gry planszowe strategiczne > Everdell (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Everdell (edycja polska)

Everdell (edycja polska)

Rozwijaj swoją osadę w przeuroczej krainie Everdell

cena:

212.90 189.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 189.9)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: od 40 do 80 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: James A. Wilson

wersja językowa: polska

pasujące koszulki: 44x63 (31 szt.) standard ccg (156 szt.)

Opis w serwisie BGG

Opis


W uroczej dolinie Everdell, pod gałęziami wysokich drzew, wśród omszałych głazów, rozwija się cywilizacja leśnych zwierząt. Wiele lat minęło od jej początków i wreszcie nadszedł czas, by odkryć nowe tereny i zakładać zupełnie nowe miasta. Gdy zasiądziesz do gry, wcielisz się w lidera grupy stworzeń, które wyruszą na podbój nieznanego. Trzeba będzie zbudować wiele budynków, poznać nowe stworzenia i dać się ponieść nadchodzącym wydarzeniom. To będzie pracowity rok!

Everdell to dynamiczna gra oparta o mechanikę przydzielania pracowników. Uwodzi przepięknym wykonaniem i oferuje wiele dróg do zwycięstwa, dzięki czemu jej odkrywanie jest prawdziwą przyjemnością.

Na czym to polega?
W swojej turze gracz może wykonać jedną z trzech akcji:

- Przydzielenie pracownika. Każdy z graczy posiada własną pulę pracowników, których może umieszczać na planszach, wydarzeniach oraz kartach celów. Odpowiednio przydzieleni pracownicy podejmują różne czynności, które wspierają rozwój naszej strategii jak na przykład pozyskiwanie zasobów czy umożliwienie dobierania kart.
- Zagranie karty. Każdy z graczy buduje i rozwija własne miasto. Zagrywanie kart generuje różnego rodzaju zasoby, otwiera przed nami nowe możliwości, a ostatecznie pozwala również na zdobywanie punktów. Dzięki wzajemnemu wpływowi kart na siebie, każdy z graczy ma szansę wprowadzić w życie oryginalną i indywidualną strategię.
- Przygotowanie do kolejnego sezonu. W ramach tej akcji pracownicy wracają do zasobów gracza, możliwe jest również dobranie kolejnego pomocnika.

Dlaczego pokochasz tę grę?

Everdell to gra bardzo wielu możliwości, która zmienia się z każdą rozgrywką: do pojedynczej partii wykorzystujemy tylko niewielką część komponentów, a zmienne układy na planszy gwarantują stopniowe odkrywanie różnorodnych strategii.
W grze bardzo ważna jest sfera wizualna. Pole gry przypominające pień drzewa, pieczołowicie zaprojektowane żetony surowców, a do tego grafiki pełne uroczych zwierzątek w przeróżnych konfiguracjach i pomysłowych ujęciach. Kto nie lubi uroczych zwierzątek? :)
Jednak niech nikogo nie zwiedzie słodka tematyka – przy Everdell mamy naprawdę sporo kombinowania, a sama gra skierowana jest raczej do dorosłych i starszych dzieci niż do maluchów. To wielowymiarowa gra, w której trzeba zintegrować różne czynniki mające wpływ na ostateczny wynik.

Zawartość pudełka:
plansza
4 żetony wydarzeń podstawowych
żetony punktów (10 x "3 punkty", 20 x "1 punkt")
20 żetonów użycia
8-ścienna kość (do gry solo)
128 kart stworzeń i budowli
11 kart lasu
16 kart wydarzeń specjalnych
30 jagód
30 gałązek
25 bryłek żywicy
20 kamyków
Wieczne Drzewo
instrukcja

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-03-12 Ładne i dobre autor: Rafał Zdunek

Wielu tę grę kupiło oczami, więc zacznę od wykonania, które jest świetne. Dobrej jakości karty i tektura, ładne meeple, no i znaczniki zasobów, które uwielbiam. Zwłaszcza gumowe jagódki, choć lubią uciekać ze stołu. :) Jedynym mankamentem jest tutaj drzewo, które sprawia więcej problemów niż pomaga... Niemniej można je bez problemu zdjąć z planszy i po prostu o nim zapomnieć. Natomiast serce w tej kradną ilustracje, które są prześliczne! Co prawda wszystko jest tutaj słodkie i cukierkowe, co nie wszystkim może przypaść do gustu, ale ja tam lubię pooglądać sobie ilustracje na kartach.

