gry planszowe strategiczne > Elizjum (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Elizjum (edycja polska)

Elizjum (edycja polska)

Zapisz swe czyny w greckich legendach!

cena:

159.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Rebel.pl (2015)
projektant: Matthew Dunstan , Brett J. Gilbert

wersja językowa: polska

Opis


Wciel się w rolę ambitnego półboga i stań w szranki ze swoimi konkurentami, aby zająć poczesne miejsce na Olimpie! Rekrutuj herosów, zdobywaj artefakty oraz podejmuj się niebezpiecznych misji i stwórz swoją własną legendę! W trakcie pięciu epok zbudujesz potężne kombinacje kart, a następnie zniszczysz je i przeniesiesz do swojego Elizjum. Postępując w ten sposób, zdobędziesz punkty zwycięstwa.

Spraw, by Twe czyny na wieki zapisały się jako jedna z legend o bogach mitologicznej Grecji!

Elizjum to gra w zbieranie zestawów kart reprezentujących bohaterów, przedmioty, moce i bogów. Karty mają unikalne zdolności pozwalające na tworzenie potężnych kombinacji by zdobyć punkty zwycięstwa lub złoto.

W czasie pięciu tur gry gracze będą próbować przenieść swoje karty do Elizjum, tworząc własną Legendę.

Gra jest doskonale zbalansowana, ma proste zasady i oferuje ogrom możliwości i strategii zagrań.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-05-18 Nie dla mnie autor: Krzysztof Budny

Czy Elizjum ma piękne grafiki?
Ma, a jakże. Są świetne.
Czy Elizjum ma pomysłowy sposób na zdobywanie kart? Taki twist jakiego nigdzie wcześniej nie było? Ani nawet później?
Oj tak! Mechanika kolumn jest super.
Czy Elizjum ma przemyślaną wytłoczkę w pudełku, dzięki czemu elementy można posegregować?
Tak. Nie dość że funkcjonalna to zrobiona ,,z jajem” – elementy układa się w kształt greckiej świątyni.
Czy Elizjum ma tak wymaganą dziś różnorodność rozgrywek generowaną startowo przez grę? No wiecie – te wszystkie różne talie (a’la Dominion)?
Ma. Tak. Można wciąć tę talią i tamtą i jeszcze siamtą, ale nie brać tej i tej. Innym razem inaczej. I różne kombinacje powinny dodawać, odejmować interakcję lub zmieniać dynamikę gry. Tak. To jest.
Czy Elizjum ma to, czego wymagamy od karcianki? Ciekawe efekty na kartach?
Eeeee… no i tu jest moim zdaniem klops.

Efekty na kartach są. Tak. Czy są ciekawe? Hmmm… szczerze nawet nie umiem powiedzieć co oznacza – ciekawe efekty. Nie umiem ich zdefiniować. Innowacje je mają. Impuls też. Chudyk ma do tego smykałkę. Konwój ma ciekawe efekty. Dominion, Kilka Akrów Śniegu też. Osadnicy Trzewiczkowi już nie. A 51 Stan tak. Czemu? Nie wiem. Tu mam podobnie niestety jak w wymienionych nudnych opcjach. Żaden efekt nie zachwyca. A jeśli już jest ciekawszy, to jednorazowy. Mało tego, clue gry to zabijanie swoich kart z fajnymi cechami. Niby tworzy dylemat – punktować i rozwalać mini-silniczek, ale z drugiej strony zabija to i tak już niewielką radość z gry.
Niestety. Bo chciałem żeby dla mnie też Elizjum było takim ukrytym diamencikiem na którym świat się nie poznał, a ja tak. Niestety. Ja też się nie poznałem. Serio szkoda, bo mechanika działa (chociaż ta cała przekładanina z przejściem od żywych do martwych jest… niespecjalnie fascynująca), motyw z kolumienkami jest fajny, powinien być bardziej wyeksponowany – np. poprzez akcje z nimi związane na kartach. Do tego graficznie urywa nogi przy samej pupie. Szkoda. Polecam zagrać przed kupnem.
dodano: 2016-10-25 Piękne ilustracje, duża regrywalność autor: maarhabaj

