gry planszowe strategiczne > Neuroshima Hex: Duel
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Neuroshima Hex: Duel

Neuroshima Hex: Duel

Samodzielna gra dla 2 osób lub dodatek do Neuroshimy

cena:

62.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal
projektant: Michal Oracz

wersja językowa: europejska
instrukcja: polska

Opis


Tereny zrujnowanej fabryki zdawały się być idealnym terenem na ukrycie transportu gambli, który Johny i jego przyjaciele podprowadzili dwa dni temu z samego centrum Vegas.  Wydawało się, że stare betonowe silosy były jedynymi świadkami, na szczęście niemymi, tego jak Johny parkował ciężarówką w jednym z magazynów.

 Niestety, dla Johnego i jego kumpli, tak nie było.

 Zaterkotał karabin maszynowy, powietrze przecięły kule i nagle stara fabryka zamieniła się w ciasną pułapkę, z której nie ma wyjścia.  Grupa bandziorów z Vegas nie dała Johnemu żadnych złudzeń, to koniec. Kolejne ołowiane pociski pofrunęły w kierunku magazynu tnąc stare, pordzewiałe ściany.

 A kiedy wydawało się, że stara fabryka zamieni się w grobowiec, i że już nic nie uratuje Johnemu skóry, stało się coś zupełnie nieprzewidywalnego. Betonowe chodniki eksplodowały. Spod ziemi ku żołnierzom z Vegas wystrzeliły pnącza myślących roślin. To było piekło. Johny już tego nie widział. Zemdlał. Tymczasem fabryka zamieniła się w pole brutalnej bitwy…

 

Duel jest drugim dodatkiem do gry Neuroshima HEX. Podobnie jak pierwszy z linii dodatków, Duel zawiera dwie nowe armie oraz coś specjalnego – tym razem jest to unikalna plansza przeznaczona do rozgrywek dla dwóch graczy. Duel jest zarazem samodzielną grą – do gry nie potrzeba posiadać Neuroshimy HEX.

Pierwszą z armii w dodatku jest Vegas, armia ludzi, którzy wychowali się w mieście hazardu. Jej cechą szczególną jest umiejętność kontroli nad ludźmi i maszynami wroga za pomocą specjalnych jednostek – Agitatorów.

Drugą armią w dodatku jest Smart, ruchliwa, siejąca strach armia pół maszyn, pół mutantów, której eksperymentalne hybrydy przewożone są na pola walki w szczelnych transorterach.

Unikalna plansza przeznaczona do rozgrywek dla dwóch graczy posiada nowe, specjalne reguły – na siedmiu jej polach znajdują się specjalne miejsca, tzw. Terminale, które uruchamiane za pomocą punktów energii potrafią przeważyć szalę zwycięstwa na stronę jednego z graczy.

 

Zawartość pudełka:

  • 35 żetonów armii Vegas
  • 35 żetonów armii Smart
  • znaczniki armii
  • znaczniki "przejęcia"
  • plansza dla 2 graczy
  • instrukcja

 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-05-21 Doskonała strategia dla 2 graczy autor: rafalm

Bardzo dobra pozycja! Co ciekawe może to być zarówno dodatek do "pełnej" wersji Neuroshimy Hex, jak również pozycja samodzielna. Jako dodatek to oczywiście przede wszystkim dwie armie wzbogacające podstawkę. Armia Smart posiada wiele jednostek bojowych, do tego dość silnych, ale czasami brakuje jej żetonów akcji. Z kolei Vegas jest armią nie posiadającą tylu jednostek. Granie nią wymaga większego doświadczenia, bo jej siła opiera się na możliwości przejmowania jednostek nieprzyjaciela, ale umiejętne wykorzystanie tej zdolności może sparaliżować armie przeciwnika.

Z mojej perspektywy jednak bardzo ciekawą opcją jest dwuosobowa wersja gry. Mała mapa oraz dodatkowe zasady ogniw i zbierania energii stanowią bardzo ciekawą modyfikację zasad i spowodowały, że rozgrywka jest pozbawiona głównej wady większej siostry, czyli braku możliwości ruchów w przypadku słabego dociągu żetonów. Tu zawsze możemy je wymienić na energię, a ta umożliwia nam wykonanie dodatkowych akcji. Świetny pomysł, który powoduje, że Neuroshima Hex Duel sprawdza się dużo lepiej w rozgrywkach dwuosobowych.

Neroshima Hex Duel do doskonała pozycja, godna polecenia nie tylko wielbicielom postapo. To doskonała pozycja dla wielbicieli gier strategicznych, a dodatkowo fakt, że można w niej wykorzystać wszystkie armie NH sprawia, że możliwości modyfikacji rozgrywek jest wręcz nieograniczona.
dodano: 2009-11-09 kolejny świetny dodatek autor: Leser

Kolejny świetny dodatek do rewelacyjnej Neuroshimy. Nowe armie zamieszczone na zasadzie podobnej jak w Babel 13: zasady pierwszej są logiczną kontynuacją stylu z wersji podstawowej (podobnie jak Nowy York w B13), druga zaś wymaga niestandardowego kombinowania (analogicznie jak Neodżungla). Po wstępnych testach wykazują pełną kompatybilność z pozostałymi armiami (nie ma odchyłów ani na plus, ani na minus)
Nowa plansza prezentuje się bardzo dobrze, wręcz lepiej niż plansza z podstawki. Nowe reguły w sposób bardzo znaczący ograniczają losowość, choć zaprawionym w bojach graczom może być nieco ciężko do nich przywyknąć.
Dla fanów serii absolutny must have.