GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Trains

Trains

Zarządzanie nowoczesną siecią kolejową

cena:

229.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Alderac Entertainment (2013)
nr katalogowy: AEG5801
projektant: Hisashi Hayashi

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Nowoczesna kolej to zadziwiające rzeczy. Pociągi szybkie jak pociski, przewóz towarów i więcej - bez tego żaden kraj nie funkcjonowałby sprawnie.

Od transportu ludności po przewóz najważniejszych towarów, pociągi odgrywają ważną rolę w rozwoju kraju i jego ekonomii.

Zaczynasz z małym zestawem kart, lecz budując bardziej efektywną talię w ciągu gry będziesz mógł kłaść szyny i umieszczać kolejne stacje na mapie Osaki lub Tokio.

Zdobądź dostateczną ilość punktów a będziesz zarządzać najpotężniejszą koleją w nowoczesnej Japonii.

Zawartość:

530 kart
124 drewniane znaczniki
dwustronna plansza do gry
przekładki
Instrukcja

 

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z Trains:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-04-29 Dominion z chromem autor: iguana

Recenzja Trains będzie krótka. To w 100% Dominion, z dorzuconą mapą i budowaniem torów. Czy owa mapa wiele zmienia? Wg. mnie nie. Interakcja z niej wynikająca po prostu jest. Wypieków na twarzy nie powoduje. Główny nacisk jest na to, co w Dominionie: budowanie talii. Dokupowanie innych map jest stratą pieniędzy. Ważniejsze są nowe karty.

Osobiście grę sprzedałem, bo mając wybór wolę Dominiona za jego prędkość rozgrywki. Trains oferują ten sam ciężar i znacznie dłuższy czas gry. Gdyby Trains miał głębszą mechanikę, wtedy wydłużony czas byłby usprawiedliwiony. Ale nie ma. To to samo z bajerami.

Tytuł tylko dla wielbicieli gatunku.
dodano: 2014-01-14 Dominon zrobiony lepiej autor: tvaruk

Zalety:

+ Klasyczny Dominion rozwinięty o nowe, fajne mechaniki
+ Temat gry, który jest lepiej związany z tekstem na kartach i ciekawszy, niż budowanie bliżej nieokreślonego królestwa
+ Równie łatwy w tłumaczeniu nowym graczom, dodatkowe mechaniki powodują, że wyjadacze znajdą tu więcej dla siebie

Wady:

- brak kart umożliwiających negatywną interakcje przeszkadza wielu graczom (mi osobiście nie, zresztą mają być dodane w nadchodzącym dodatku)
- cena jest nieco zbyt wysoka jak na zawartość pudełka, zwłaszcza w porównaniu z Dominionem, od którego ma niewiele więcej dodatków
- mechanika "śmieci" może Ci się albo bardzo spodobać albo bardzo Cię zdenerować

Świetnie wydany i bardzo wciągający klon Dominiona. Z jednej strony bardzo dużo kart wydaje się zaczerpniętych z niego bezpośrednio. Z drugiej zaś strony fakt, że oprócz zdobywania punktów kartami można je też zdobywać poprzez budowanie na planszy, dodaje dynamiki i zmienia nieco klasyczny schemat, "Ty grasz, ja tasuję, nie interesuje mnie co robisz". Tu strategii jest więcej i wyznaczają ją nie tylko karty do wyboru, ale też wybrana plansza i lokalizacja na niej. Dodatkowo, jest też mechanika śmieci, które obciążają rekę nie dając nic w zamian. Dla niektórych to wielka wada tej gry i zbędny przedłużacz, według mnie to dodatkowa trudność, która czyni grę ciekawszą. Zarządzanie ręką jest przez to ciekawsze, mamy więcej istotnych decyzji do podjęcia.

Jeśli szukasz czegoś więcej niż czysty deckbuilding to, poza budową na planszy nie ma tu wiele innego - sprawdź Legendary albo Thunderstone'a. Jeśli masz już Dominiona (zwłaszcza z dodatkami) to też raczej nie wymienisz go na czyste Trains. Natomiast jeśli chcesz bardzo klasyczny deckbuilder i nie masz niczego takiego w kolekcji to serdecznie polecam Ci Trains. Po kupieniu tej gry Dominion został sprzedany i nie będzie mi go absolutnie brakowało.