływ na grę widzimy dopiero wtedy kiedy zaczynają kończyć się miejsca na ruch. Wtedy widzimy ruch na mnóstwo punktów, ale te p*******e góry wszystko blokują ; D Mimo wszystko podoba mi się i jest głównym czynnikiem który urozmaica grę, ponieważ dzięki górom zauważalnie zmienia się plansza i możliości które się pojawiają
2. Dostajemy 2x nowe Djinny które dają nam +3 złowa za każdy arefakt oraz +2 za każdego purpurowego. Generalnie wpisuje się w dodatwk i rzeczy które udostępnia. Oprócz tego dostajemy 2x przerobionych Djinnów, i akurat to mnie zdenerowowało. Days of Wonder mogło dać w sumie 4x nowych ze specjalnymi umiejętnościami. Zamiast tego dostajemy lekko zmienione kart Boaza i kogoś jeszcze... Wystarczyło napisać że od teraz traktujemy ich wg nowych zasad i wszystko byłoby jasne. A tak to mam 2 dodatkowe karty które leżą w pudełku i się kurzą...
3. Purpurowa wioska (Artisians). Na koniec gry dostajemy +2 za każdego artystę lub +3 jeśli mamy ich najwięcej. Oprócz tego możemy ich wymienić na arefakt w stosunku 1 za 1 jeśli staniemy na jednym z nowych kafelków. Osobiści bardzo lubię ich zbierać, czasem wymienić na artefakt. Mają całkiem fajny przelicznik i zbierając ich raczej wygrywam.
4. artefakty. Pierwsza losowa rzecz w Five Tribes. My wrzucamy wszystkie do woreczka i z niego się losuje. Generalnie możamy dostać +5, +7,+9 złota które pojawiają się w kilku egzemplarzach oraz pojedyńcze artefakty dającą moc specjalną jednorazowego użytku np użyj i weź djinna, użyj i zabij 2 figurki. Trafienie na jeden z nich jest bardzo fajne, ale nie ma się co napalać, bo żadko się trafiają w trakcie rozgrywki. Zazwyczaj będziecie wyciągać +5 bo jest ich najwięcej :)
Generalnie dodatek wprowadza małe zmiany, ale takie które wznoszą rozgrywkę i ją urozmaicają. Osobiśćie nie mógłbym zacząć rozgrywki bez niego i szczerze go polecam