GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Seeland

Seeland

Złoty wiek w historii Holandii

cena:

99.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 9 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Ravensburger
projektant: Wolfgang Kramer , Gunter Burkhardt

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka

Opis


Gra Seeland toczy się w złotej dla Holandii erze (XVII wiek). W tymże okresie prowincja Seeland zyskuje jeszcze więcej władzy, dobrobytu i na znaczeniu. Celem gry jest poszerzenie i czerpanie z lądu nad morzem. Gracze reprezentują kupców biorących udział w osuszaniu i pozyskiwaniu lądu. Zatem budują piękne wiatraki by odwadniać ziemie i tworzyć nowy ląd. W Seelenad będziesz musiał kupować nasiona i drewno i zbierać najlepsze plony. Gra posiada 4 zestawy zasad: gra podstawowa: proste zasady umożliwiające szybką naukę i gręgra podstawowa z dodatkami: dla zawansowanych graczytaktyczna gra: grana na odwrocie planszy ze zmniejszoną dawką losowości (do 20%)zaawansowana gra taktyczna: w dodatku do gry taktycznej znaczniki są umieszczane zakryte więc gra jest trudniejsza

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-03-24 lekka gra o wiatrakach autor: cbeyond

Po otwarciu pudełka z Seeland już na samym początku uwagę przykuwa bardzo ładne wykonanie gry i duża plansza, składana z modułów. Porządnie wykonane żetony i drewniane elementy potęgują pozytywne wrażenie. Czy jednak wygląd to jedyna zaleta tej gry? Myślę, że nie.
Dużym plusem jest możliwość stopniowania złożoności. W wersje podstawową prawdopodobnie można zagrać już z ośmiolatkiem, gdyż gra sprowadza się do zakupu kafelków (nasion lub projektów wiatraków) i wykładania ich w odpowiednich miejscach. Ciekawe urozmaicenie wprowadzają opcjonalni zarządcy, którzy zmuszają graczy do bardziej rozważnego dokładania kafli. Zarządcy sprawdzają, czy wartość punktowa otrzymana za zbiory odpowiada aktualnym oczekiwaniom miasta, za co gracz otrzymuje punkty bonusowe lub karne. Dodatkowe punkty przyznawane są za różnorodność upraw wokół wiatraka. Kolejnym opcjonalnym dodatkiem do gry jest tzw. ewidencja zbiorów. Gracze mogą dwukrotnie w czasie gry oznaczyć na torze punktacji przychód za uprawy wokół jednego wiatraka. Na koniec gry za zajęte miejsca na torze przychodów są przyznawane punkty. Ponadto można zdecydować się na rozgrywkę w wariancie taktycznym, który w dużym stopniu eliminuje losowość. Bardzo ciekawie rozwiązane jest oznaczanie aktualnych środków finansowych graczy bez konieczności wpłacania i wypłacania monet – wszystko, co związane z zakupami nasion i projektów wiatraków odbywa się za pośrednictwem czytelnie zaprojektowanego mechanizmu rondla.
Reasumując: jest to bardzo przyjemna, raczej lekka gra ekonomiczna, pozwalająca na dopasowywanie stopnia złożoności rozgrywki do wieku graczy. Ponadto świetnie się skaluje i rewelacyjnie działa w dwie osoby. Minusem może być ciągła powtarzalność czynności, która może powodować pewne znudzenie po kilku rozgrywkach, lecz w tej cenie gra absolutnie jest warta uwagi. Mocna czwórka.