GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu China

China

Strategiczna gra o władzę nad cesarstwem Chin

cena:

89.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Abaccus
projektant: Michael Schacht

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: polska

Opis


Rok 200 przed Chrystusem - w Chinach panuje niepokój i polityczna niestabilność, a państwo stoi na krawędzi wojny domowej. Siły Cesarza osłabły w wyniku zwiększonego wpływu żądnych władzy lokalnych książąt. Nieustanne walki ucichnąć mogą tylko z jednego powodu - nadejścia nowego Cesarza.

Zagrywając karty, gracze wznoszą domy rządowe i wysyłają emisariuszy na regionalne dwory. Zyskują punkty zwycięstwa za umiejętne stawianie domów, podobnie jak za udane przymierza między ich emisariuszami.

Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą punktów na końcu gry. W przypadku remisu zwycięża ten spośród remisujących, który ma więcej elementów (domów, emisariuszy i fortyfikacji) w zapasie.


Do gry nie jest wymagana znajomość języka obcego, a szybkie poznanie reguł gry umożliwi Ci dołączona polska instrukcja.

 

Zawartość opakowania

  • 57 kart regionów (w pięciu kolorach)
  • 100 domów (po 20 w każdym z 5 kolorów)
  • 45 emisariuszy (po 9 w każdym z 5 kolorów)
  • 5 kart punktów
  • 5 fortyfikacji
  • 9 żetonów punktacji
  • 1 pionek Cesarza
  • 1 plansza do gry
  • instrukcja

 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-07-12 Szybka i bardzo przyjemna autor: Łukasz Hapka

China oferuje wbrew pozorom bardzo wiele.
W prostą mechanikę (zagrywania kart) wplecione jest bardzo wiele ciekawie zazębiających się zależności: przewagi na prowincjach, układanie dróg, przewagi na dworze...
Tematyka i klimat są tu w zasadzie drugorzędne, ale za to dobrze oddane przez ilustracje na planszy.
Gra bardzo dobrze się skaluje (dwustronna plansza). Poza tym tury są naprawdę szybkie, bo nie robimy w nich dużo. Gra kończy się dość szybko, ale cała rozgrywka stawia przed nami mimo wszystko sporo wyborów i możliwości.
Na plus należy dodać, że w pudełku znajdziemy mini dodatek (wariant).
Poza tym na stronie autora znajdziemy kilka innych dodatków, plansz i ciekawostek. Bardzo polecam!
dodano: 2009-07-12 Godna polecania gra taktyczna autor: planszolandia

Fabuła gry choć wg. mnie mocno naciągana przenosi nas do około 200 roku p.n.e. kiedy to Chiny stoły na krawędzi załamania dotychczasowego systemu władzy. Mechanika gry opiera się na wystawianiu pionków na dosyć nie wielką i powiedziałbym ubogą graficznie planszę przedstawiającą 9 regionów Chin. Akcentem nawiązującym do Chin są oryginalne nazwy regionów, oraz tor punktacji w postaci muru chińskiego. Pionki (drewniane chińskie domki) oraz emisariuszy (walce z stożkami) wykładamy na planszę dzięki kartom występującym w 5 kolorach. Gracze prowadzą swoje działania, tak aby uzyskiwać przewagę ilości domków w danym regionie. Każdy z graczy w swojej kolejce dysponuje 3 kartami. Może zagrać jedną lub dwie karty w danym kolorze i umieścić domek lub emisariusza w regionie, która jest oznaczona również tym kolorem. Dwie karty tego samego koloru służą jako joker i zagrywając je można położyć elelenty na regionie posiadający dowolny kolor. Gdy wszystkie pola w regionie są zajęte następuje podliczanie punktów. Bardzo spodobała mi się regułą 3-2-1. Gracz może użyć 3 kart do położenia 2 elementów w 1 regionie. China to bezwględnie szybka gra taktyczna. Rozgrywka trwa około 40 minut. Gra jest szybka i to jest jest niewątpliwy atut, tylko szkoda, że umożliwia rozgrywkę od 3 graczy w wzwyż. Na uwagę zasługuje także fajny i zupełnie dla mnie nowy system punktacji w regionach. Gracz, który uzyskał najwięcej domków w danym regionie dostaje tyle punktów ile jest miejsc w tym regionie.Gracz posiadający drugie miejsce uzyskuje tyle punktów punktów ile pionków postawił gracz zajmujący pierwsze miejsce w regionie. Z kolei gracz trzeci dostaje tyle punktów ile postawił domków gracz zajmujący drugie miejsce. Warto sięgnąć po mało popularną a wg. mnie godną uwagi grę taktyczną Michalea Schachta