Struktura gry jest taka, że gramy 4 pory roku, gdzie zagrywamy meeple i karty, a jak nie możemy lub nie chcemy nic więcej robić, to przygotowujemy się do następnej pory roku, tj. zbieramy meeple z planszy i odpalamy produkcję albo dostajemy karty -- w zależności od pory roku. Istotne jest też to, że gracze mogą skończyć w różnym czasie, lecz o ile ktoś nie zagrał bardzo źle, to ten końcowy downtime jest zazwyczaj krótki.
Mechanicznie w grze chodzi głównie o zagrywanie kart i budowanie naszego tableau oraz wysykaniu pracowników, żeby zdobywali dla nas zasoby, którymi opłacimy koszty kart lub żeby zdobyć punkty zwycięstwa zabierając tym samym możliwość zapubktowania przeciwnikom.
Ja tę grę odkryłem po czasie. I mam wrażenie, że można do niej mieć dwojakie podejście, tj. grać sobie na spokojnie, bez napinki, po prostu cieszyć się obcowaniem z tym tytułem, zbudować mały silniczek z kart i zrobić jakąś satysfakcjonującą rzecz albo dwie w trakcie rozgrywki i po prostu się dobrze przy tym bawić. Druga opcja jest dla mnie drugim dnem tej gry, drugą jej warstwą. Ja do niej dotarłem jak już trochę zapoznałem się z kartami i zacząłem widzieć połączenia i zależności między nimi. Ja zdecydowanie wolę ten drugi mod i odkąd go odkryłem, czy może się nauczyłem gra mi się zdecydowanie przyjemniej.

Dzięki losowemu setupowi i kartom ta gra ma niemal nieskończoną regrywalność. Jest niestety przy tym losowa, co potrafi zaboleć, gdy desperacko poszukujemy konkretnej karty... Z kolei jeśli chodzi o skalowanie to zmienia się tu, oprócz downtime'u, zdecydowanie najbardziej przemiał kart, co trochę ułatwia i uprzyjemnia grę (mimo tego, że jest jedna osoba więcej do zabierania nam kart z wystawki).

Podsumowując bardzo polecam ten tytuł, zarówno do pogrania sobie, jak i pomzmóżdżania nad tym.
dodano: 2022-05-24 bardzo ładnie, bardzo dobrze autor: Miszon

