gry planszowe strategiczne > Core Worlds
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Core Worlds

Core Worlds

Gra typu deck-building o międzygalaktycznych podbojach

cena:

169.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Stronghold Games
projektant: Andrew Parks

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Core Worlds is a deck-building card game for 2 - 5 players. The following are the central concepts of Core Worlds:

Central Zone: Throughout the game, new cards are drawn from the five Galactic Decks and placed face up in the Central Zone, the game's common play area. These cards include new Units and Tactics that the players can draft into their Empires, as well as Worlds that they can invade.

Empire: Each player represents an Empire that begins with a Home World and a Starting Deck. A player's Empire consists of all of the cards in his hand, draw deck, discard pile, and Warzone (tableau).

Fleet Strength: Each World possesses a Fleet Strength that represents the starships that defend it from attack. A World's Fleet Strength must be matched in order for that World to be successfully invaded. Many Units possess a Fleet Strength that a player can use to invade a World.

Ground Strength: Each World possesses a Ground Strength that represents the infantry and other ground forces that defend it from surface assault. A World's Ground Strength must be matched in order for it to be successfully Invaded. Many Units possess a Ground Strength that a player can use to invade a World.

Invasion: In order to add new Worlds to his Empire, a player must launch Invasions. A player performs an Invasion by discarding enough cards from his Warzone to match the Fleet Strength and Ground Strength of the World he is invading.

Warzone: Each player's Empire includes a Warzone, an area in front of the player where her conquered Worlds are displayed. Players also deploy Units from their hands face up into their Warzones, and later use these Units to invade new Worlds.

Stronghold Games expects that Core Worlds will round out our Essen (October) releases and will likely be available for preorder around that time.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-01-12 Solidne euro w klimatach sci-fi i 4x autor: Krzysztof Szarawarski

Core Worlds to bardzo dobra, choć czasochłonna gra euro w klimatach Sci-fi. W grze wcielamy się w cywilizacje, które niegdyś były częścią większego imperium, lecz obecnie starają się podbić jak najwięcej planet aby stworzyć własne imperia na zgliszczach starego, upadającego ciemiężyciela.

Gra, wbrew otoczce sci-fi jest przedstawicielką klasycznych gier euro, choć wykorzystuje mechanikę tzw. Deck-buildingu dzięki czemu każda partia zawsze zapewni nowe wyzwania i będzie zupełnie inna od poprzednich. Gracze zagrywają bowiem karty jednostek z ręki na swój obszar gry, gdzie karty te pozostaną, dopóki gracz nie wyda ich aby „podbić” planety z ogólnodostępnego obszaru gry. Podobnie rzecz się ma z kupowaniem nowych jednostek – co rundę do ogólnego obszaru gry dochodzą nowe jednostki, które gracze mogą wydać opłacając ich koszt energią, którą pozyskują co rundę z wcześniej podbitych planet. W ogólnym założeniu jest to dosyć proste i te czynności powtarza się przez kolejne rundy aż do końca gry, którą wygrywa gracz z największą ilością punktów (punkty zdobywa się za poszczególne planety, niektóre jednostki w trakcie rozgrywki a na koniec gry, otrzymujemy dodatkowe punkty z umiejętności podbitych Światów Centralnych – każdy z nich punktuje bowiem różne premie np. za posiadanie największej ilości jednostek latających etc).

Można by powiedzieć że jest tu niewiele gry w grze, gdyż interakcja między graczami ogranicza się do podbierania sobie kart z centralnego obszaru. Pomimo tego, jednak, gra ma swój urok i zdecydowanie urzeka przepięknymi grafikami, z których wiele wyszło spod ręki naszego rodzimego grafika – Marcina Rębisza. Dopasowanie mechaniki do klimatu sci-fi, wsparte piękną oprawą graficzną sprawia że do gry chce się wracać ponownie.

Zdecydowanie polecam Core Worlds wszystkim osobom lubującym się w klimatach Sci-fi a także eurograczom skupiającym się na optymalizacji i pozyskiwaniu możliwie największej ilości punktów.