gry planszowe strategiczne > Tragedy Looper
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Tragedy Looper

Tragedy Looper

Co by było gdybyś mógł cofnąć się w czasie żeby zapobiec tragedii?

cena:

169.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 120 min.

wydawca: Z-Man Games (2014)
projektant: BakaFire

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Tragedy Looper, a time-loop deduction board game. A Mastermind will unfold a mystery while the Protagonists try to figure out what is going on.

As a Protagonist, your goal is to break out of the time loop maze and create a happy future. But you don’t know who is who, what is what, and you don’t even know how to win! However, you have the ability to travel back in time so you can replay the same script multiple times!

As a Mastermind, your goal is to trigger tragedies and feast your eyes upon the misery of your opponents. You have all the information, but you have to win every single loop. And when the Protagonists lose, the taste of victory is so much sweeter!
 
Content

5 game boards

1 Leader card

4 Extra card

34 Action cards

20 Script cards

118 counters

4 Summary sheets

1 Player's handbook

1 Mastermind's handbook 
 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-06-20 Dla fanów mangi "Higurashi..." i/lub "Umineko..." autor: lipny

Jeśli powyższe słowa coś Ci mówią i podoba Ci się idea serii "... Naku no Koro ni", nie czekaj tylko kup tą grę. Gra jest jedyna w swoim rodzaju, do tego stopnia, że trudno wytłumaczyć tą grę bez grania w nią, inaczej niż: "Zagrywasz karty i poruszasz postaciami i próbujesz zgadnąć kto jest kim" - co jest mało zachęcające. Jednak gdy do gry siądziesz i zaczniesz grać ze znajomymi, natychmiast odkryjesz genialność prostoty tej gry oraz klimat pętli czasowych znanych m. in. z w/w serii "Higurashii..." i "Umineko no Naku Koro ni".

Jeśli miałbym wskazać wadę, to jedyne co przychodzi na myśl to:
- gra jest na tyle nietypowa, że można mieć trudności nakłonić do gry bardziej "zwapniałych" graczy;
- w grze można znaleźć 10 scenariuszy - każdy, po zagraniu w niego, jest niegrywalny ponownie po stronie Protagonistów (jak najbardziej można jednak dalej grać jako Fatum, tyle że z innymi znajomymi). Minus ten może jednak niwelować fakt, że w instrukcji znajdziemy cały rozdział na temat jak tworzyć nowe scenariusze i wiele takich fanowskich scenariuszy możemy znaleźć na internecie (np. na BGG).

Mocno polecam, jeśli kręci Cię idea pętli czasowych w kryminale/horrorze i chcesz to przeżyć na planszy wraz ze znajomymi.
dodano: 2016-01-08 Gra dedukcji jakich mało! autor: Piotr Polikarski

Tragedy Looper jest bardzo ciekawą grą dedukcji. Jeden gracz jest głównym złym starajacym sie doprowadzić do tragedii, podczas gdy reszta graczy jest bohaterami starajacymi sie nie dość, że zapobiec owej tragedii to jeszcze odkryć jakie są jego niecne zamiary. By to zrobić, muszą użyć swoich umiejętności dedukcji i szans danym ich przez dziwne urządzenie/książkę/medalion które/która/który pozwala im zapętlić czas.
Gra działa poprzez układanie kart akcji na odpowiednich postaciach bądź miejscach.

Grywalność - 5/5
Gra jest bardzo wciągająca. Wymaga dużo myślenia ze strony głównego złego, by przypadkiem nie zdradzić za wiele bohaterom podczas rozgrywki, albo jeszcze lepiej, wyprowadzic ich gdzieś na manowce. Oczywiście bohaterowie tym bardziej nie maja łatwego zadania. Muszą odpowiednio wydedukować następny ruch głównego złego i ułożyć karty odpowiednio by mu pokrzyżować plany. Gra przychodzi z kilkoma scenariuszami do gry, ale bez obaw. Lud internetu stanął na wysokości zadania i stworzył własne scenariusze!
Zreszta, jakby tego było mało, sama instrukcja ma sekcje nauki tworzenia scenariuszy!

Złożoność - 5/5
Aż musiałem dodać nową sekcje do recenzji, gdyż trzeba nadmienić, że gra jest bardzo złożona. Nie ma aż tak dużo angielskiego na kartach, a w internecie wszystkie podpowiedzi są dostępne w języku polskim, nadal nie zaszkodzi by wszyscy gracze znali ten język.
Niestety w grze jest wiele pomniejszych reguł, które mogą zdezorientowac nowego gracza, podobnie jak mechanika, która każe graczom domyślać sie samych reguł gry.

Interakcja - 4/5
Interakcja zalezy od samych graczy. Zasady jasno tlumaczą, że gracze mogą wybrać, czy chcą się porozumiewać w trakcie gry czy tylko na poczatku każdej pętli. Pozwala to na dobranie poziomu trudności gry, a w samej rozgrywce można to klimatycznie podczepić pod to, że sie rozdzielają.

Losowość - 1/5
Nie ma losowości. Gra jest czysto dedukcyjna. Każdy ma zawsze te same karty i jeśli źle odczyta zamiary przeciwnika, łatwo może stracić te najmocniejsze.

Jakość wykonania - 3,5/5
Niestety karty są średniej jakości, ponad to ich grzbiety są strasznie do siebie podobne. Także to że ich grzbiety sa czarne, może spowodować że w końcu zaczna sie wycierać. Nie jest to nic wprawdzie z czym nie poradzą sobie koszulki na karty, ale odrobine mocniejsze karty by nie zaszkodziły.
Jeśli chodzi zaś o szate graficzna, wszystko jest utrzymane w konwencji japońskiego anime, co naprawde pasuje do samej gry. Dla fanów serii Persona bądź Higurashi When They Cry, można wydrukować sobie karty z postaciami z tych dwóch gier/anime.

Końcowa ocena - 5/5
Mimo drobnych braków w jakości wykonania, jest to gra czysto dedukcyjna, bez możliwości pechowego trafu. Gra działa równie dobrze na 3 jak i 4 osoby (na dwie jest przewaga graczy starających sie powstrzymać głównego złego bo nie potrzebują sie dogadywać i są w miare jednomyślni).
Ale to co mnie osobiście ujęło to genialne zróżnicowanie sposobów na zwycięstwo i praqwdziwa bitwa umysłów która trwa podczas rozgrywki. Czy to był blef, czy nie? Co sprawiło, że pętla zakończyła sie przegraną i musimy zaczynać od poczatku?
Dla wszystkich fanów gier dedukcyjnych jest to podstawowa pozycja. Polecam bardzo gorąco!