Przyznam, że Everdell zaskoczył mnie przy pierwszej rozgrywce. Owszem, o grze było sporo, ma masę dodatków, "daje po oczach" ładnymi okładkami i obrazkami, widać w necie ten tytuł, ale jakoś nie miałem okazji zetknąć się z nim bezpośrednio, czy choćby obejrzeć, jak wygląda rozgrywka. W każdym razie, zaklasyfikowałem sobie jakoś w umyśle ten tytuł jako taką typowo familijną rozgrywkę, względnie familijną plus, z bardzo ładnymi obrazkami i miłym tematem.
Tymczasem, w praktyce okazało się, że mamy tutaj do czynienia z naprawdę mięsistą grą, z potencjałem do tworzenia kombosów, masą zależności między kartami i ogromną regrywalnością już w samej podstawce (a co dopiero z dodatkami!).
Zasady są bardzo proste: albo stawiamy naszego robotnika (których z upływem gry mamy coraz więcej), albo zagrywamy kartę (z ręki, bądź ze wspólnego rynku), albo pasujemy zabierając robotników z planszy.
Czyli mamy tutaj typowy worker placement (robotnicy zbierają dla nas surowce) plus budowanie własnego tableau (karty wykładamy przed siebie, możemy ich wystawić max. 15, oczywiście istnieją możliwości zastąpienia leżącej już karty inną, o ile pozwala nam to efekt karty). Zważywszy jednak na ogrom opcji, które oferują karty, masę zależności między nimi (za niektóre trzeba płacić, ale ponieważ karty dzielą się na budynki i stworzenia, to posiadając budynek, możemy wystawić potem stworzenie za darmo), jest tu NAPRAWDĘ sporo kombinowania . O ile pierwsza "era" w grze (czyli pora roku - zaczynamy zimą, kończymy jesienią) jest krótka: nie mamy jeszcze surowców i tylko 2 robotników, to końcowa ciągnie się długo, bo jest dużo myślenia nad tym, jak efektywnie wykorzystać posiadane surowce i karty.
Ciekawym mechanizmem jest to, że "pory roku" w grze dla każdego z graczy płyną osobno. Z początku nas to dziwiło i nie bardzo sobie wyobrażaliśmy, jak to wypadnie w praktyce, okazało się, że to jest niemal naturalne w trakcie gry, a dodatkowo dodaje element kombinowania: kończąc porę roku zabieramy robotników i bierzemy dodatkowych na kolejny ruch, a przed wiosną i jesienią także produkujemy surowce i jest to plusem. Ale jednocześnie odsłaniamy pola, które zablokowali nasi robotnicy i stają się one dostępne dla przeciwników, którzy być może mają jeszcze robotników w zanadrzu (albo już zaczęli kolejną porę roku i dostali już dodatkowych).
Ponieważ sporo kart będziemy odrzucać (można mieć tylko 8 w ręku), ich pula będzie cały czas rotować. Dodatkowo mamy do zdobycia specjalne osiągnięcia, których pula jest bardzo ograniczona, ale losowana z dużo większej liczby. Obie te rzeczy sprawiają, że każda rozgrywka może być nieco inna, czyli pozytywnie wpływa na wspomnianą wcześniej regrywalność.
Co prawda, jakoś trudno mi sobie wyobrazić, by rozgrywka na 2 osoby trwała pudełkowe 40 minut, a na 4 - 80, gra jest nieco za długa (na 4 może dojść do dwóch godzin, a w pierwszych rozgrywkach to nawet na pewno), ale to już pytanie do wydawców, czy specjalnie zaniżają te opisy (sensowniej byłoby chyba 60-120 napisać).
Podsumowując: pod płaszczykiem ładnych, bajkowych grafik kryje się kawał całkiem rozbudowanej gry. Polecam.
dodano: 2021-12-22 Everdell autor: probe9

Mam problem z tą grą. Z jednej strony - wizualnej wydaje się być idealną grą służącą wprowadzeniu w świat gier dzieci. Jednak dość szybko okazuje się, że za absolutnie ślicznym wykonaniem kryje się stosunkowo ciężka gra. Więc zdecydowanie nie jest to gra dla najmłodszych.

Od strony wizualnej można przyczepić się chyba jedynie do najbardziej charakterystycznego elementu gry - drzewka. Za każdym razem trzeba je składać i rozkładać bo złożone oczywiście nie zmieści się do pudełka. Ciągłe składanie i rozkładanie z czasem będzie miało wpływ na jego żywotność. Aspekt gameplayowy również jest wątpliwy - przy grze w pełnym składzie, stosunkowo łatwo o przypadkowe zrzucenie jakiegoś elementu. Reszta jest najwyższej jakości - od grafik na kartach po świetną planszę a na meplach oraz znacznikach surowców kończąc. Mechanicznie też nie jest najgorzej, gra się rozkręca dość powoli bo w 1 porze roku wykona się pewnie z 1-2 akcje. Potem wszystko się rozkręca a podczas ostatniej pory roku głowa zaczyna boleć :) Jest w tej grze nieco losowości, czasami niepotrzebnej tak jak w kartach wydarzeń specjalnych (dlatego dodatek Święto Lata to must have, który te karty wymienia na rozsądniejsze), ale poziom kontroli nad grą jest jak na mój gust odpowiedni.
dodano: 2021-12-14 Polecam wszystkim deck-builderowcom autor: mbroni

