gry planszowe strategiczne > Szarlatani z Pasikurowic
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Szarlatani z Pasikurowic

Szarlatani z Pasikurowic

Gra o tworzeniu eliksirów dla znachorów i szarlatanów!

cena:

119.90 PLN

czas gry: ok. 45 min.

wydawca: G3 (2018)
projektant: Wolfgang Warsch

wersja językowa: polska

Opis

Raz w roku, na dziewięć dni, rynek w Pasikurowicach otwiera swoje podwoje. Najlepsi znachorzy i szarlatani z całego kraju zjeżdżają się, aby zaprezentować swoje lecznicze mikstury. Czkawka, cuchnące stopy, tęsknota za domem, nieszczęśliwa miłość - mają lek na wszystko. Wszyscy prześcigają się w warzeniu swoich eliksirów.

Gracze wcielający się w szarlatanów dobierają składniki ze swoich woreczków i dodają je do kociołka. Czynią tak dopóty, dopóki nie uznają, że eliksir jest gotowy. Muszą jednak uważać, bo jeśli dodadzą zbyt dużo specjalnego składnika, kociołek eksploduje!

Kluczem jest więc odnalezienie właściwego momentu, w którym należy przerwać dobieranie składników. Dobrą strategią może być rozpoczynanie od mniej skomplikowanych eliksirów, aby zdobyć punkty i monety za które można kupić nowe składniki. Kupno najbardziej wartościowych składników, odrobina szczęścia i kolejny eliksir może być najlepszym spośród tych, jakie uwarzyli wszyscy znachorzy w całym kraju.

Zasady i cel gry:

Celem rozgrywki jest warzenie jak najlepszych mikstur.
Na początku rozgrywki, każdy z uczestników zabawy otrzymuje planszetkę, przedstawiającą kociołek oraz woreczek z początkowymi składnikami.
Gra trwa dziewięć rund, podczas których, wszyscy gracze w tym samym czasie, losują składniki i dokładają je do swoich kociołków.
Gracze sami decydują kiedy chcą przerwać losowanie składników, muszą jednak uważać – jeśli wartość białych znaczników na planszy przekroczy siedem, to kociołek wybucha!
Po tym jak wszyscy gracze skończą losować składniki, następuje rozpatrywanie zawartości kociołków.
Ważnym etapem jest kupowanie nowych składników do woreczków. Pozwala to na tworzenie coraz lepszych mikstur!
Grę urozmaicają karty zmieniające zasady rozgrywki. Zwycięży gracz, który zdobędzie najwięcej punktów.

Zalety gry:

przepięknie kolorowa oprawa graficzna
proste do opanowania zasady rozgrywki
składniki mogą zmieniać swoje działanie, ponad 2000 możliwych kombinacji
bardzo wysoka regrywalność
doskonale się skaluje, idealna zarówno dla dwóch, trzech jak i czterech graczy
wysokiej jakości wykonanie elementów
dodatkowy tryb rozgrywki dla zaawansowanych graczy

ZAWARTOŚĆ:

4 plansze graczy - kociołki
1 plansza główna z torem punktacji i torem rund
4 butelki
4 woreczki
8 znaczników kropelek
4 znaczniki szczurów
4 znaczniki punktów
20 rubinów
12 ksiąg ze składnikami
219 znaczników składników
4 pieczęcie punktów zwycięstwa
kość bonusowa
znacznik rund
almanach składników
instrukcja

Recenzje naszych klientów:

nie ma jeszcze żadnej recenzji