gry planszowe strategiczne > Neuroshima HEX: Nowy Jork (edycja 3.0)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Neuroshima HEX: Nowy Jork (edycja 3.0)

Neuroshima HEX: Nowy Jork (edycja 3.0)

Nowa edycja armii do gry Neuroshima Hex

cena:

31.00 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat

wydawca: Wydawnictwo Portal (2014)
projektant: Michal Oracz

wersja językowa: polska

Opis


Miasto Nowy Jork nie upadło. Zniszczone bombami atomowymi, zmienione w twierdzę pośród ruin, wciąż walczy w obronie ideałów Wolnej Ameryki. Z czasem stało się stolicą mini-państwa o tej samej nazwie i rozpoczęło krucjatę w sprawie odbudowy świata ludzi, uzurpując sobie przy okazji rolę przewodnika narodu i w miarę możliwości usuwając ze swej drogi wszystkich oponentów. Co rusz kolejne oddziały wyruszają na pustkowia w poszukiwaniu zasobów i przedwojennych technologii oraz werbując przydatnych ludzi. Samo miasto z czasem przekształciło się w policyjną twierdzę, jedno z niewielu bezpiecznych miejsc w zrujnowanym świecie, gdzie za spokój trzeba zapłacić posłuszeństwem.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-12-01 Dziewiąta armia do Neuroshimy autor: Jakub Seelau

Nowy Jork to przyjemna armia, która niestety nie wyróżnia się z tłumu. Mamy co prawda nowe jednostki (wyrzutnia rakiet i shotgun), ale występują tylko w jednej kopii. Jest nowa mechanika (szpieg), pozwalająca korzystać z wrogich modułów, ale nie jest to na tyle unikatowe jak wskrzeszanie się, czy jad. Sztab też jest nijaki. Jego umiejętność zwiększa życie sąsiadujących jednostek o jeden. Przydatne, to prawda, ale takie zwykłe. Armia na pewno warta polecenia osobom z defensywnym stylem gry, ale jest tyle różnych ciekawszych dodatków, że ciężko mi ją polecić na początek.

Polecana kolejność zakupu:
1.Missisipi
2.Sharrash
3.Neodżungla
4.Vegas
5.Death Breath
6.Mephisto
7.Doomsday Machine
8.Beasts
9.Stalowa Policja
10.Dancer
11.Nowy Jork
12.Smart
13.Iron Gang
14.Troglodyci
15.Sand Runners
16.Uranopolis
(Lista utworzona na podstawie własnych preferencji)
dodano: 2021-10-02 Jedna z moich ulubionych armii w NSH autor: Maciej Schwarz

Nowy Jork to kolejny mini dodatek-armia do kultowego Hex'a. Na chwilę obecną to jedna z 19 "talii" do Neuroshimy. Nie każda z wydanych armii jest najlepiej zbalansowaną, a zdarzają się i takie które są mocno wymagające. NJ jednak zdecydowanie należy do tych bardziej przystępnych. W Hex'ie zawsze musimy postawić na jakąś taktykę i choć Nowy Jork daje nam pewną różnorodność gry to armia zdecydowanie stawia na defensywę i nieco, mi przynajmniej, przypominam pod tym kątem Molocha. Dobrym przykładem obronnego charakteru tej armii jest np. zdolność sztabu dodająca wytrzymałość jednostek z nim sąsiadujących. Nowojorczycy nastawiają się raczej na walkę strzelecką i kontrolują tłum wprowadzając na pole bitwy nowe, silne bronie jak shotgun i wyrzutnia rakiet. Poza tym strzelcy wyborowi NJ mają w zanadrzu strzał snajperski. Nowojorczycy mają jednak jednostki walczące w zwarciu i, jak na armię obronną przystało, tarczowników. Silnym wzmocnieniem defensywy jest umiejętność przejmowania kontroli nad wrogimi modułami przez szpiegów. Okopujący się NJ wprowadza do gry minę będącą nowym typem żetonów - kaflem podłoża. Reagują one gdy na ich polu znajdzie się jednostka ale nie blokują pola na którym się znajdują i można ponad nimi strzelać czy dokładać na nie inne żetony. Reasumując, Nowy Jork jest przystępną, defensywną armią. To bardzo dobry wybór dla mniej doświadczonych graczy, a jednocześnie będący fajną zabawa dla weteranów. Wszystko zostało wydane, jak na Portal przystało, bez zastrzeżeń. Bardzo fajne, klimatyczne ilustracje, solidne wykonanie i czytelna instrukcja. W pudełku poza standardowym zestawem 35 heksów i instrukcja, pudełko zawiera: 9 znaczników ran, 2 znaczniki NJ, 1 znacznik sieci i 6 zapasowych oraz zapasowy żeton. Dodatek, tak jak wszystkie inne armie jest sprzedawany w przystępnej cenie nie przekraczając 3 dyszek. Jeżeli miałbym doszukiwać się wad to w zasadzie przychodzi mi na myśl dwie. Po pierwsze, NJ może nie pasować graczom preferującym agresywny styl gry. Po drugie, co niestety tyczy się 3/4 wszystkich armii, jak na razie nie powstały do nich hexogłówki, a więc i tryb solo. Reasumując Nowy Jork to jedna z moich ulubionych armii i z absolutnie czystym sumieniem polecam wszystkim, szczególnie gdy zastanawiają się jaką dodatkową armię dokupić jako pierwszą.