Jedna z lepszych gier na rynku. Grafiki są śliczne, zasady relatywnie proste, poziom wejścia bardzo niski. Gra familijna, która dobrze nada się również dla graczy wagi ciężkiej lub par. Bardzo dobrze skaluje się na dwie osoby, szczególnie jeśli zagra się jedynie połową talii.

W grze chodzi o to, aby zbudować sobie najpiękniejsze królestwo budując karty. Robi się to używając surowców takich jak kamień, drewno, bursztyn (do budowania budynków) lub jagody (do budowania zwierzątek). A żeby ów surowce zdobyć należy umiejętnie ustawiać swoje pionki (swoją drogą prześliczne meeple w kształcie różnych leśnych stworów).
Także mamy tutaj worker placement połączony z deck buildingiem. Nie ma zbyt wiele negatywnej interakcji, chyba że zaliczymy tu podbieranie komuś karty lub zastawianie swoim meeplem najatrakcyjniejszego pola na planszy.

Gra na dwie osoby decyzyjnym graczom zajmuje maksymalnie do 30 minut.
Serdecznie polecam, do gry chętnie siadają wszyscy moi znajomi :)
dodano: 2021-05-07 Najlepszy tableau builder na rynku autor: pawelacb

O Evedell mógłbym pisać godzinami, to jedna z najlepszych gier jakie poznałem, a na koncie mam ich już z 900. To jedyna karcianka, w której pamiętam dosłownie każdą kartę, razem z jej efektem, oraz powiązaniem. Z jednej strony to klasyczny worker placement, z drugiej klasyczy tableau builder, ale razem to gra ponadczasowa i nietuzinowa. Świetny temat, przepiękne wykonanie, no i ta mechanika, przy której ręce same składają się do oklasków. Twist z przechodzeniem do następnych rund w różnym czasie dla każdego gracza, powiązania pomiędzy kartami budujące dodatkowo warstwę strategiczną gry, liczba możliwości i efektów jakie zapewniają nam karty. Wszystko przemyślane i dobrze zbalansowane, a losowość... cóż, to karcianka, więc jest i losowość, ale gwarantuję, że tę można mocno ograniczyć, wystarczy po prostu poznać grę.
dodano: 2020-11-03 Przepiękna gra! autor: Shaw

Muszę przyznać, że do gry podchodziłem nieco sceptycznie, spodziewałem się raczej lekkiego tytułu dla dzieci, a w nie do końca tak jest. Wiek 13+ jest lekko przesadzony moi zdaniem, można by to było obniżyć do 12 albo nawet 11+, nie jest to bardzo zaawansowana i skomplikowana gra, ale też nie jest to prosta i prostacka gra, gdyż zmusza do myślenia i kombinowania zarówno grze z innymi graczami, jak i w grze solo, tryb solo niestety testowałem tylko raz, więc za dużo nie mogę o nim powiedzieć, jednak normalna rozgrywka to świetna zabawa. Długość rozgrywki jest w sam raz, tak koło 20 min na gracza, jeśli zna się grę. Ilustracje się cudowne, jest to jedna z najładniejszych gier w jakie grałem i chętnie się ogląda ilustracje na kartach. Komponenty oraz figurki tez są bardzo fajnie wykonane, a dodatkowo są solidne. Najbardziej jednak irytuje drzewo, które jest niepotrzebnym "bajerem" i dostarcza wielu problemów, najlepiej jest jest złożyć za pierwszym razem już takie zostawić gdzieś na półce, bo przy składaniu i ponownym rozkładania łatwo o jego uszkodzenie, ale tak na prawdę nic nie stoi na przeszkodzie aby poszczególne piętra z drzewa leżały luzem, tyle że większy stół jest potrzebny. Everdell może nie ma innowacyjnej mechaniki tzn worker placement, ale na pewno ma oryginalny klimat leśnego miasteczka. Nie można też powiedzieć, że mechanika tu jakąś kopią z innej gry, bo tak nie jest. Gra łączy kilka mechanik, do tego dodanie nieco świeżości, drugiej takiej gry nie ma, ale poszczególne mechaniki już jak najbardziej występują w innych tytułach.
dodano: 2020-08-13 Jak dla mnie ideał :) autor: malpka089