Jak zwykle nie będę ukrywał, że oprawa graficzna jest dla mnie strasznie istotna, więc gra już na wejściu punktuje za tę właśnie. Świetni artyści, rewelacyjne ilustracje. Sama mechanika ciekawa, jest sporo do myślenia, ale raczej taktycznie, a nie strategicznie, bo nie wiemy do końca jakie w każdej epoce będą się pojawiać (chyba że gramy z wyrocznią, która trochę przyszłości podpowiada). Regrywalność i kombinacje 5 z 8 zestawów kart (56) to następny ważny punkt. Ograć to wszystko raczej będzie ciężko, więc bawić pewnie będzie przez długi czas.
dodano: 2015-07-27 Dla mnie gra roku autor: Kamil Gidziński

Elizjum to gra, która przeniesie nas do antycznej Grecji. Gra, której klimat czujemy od razu po otwarciu pudełka. Kolumny, "plansze", żetony wszędzie obecne są greckie motywy. Do tego należy dodać 180 pięknie wydanych kart, jeszcze raz podkreślę PIĘKNYCH kart. Gra posiada rewelacyjną mechanikę polegająca na dobieraniu kart bogów oraz płytki misji po przez spełnienie warunków danej karty (posiadanie odpowiedniego koloru kolumny na swojej planszy) i odłożenie jednej z nich. Z każdym następnym ruchem możliwości jest co raz mniej przez co gra zmusza do myślenia oraz jednocześnie do przewidywania i analizowania stylu gry przeciwników. Negatywne interakcje oczywiście są, ale nie jest ich aż tak wiele. Generalnie przez całą grę widzimy wszystkie karty ponieważ po dobraniu trzeba ją od razy zagrać przez co nie ma zagrać typu ostatnia runda i nagle ktoś się wysypuje z 10 kart i wygrywa grę. Tutaj tego nie ma. Jest nieustanna przepychanka. Gra świetnie się skaluje przez co znakomicie nadaje się do gry dwuosobowej. Grę kupiłem ponieważ szukałem dobrej karcianki...trafiłem natomiast na świetny produkt ze znakomitą regrywalnością (mamy 8 talii bogów, ale do każdej rozgrywki bierzemy 5 przez co ilość kombinacji jest ogromna). Wydaję mi się, że gra jest niedoceniona, każdy kto w nią zagrał od razu chciał zagrać ponownie. Moje TOP 5
dodano: 2015-05-29 Dobry pomysłowa mechanika lecz bez klimatu autor: balif

Ciekawa gra o prostych zasadach z nowatorskim i bardzo fajnym mechanizmem kupowania nowych kart. Esencja rozgrywki są trudne decyzji czy zamienić już kartę na punkty (użyć jej jako część legendy) czy może jeszcze poczekać by korzystać z jej efektów. Taktyka wyczekiwania do samego końca z budowaniem legend nie zda egzaminu gdyż na koniec rundy możemy przenieść tylko kilka kart. Gra nie polega też na budowania silniczka do generacji punktów zwycięstwa choć wyszukiwanie synergii między kartami jest jak najbardziej wskazane. Comb między kartami znajdziemy dużo. Gra ma sporą regrywalność gdyż w rozgrywce bierze udział 5 z 8 dostępnych bogów(tali). W grze Jest sporo interakcji "nieagresywnej" (podbierania komuś karty by uniemożliwić zbudowanie comba lub ukończenie legendy), która niestety wymaga dobrego analizowania sytuacji u przeciwników co przy 3-4 spowalnia grę, dlatego mi najlepiej gra się w 2 osoby.
Grafiki są ładne jednak gra zupełnie nie posiada klimatu i temat mitologii sprawia wrażenie doczepionej do mechaniki co jest dla mnie dużym minusem. Komponenty są dobrej jakości jednak nie uzasadniają aż tak wysokiej bazowej cenny gry.