GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Torres

Torres

Gra strategiczna o budowaniu zamków. Najlepsza gra roku 2000.

cena:

149.00 129.00 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 129)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Abaccus
projektant: Wolfgang Kramer

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: polska

Opis


Torres to abstrakcyjna gra w której celem jest optymalne zarządzanie zasobami i dobre taktyczne korzystanie z pionków-rycerzy. Gracze starają się budować zamki i ustawiać swoich rycerzy tak aby w każdej kolejce zdobyć możliwie największą liczbę punktów. Zasoby ryerzy każdego gracza są ograniczone. Podobnie jest ze specjalnymi kartami pozwalającymi na przeprowadzanie różnych nietypowych akcji. Aby wygrać, trzeba efektywnie zarządzać tym co się już posiada, oraz zachować pełną świadomość tego jak sytuacja rozwinie się w kolejnych rundach.

Gra zdobyła niemiecką nagrodę Spiel des Jahres 2000, oraz tytuł najlepszej gry roku 2000 przyznaną przez Games Magazine (Game of the Year 2000).

  • 1 plansza
  • 92 wieże
  • 24 rycerzy
  • 4 znaczniki punktacji
  • 1 Król
  • 40 kart AKCJI
  • 4 karty KODEKS (karty ze skróconym opisem akcji)
  • 3 karty FAZA (opisujące fazę i podliczanie punktów)
  • 8 kart MISTRZÓW (używanych w zaawansowanej wersji gry)
  • instrukcja

 

 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2010-02-10 Godna uwagi autor: monga

Stawiam mocne 4.5 W grze budujemy zamki - różnej wielkości oraz wysokości i wystawiamy swoich rycerzy. Gra toczy się określoną liczbę rund po której jest punktowanie. Ten kto na końcu gry ma najwięcej punktów - wygrywa. Punkty zdobywamy za naszych rycerzy wystawionych w zamkach. W każdym zamku liczy się tylko nasz jeden rycerz, ten który stoi na najwyższym piętrze - liczba zdobytych przez niego punktów to nr piętra na którym stoi pomnożony przez powierzchnię zamku liczoną w kwadratach jakie zajmuje. Dodatkowo punkty specjalne są za posiadanie rycerza w zamku w którym przebywa król - ale wtedy rycerz musi znajdować się na ściśle określonym poziomie.

W każdej z rund każdy zawodnik ma do dyspozycji określoną liczbę części z których buduje się zamek. W swoim ruchu mamy do dyspozycji 5 punktów akcji, które możemy wykorzystać w różny sposób - możemy wystawić rycerza na planszę - ale tylko koło naszego innego rycerze i tylko na poziom 0 lub 1, możemy przemieścić się rycerzem o 1 pole - ale nie więcej niż o 1 poziom do góry, możemy wybudować kawałek zamku, wreszcie możemy też pociągnąć . kartę specjalną oraz zagrać kartę specjalną. Karty pozwalają wykonać akcje niedozwolone normalnie - jak na przykład przeskoczenie rycerzem o 2 piętra do góry.

Gra się bardzo ciekawie, i chociaż jest nad czym pomyśleć to nie na tyle, żeby w grze były przestoje - nie trzeba czekać długo na swoją kolejkę - gra toczy się płynnie. Myślę, że mogę polecić grę prawie wszystkim. Powinna sprawdzić się jako gra familijna (chociaż są od niej dużo lepsze pozycje w tej kategorii) jak i jako lżejsza gra dla bardziej zaawansowanych graczy. Mnie przypadła do gustu :)
dodano: 2009-02-07 autor: planszolandia

Tores to abstrakcyjna gra strategiczna wpisana w wyimaginowany świat budowli zamków. Gra zaliczana jest do kanonu gier strategicznych. W 2000 roku zdobyła niemiecką nagrodę Spiel des Jahres 2000, oraz tytuł najlepszej gry roku 2000 przyznaną przez Games Magazine (Game of the Year 2000). Rekomendacje tytułu stanowi Wolfgang Kramer (najbardziej utytułowany autor) oraz Michael Kiesling (autor Wikingów). Obaj stworzyli kilka bardzo dobrych pozycji min. Torres
Gracze wznoszą zamki za pomocą plastikowych wieżyczek. Każda rozgrywka zgodnie podzielona jest na trzy tury po których następuje podliczenie punktacji. Punkty uzyskiwane są za każdy zamek, który zdążyli pobudować w tym okresie, a w którym znajduje się ich rycerz. Na wynik składają się powierzchnia zamku i poziom, na którym stoi rycerz. Gracz, który po trzech latach zgromadzi najwięcej punktów zostaje zwycięzca.
Obecna edycja gry jest drugą, przygotowaną przez Rio Grande Games. Wykonanie komponentów do tej gry jast na bardzo wysokim poziomie edytorskim. Niewielkich rozmiarów plansza i bardzo solidne plastikowe wieże zamków wyglądają bardzo dostojnie i wszystko bardzo ładnie komponuje się podczas gry. Kolorytu dodają drewniane pionki w jaskrawych kolorach rycerzy Gra przyciąga wzrok podczas gry dużym kontrastem i nasyceniem kolorów. Gra jest wg. mnie pop prostu skromna ale bardzo ładna. Obecna wersja jest zupełnie niezależna językowo. Wszystkie akcje zostały opisane za pomocą obrazów i ikon w Kadeksie Gracza.
Torres, gra strategiczna wymagająca od gracza podejmowania trafnych decyzji strategicznych i taktycznych. Posiada on ograniczone zasoby zamków i rycerzy. Musi ustalać taktykę w opraciu o ruchy przeciwników. Po rozegraniu kilku partii dostrzegamy, że możemy wybierać, między rożnymi zagraniami taktycznymi i mamy do wyboru kilka strategii. Gra ma bardzo duży potencjał. Jeżeli nie zależy wam na grze powiązanej z temam (abstrakcja ) ta Torres jest pozycja godną uwagi. Rozgrywka przebiega płynnie i jeżeli nie zastanawiamy się za długo nad budową i ruchami rycerzy zajmuje do 60 minut. Gra bardzo dobrze się skaluje w każdym wariancie gy.