Bardzo lubię estetycznie wykonane gry. Często wykonanie produktu stawiam na równi z mechaniką rozgrywki, bo przecież miło grać ładnymi elementami, kartami z śliczną grafiką, dobrej jakości plastikiem/tekturą. Dlatego np. świetna mechanicznie i tematyczne Terraformacja Marsa pod względem wizualnym jest mocno odpychająca dla mnie i nie potrafię w 100% czerpać z niej radości.

Everdell właśnie pod względem wykonania jest rewelacyjne. Już samo pudełko jest miłe w dotyku, matowe i gładkie. Grafiki na kartach, planszy, drzewie są rewelacyjne, oznaczenia na planszach czytelne, ładne surowce zrobione z drewna, plastiku dobrej jakości i gumy. Tektura z której zrobione są karty to bodajże jedna z lepszych jaką widziałem. Podobnie jest z planszą i drzewem - gruby, twardy materiał, miły w dotyku, niepodatny na zgięcia.

Jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki to gra jest Euro worker placementem, choć z paroma twistami. Niczym w Cavernie, Agricoli itp. stawiamy swoich robotników na polach pozyskujących surowce, odpowiadających za ich wymianę, pola interakcji z innymi graczami. Zbieramy karty budowli i postaci, które po spełnieniu określonych warunków i zebraniu surowców możemy dodać do naszego miasta, jest ich bodajże 5-6 rodzajów i różnią się efektami (natychmiastowy, przez całą rozgrywkę, co porę roku etc.). Karty budowli pozwalają nam na darmowe wykupienie postaci, która w danej budowli mieszka, jeśli jej karta jest w naszym posiadaniu "w dłoni" lub na polanie. Ciekawą mechaniką jest właśnie dostęp do polany, na której leżą odkryte karty i każdy z graczy może je włączyć do swojego miasta - zapobiega to utykaniu i nudnemu dobieraniu, aż pojawi się coś ciekawego. Fajną sprawą jest także, że karty w naszym mieście często posiadają własne pole dla robotnika z ciekawym efektem - zbieraniem dodatkowych punktów zwycięstwa, interakcją z innym graczem, modyfikacją naszego sposobu grania. Strona wizualna gry może sugerować lekką produkcję dla dzieci, o trudności co najwyżej grzybobrania - nic bardziej mylnego :).

Gra jest umiarkowanie skomplikowana, na pewno lżejsza niż poważne niemieckie euro-kolosy i przy sprawnym wytłumaczeniu, myślę, że po 15-20 minutach wszyscy przy stole będą już rozumieć o co chodzi. Jest sporo kierunków, w które możemy się 'budować' a każda rozgrywka jest nieco inna z powodu losowego przydzielania kart modyfikujących rozgrywkę po bokach polany. Dochodzą jeszcze dodatki, ciekawy tryb dla jednego gracza i mamy sporo zabawy.
dodano: 2020-05-27 Baśniowa przygoda autor: panfantomas

