GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Notre Dame

Notre Dame

Władza i intrygi w cieniu wielkiej katedry

cena:

117.00 79.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 79.9)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 75 min.

wydawca: Alea
projektant: Stefan Feld

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: polska

Opis w serwisie BGG

Opis


Gracze wcielają się role mieszkańców XV-wiecznego Paryża. Każdy z nich stara się podnieść znaczenie okolicy słynnej katedry Notre Dame.

Zasady gry są oryginalne ale dosyć proste. Mimo to gracze muszą cały czas, z kolejki na kolejkę, podejmować decyzje, które mają wpływ na dalszy przebieg gry. Jeżeli ktoś zdecyduje się na podjęcie wybranego działania, pozostałe w ogóle nie będą wykonane. Koncentracja na jednej dziedzinie powoduje automatyczne ignorowanie pozostałych. A to może być szczególnie niebezpieczne w obliczy zbliżającej się do miasta plagi ....

Po 9 kolejkach trwających około 75 minut gra się kończy., Wygrywa ten, który najlepiej wykorzystał swoje karty i uzbierał najwięcej punktów prestiżu.

 

Zawartość opakowania

  • 8 części planszy
  • 60 kart
  • 5 powozów
  • 5 pionków
  • 25 monet
  • 1 dzwonnik
  • 70 kamieni wpływu
  • 80 znaczników punktów prestiżu
  • 5 kamieni szczerów
  • instrukcja (10 stron)

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2009-03-06 Obowiazkowa gra kazdego gracza autor: pogons

Notre Dame to ciekawa i "madra" gra polegajaca na optymalizowaniu swoich ruchow w zaleznosci od tego jakimi kartami dysponujemy. Pomimo iz gra ma skonczona liczbe tur tj 9 po zakonczeniu rozgrywki nie ma sie uczucia niedosytu tylko wrazenie ze bylo tyle mozliwosci ruchow ile powinno.
Gra laczy w sobie wiele ciekawych mechanik znanych z innych euro gier jak zagrywanie karty z wlasnego deku (kazdy ma taki sam dek) by wykonac akcje, czy tez efekt zagrozenia jesli sie nie ochronimy przed jakims nieszczesciem (tu mamy plage szczurow).
Notre Dame z pewnoscia nalezy do gier bardziej wymagajacych ale po kilku partiach kazdy zalapie o co chodzi. Duzym plusem jest skalowalnosc gry. Zarowno na 2 jak i na 5 osob gra chodzi bardzo dobrze. Kolejnym atutem jest wykonanie. Zarowno plansza jak i karty prezentuja sie schludnie wpasowujac w klimat rozgrywki oraz sa bardzo czytelne.
Mnogosc drog prowadzacych do zwyciestwa oraz odpowiednia relacja jakosci rozgrywki i komponentow do ceny sprawiaja iz kazdy prawdziwy gracz powienien zaopatrzyc sie w ta euro gre. Jesli podobaja Ci sie klimaty i cezar rozgrywki z takich hitow jak Ksiazeta Florencji czy W roku smoka ta ta gra rowniez przypadnie Ci do gustu. Polecam!
dodano: 2008-10-03 IDEAŁ! autor: Blue

Jest to jedyna gra po Tichu, którą naprawdę zapragnąłem mieć w swojej kolekcji po kilku miesiącach uczęszczania na krakowskie spotkania planszówkowe. Tytułów w mojej kolekcji juz trochę sie przewinęło, są tytuły lepsze i gorsze, kilka strzałów w dziesiątke kupowanych w ciemno. Na spotkaniach ograłem wiele gier i to jest jedyna planszówka(pomijam Tichu, bo to karciana) w którą byłem w stanie grać raz za razem cały wieczór bez przerwy z niespadającą chęcią do kolejnej rozgrywki.

Gra posiada proste zasady, nie jest zbyt agresywna, ale nie jest też pasjansowata do tego stopnia co Turn und Taxis. Po poznaniu kart przy dobej pamięci gra potrafi odrobine nadwyrężyć mózgownice(ale nie tak jak bardzo Caylus czy WN, jednak zarządzanie ryzykiem, dochodzacymi kartami, ogarniecie tego co robia preciwnicy i jakie karty przekazuja wam naprawdę wystarcza żeby było nad czym myśleć :)).

Dróg do zwycięstwa jest wiele, nie ma jednej uniwersalnej. Na wyniki wpływa trochę los(równomiernie na wszystkich graczy co jest ważne) i posuniecia innych graczy. Blokowanie dostępu do Notre dame jest fajną strategią i często to właśnie karta z katedrą wywołuje wiele emocji w graczach :).

Gra jest o tyle fajna, że nie ma w niej bezpośredniego podkładania świń. Co za tym idzie nazbyt przewrażliwieni gracze nie powinni sie obrażać, rodzinność z interakcją i dość zminimalizowaną losowością. Moim zdaniem to strzał w 10-tkę! Polecam grę serdecznie każdemu :).



dodano: 2008-01-31 100% EUROGRY autor: Mateusz Górski

Doskonała gra Stefana Felda o zdobywaniu wpływów. Gra ma bardzo ciekawą mechanikę zdobywania wpływów w poszczególnych dzielnicach. Niby wszystko można sobie zaplanować ot takie wstawianie swoich kosteczek na plansze, ale trzeba się sporo nagłówkować żeby wygrać. Bardzo podoba mi sie pomysł z przekazywaniem 2 z 3 swoich kart akcji przeciwnikowi co często prowadzi do dylematów czasem koniecznie chcemy jakies dwie karty i akurat obie dostajem niby super ale jedna trzaba oddac :] a czasem czegos nie chcemy zupelnie ale jak oddamy to komus innemu to mozemy mu za bardzo pomoc i co tu robic :]
Dla mnie gra jest świetna i oczywiscie cudownie wydana.
Jest wiele mozliwych strategii wygrywajacych trzeba je tylko dobrze przeprowadzic.
Duym plusem jest tez skalowanie gry. Dziala swietnie 3-5 graczy. W 2 osoby wyglada to nieco inaczej, trzeba wiecej kombinowac i ma się większą kontrolę na rozgrywka.
Doskonale tez działa element presji szczurów które powoli opanowują naszą dzielnicę, a my stramy sie za wszelką cene je powstrzymać, żeby nie tracic punktów zwycięstwa i wpływów w dzielnicy.

GRA JEST NAWET NA 6 GWIAZDEK :]