gry planszowe strategiczne > Civilization Wiedza i Wojna
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Civilization Wiedza i Wojna

Civilization Wiedza i Wojna

„Nigdy nie przerywaj swojemu wrogowi, kiedy popełnia błędy.”–Napoleon Bonaparte

cena:

129.90 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: od 120 do 180 min.

wydawca: Galakta

wersja językowa: polska

Opis


Za sprawą Wiedzy i Wojny, rozszerzenia do Gry planszowej: Sid Meier’s Civilization możecie objąć kontrolę nad sześcioma nowymi cywilizacjami. Losy Azteków, Anglików, Francuzów, Japończyków, Mongołów i Zulusów lezą w twoich rękach. Karty polityki socjalnej zapewniają większą moc i głębię strategiczną: dzięki nim gracze mogą usprawnić swoją drogę prowadzącą do nowych, zachwycających technologii, zaadaptować religię swej cywilizacji do dużego bogactwa i wysokiej kultury czy też poprowadzić agresywną  ekspansję popartą tradycją militarną. Niezależnie od obranej ścieżki, konflikt będzie nieunikniony, a nowy system walki sprawia, że bitwy są  bardziej taktyczne i zapewniają jeszcze więcej emocji. Rozszerzenie to wprowadza także nowe kafelki mapy, zabytki, nowy rodzaj budynków oraz wiele innych elementów.

Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra Sid Meier’s Civilization: Gra planszowa.

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
● 1 instrukcja ● 6 arkuszy cywilizacji ● 2 znaczniki zabytków ● 6 domowych kafelków mapy ● 6 wskaźników ekonomii ● 6 wskaźników wymiany handlowej ● 5 znaczników chatek ● 6 plastikowych łączników ● 6 neutralnych kafelków mapy ● 5 znaczników wiosek ● 6 znaczników cudów świata ● 6 znaczników poziomu kultury ● 5 znaczników państw-miast ● 5 znaczników Stoczni ● 7 znaczników programu budowy ● 94 małe karty ● 55 kwadratowe karty ● 1 nakładka na planszę rynku ●

Często kupowane razem z Civilization Wiedza i Wojna:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-03-23 I chociaż nie warto, to i tak kupisz autor: romeck

"Wiedza i Wojna" to drugi dodatek do znakomitej gry planszowej Sid Meier's Civilization, w Polsce wydanej przez Galaktę. I chociaż naprawdę nie jest tego wart, chociaż cena jego jest absurdalna w stosunku do zawartości, to i tak nie wyobrażam sobie, bym go nie kupił. No bo jak tu nie mieć tych dodatkowych cywilizacji - Anglików, Francuzów, Japończyków, Mongołów, Azteków i Zulusów ? Jak tu nie mieć dodatkowych kafli terenu, cudów świata, kart technologii czy wydarzeń kulturalnych, nawet jeśli nie ma ich zbyt wiele? No właśnie, trzeba je mieć, żeby gra żyła, dawała więcej frajdy i możliwości. Skąd zatem taka niska ocena z mojej strony?

Na moją końcową notę, oprócz ceny, składa się wszystko to, co przychodzi jako "nowe". Po kolei - nowe karty jednostek, czyli zastępcza talia kwadratowych kart określających rodzaj i siłę armii w naszym posiadaniu. Czemu nowe? Ktoś wymyślił, że lepiej będzie jeśli siła i wytrzymałość danej jednostki będą określane przez odrębne liczby. Wydaje się to logiczne i lepsze, ale pierwsze partie pokazały, że jest... dziwnie. Potyczki stają się przewidywalne, a barbarzyńcy z wiosek mają małą szansę wygrać z agresywnym najeźdźcą zagrywając jednostkę jako pierwsi. W dodatku karty nadal są mało czytelne, albo nawet są jeszcze mniej czytelne niż były dotychczas! Kolejna nowość - karty polityki socjalnej, będące czymś w rodzaju dodatkowych kart ustrojów. Potrafią dać niezły profit (np. dodatkowa karta wydarzenia kulturalnego na początku rundy), ale też powodują spory bałagan i dokładają kolejną cegiełkę do i tak wielu pobocznych zasad i zależności, na czym cierpi elegancja gry. Poza tym sprawiają wrażenie dosztukowanych na siłę. Stocznie - moim zdaniem nic godnego uwagi. Akcja i znaczniki rozpoczęcia programu budowy - dołożone najwyraźniej dlatego, że cuda świata, zwłaszcza te średniowieczne i nowoczesne są drogie i pozyskanie "młotków" aby je nabyć bywa kłopotliwe. Państwa-miasta - z pozoru ciekawe, ale potrafiące potężnie zachwiać balansem rozgrywki, a poza tym znów dołożone na siłę i odrobinę niejasne w użyciu.

Jak widzicie, szału nie ma. Na szczęście nikt nie każe nam tych nowości stosować. Nikt nie każe nam także kupować tego dodatku. No ale jakże to tak? Trzeba.
dodano: 2014-03-13 Dodatkowy dodatek autor: Marcin Milczarek

Sid Meier’s Civilization Gra planszowa, jest strategiczną grą planszowa na podstawie gry komputerowej o tym samym tytule.

Wiedza i Wojna jest drugim dodatkiem do tej bardzo dobrej gry strategicznej, wprowadza bardzo duża ilość innowacji.
W pudełku dostajemy bardzo dużą ilość elementów, a mianowicie:
-6 nowych cywilizacji , zarówno arkusze jak i kafelki domowe.
-6 neutralnych kafelków mapy.
-nowe karty armii, tu wspomnę ze fantastycznie zastępują one stare karty
-dostajemy dużo nowych kart technologi, kultury i innych, plus kilka kart które maja zastąpić kilka kart z podstawowej wersji gry, największą nowością w tym elemencie są karty polityk socjalnych które potrafią wspaniale rozwinąć grę szczególnie na początku rozgrywki.
-dostajemy spora ilość żetonów, nowe wioski i osady, nowe budynki, cuda świata oraz wiele innych.

Wykonanie wszystkich elementów stoi na wysokim poziomie, elementy są trwałe , a grafiki tak samo dobre jak w podstawowej wersji gry jak i w pierwszym dodatku, jedynym zastrzeżeniem mogą być nowe karty wojska bo są one w troszkę innym wymiarze niż karty podstawowe, co zmusza do kupienia nowych koszulek.

Podsumowując, jest to dodatek z kategorii "muszę mieć", wszystkie elementy dodatku powodują ze gra staje się jeszcze bardziej grywalna i pozwala na jeszcze większą swobodę w drodze do wygrania rozgrywki. Polecam wszystkim fanom Cywilizacji.