"Everdell" to gra typu worker placement. Czyli mamy do dyspozycji kilka zwierzaków, które wysyłamy na planszę w celu zbierania surowców i wykonywania różnych akcji. W międzyczasie rozbudowujemy i zaludniamy swoje miasteczko kartami zarówno dostępnymi na ręce jak i we wspólnym rynku kart. Zasady gry są proste i można je bez problemu wytłumaczyć początkującym graczom. Oczywiście jak to w tego typu grach bywa, im dłużej trwa gra, tym bardziej musimy kombinować i efektywnie dokładać karty do naszego miasta. Karty łączą się ze sobą, posiadanie jednej da nam coś na drugiej itp.

Poza fajną mechanikę warto wspomnieć o wykonaniu. Jest świetnie. Mamy małe jagódki, kamyki, drewniane zwierzaczki. Pudełko ma plastikową wypraskę, nie musimy więc kombinować jak wszystko ułożyć w środku. Jedynym mankamentem jest (nie)sławne drzewo, które jest zarówno reklamą gry jak i jej zmorą. Drzewko jest z kartonu, po rozłożeniu daje fajny klimat w grze, ale nie radzę go składać ;) Nie wytrzyma zbyt wielu takich akcji. Lepiej postawić gdzieś na półce rozłożone.
dodano: 2020-04-16 Przepiękna i prosta, ale zarazem nie banalna. Polecam! autor: astegor

Everdell to hit, którego docelowym klientem jest..... to skomplikowane.

Po pierwsze Everdell jest prześlicznie wydaną grą. Grafiki na kartach, plansza, drzewo i surowce - wszystko doskonale się dopełnia. Gra sprawia wrażenie jakby była kierowana do dzieci, ale.....
Mechanika worker pleacementu i comba karciane, których wykonanie wymaga intensywnego planowania są na tyle "mózgożerne", że zadowolą nawet taktyków.
Karty generujące karty... karty generujące surowce... limit kart do zbudowania w mieście... kombosy karciane....a jakby tego było mało to jeszcze wydarzenia, które dopełniają wizję świetnej gry z głębią, która mimo "Easy to Play" jest zdecydowanie "Hard to Master".
Jedyny minus dla strategicznie planujących to losowość doboru kart z tali. No i zostaje jeszcze to drzewo, które.... lekko mówiąc ma być ładne i to w zasadzie wszystko.

Odpowiadając na najważniejsze pytanie:
Czy polecam?
Bardzo dobry worker pleacement z manipulacją kartami i optymalizacją ruchów. Dla dzieci - to mimo wszystko średni pomysł. Cena jest lekko zawyżona tekturowym drzewem, którego zasadność w tej grze jest... wątpliwa. Gra mimo wszystko broni się rozgrywką i estetyką.
Zdecydowanie polecam!
dodano: 2020-03-18 Pięknie wydana, trzeba się nakombinować autor: Daisy

O bardzo wysokiej jakości elementów gry można przysłowiową książkę napisać, piękne grafiki na kartach, wśród surowców urzekają gumowe jagódki i piekne figurki zwierzaków. Niech nie zmyli Was wizualna bajkowość gry bo bajecznie wcale nie jest jak dochodzi do rozgrywek.Gra jest podzielona na pory roku, w dwóch pierwszy może za dużo się nie dziać dwie kolejne mogą się przekształcić w wielopłaszczyznową, zawikłaną strategię każdego z graczy. Trzeba być bardzo uważnym i nieźle kombinować. 12letnia córka ogarnęła temat lepiej niż rodzice :) Polecam.
dodano: 2020-01-30 Dobra autor: Paweł Dragańczuk

Ciekawa gra euro i worker plecement, gdzie grupa grających w Everdell będzie mogła budować swoje miasto w lesie według swoich potrzeb i możliwości. Tytuł warto zagrać a że względu na piękne grafiki {jak Root} cieszy oko i duszę. Polecam